2022-01-02, 17:49
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Måste dela med mig av en grej:

Har ju använt en falsk dejtingprofil på en manlig fotomodell och betett mig som en skitstövel på bumble, för att personligen utforska hur mycket sanning det ligger i vittnesmålen om att snygga män kan bete sig hur illa som helst och ha en dålig personlighet och ändå få brudar.

Låt mig presentera "Martin", en 26 år gammal fotograf. Tatuerad och kriminell drogmissbrukare som skryter över att han är en brudmagnet och att han mobbar människor och att han lever på bidrag.

"Martin" har fått många meddelanden från tjejer (både snygga och mindre snygga) och särskilt en tjej, låt oss kalla henne "Johanna", har varit väldigt påstridig. Hon är 23 år gammal, väldigt snygg, och ville ha "Martins" nummer. Jag gav henne mitt riktiga nummer och kände att nu får det vara slut med "chadfishingen". Jag utgick från att "Johanna" skulle söka upp mitt nummer, se mitt namn och inse att något inte stod rätt till. När "Johanna" frågade varför "Martins" nummer var skrivet i mitt namn så sa "Martin" att jag är hans polare och att han utnyttjar mitt abonnemang för att han inte vill bli spårad, och "Martin" delade också en bild på mig och tillsammans skrattade "Johanna" och "Martin" åt vilken ful loser jag är med skratt- och kräks-emoji m.m.. Jag trodde knappt att det var sant att hon fortfarande inte insåg bluffen. Iallafall, när jag nu har tillgång till "Johannas" nummer så sökte jag för skojs skull på henne och upptäckte att hon har en (snygg) pojkvän som hon bor tillsammans med.
Vad tycker ni? Ska jag skicka honom skärmdumparna från bumble?
Hade varit lite intressant att se Martins profil.
Citera
2022-01-02, 17:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
"Martin" har fått många meddelanden från tjejer (både snygga och mindre snygga) och särskilt en tjej, låt oss kalla henne "Johanna", har varit väldigt påstridig. Hon är 23 år gammal, väldigt snygg, och ville ha "Martins" nummer. Jag gav henne mitt riktiga nummer och kände att nu får det vara slut med "chadfishingen". Jag utgick från att "Johanna" skulle söka upp mitt nummer, se mitt namn och inse att något inte stod rätt till. När "Johanna" frågade varför "Martins" nummer var skrivet i mitt namn så sa "Martin" att jag är hans polare och att han utnyttjar mitt abonnemang för att han inte vill bli spårad, och "Martin" delade också en bild på mig och tillsammans skrattade "Johanna" och "Martin" åt vilken ful loser jag är med skratt- och kräks-emoji m.m.. Jag trodde knappt att det var sant att hon fortfarande inte insåg bluffen. Iallafall, när jag nu har tillgång till "Johannas" nummer så sökte jag för skojs skull på henne och upptäckte att hon har en (snygg) pojkvän som hon bor tillsammans med.
JA!

Och avsluta din chatt med tjejen med att skratta åt pojkvännen, denne beta-cuck som hon tydligen är tillsammans med.
Senast redigerad av lakritc 2022-01-02 kl. 17:56.
Citera
2022-01-02, 18:12
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Det relevanta är inte att det finns så kallade dåliga människor. Det relevanta är att belysa hur väl dessa "dåliga människor" blir behandlade, och hur respekterade och åtrådda de blir.

Fast Lantbruk, det är så världen är. Du kan inte ändra det. Det bästa du kan göra är att acceptera att det är så, inte bli bitter och framförallt var inte en sådan person själv utan vara en bättre människa. Koncentrera dig på dig själv och ditt egna beteende. Strunta i skitstövlarna. Du kommer bara själv förlora på det.

// CC
Citera
2022-01-03, 02:22
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Måste dela med mig av en grej:

Har ju använt en falsk dejtingprofil på en manlig fotomodell och betett mig som en skitstövel på bumble, för att personligen utforska hur mycket sanning det ligger i vittnesmålen om att snygga män kan bete sig hur illa som helst och ha en dålig personlighet och ändå få brudar.

Låt mig presentera "Martin", en 26 år gammal fotograf. Tatuerad och kriminell drogmissbrukare som skryter över att han är en brudmagnet och att han mobbar människor och att han lever på bidrag.

Nej som sagt. Deras liv, deras bekymmer och inget du som utomstående bör lägga din näsa i blöt kring.

Och varför visade du en bild på dig själv för denna tjej? Var det du som inledde de elaka kommentarerna också? Typ "titta så ful han är" bara för att hon skulle hålla med dig?

Isåfall så fattar jag inte varför du ska hålla på med detta självplågeri? Återigen - du som vanligen är relativt sund och förnuftig till sinnet.

Varför hänga upp sig på dessa ytliga tjejer överhuvudtaget? De är förmodligen bara ute efter något tillfälligt och väljer då din snygga modellkille att nyttja för kärlekslöst sex.

Såna relationer var du väl inte ute efter ändå så varför denna upprördhet? Många undringar här.
Citera
2022-01-03, 07:01
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Nej som sagt. Deras liv, deras bekymmer och inget du som utomstående bör lägga din näsa i blöt kring.

Och varför visade du en bild på dig själv för denna tjej? Var det du som inledde de elaka kommentarerna också? Typ "titta så ful han är" bara för att hon skulle hålla med dig?

Isåfall så fattar jag inte varför du ska hålla på med detta självplågeri? Återigen - du som vanligen är relativt sund och förnuftig till sinnet.

Varför hänga upp sig på dessa ytliga tjejer överhuvudtaget? De är förmodligen bara ute efter något tillfälligt och väljer då din snygga modellkille att nyttja för kärlekslöst sex.

Såna relationer var du väl inte ute efter ändå så varför denna upprördhet? Många undringar här.

Mycket väl uttryckt. Jag hade själv tänkt skriva något liknande igår, men jag blev alldeles för trött.

Och jag håller med, jag och Lantbruk har diskuterat en del genom åren och han är en användare jag uppriktigt känner med eftersom han har varit brutalt ärlig med sin situation och, som du säger, brukar vara skapligt sund och förnuftig.

Sådant här sajkobeteende ligger under hans nivå så att säga.

Deras liv är deras bekymmer. Man vet heller inte hur andras relationer faktiskt ser ut. De gånger gifta eller andra upptagna personer har visat intresse för mig så är jag inte dummare än att jag fattar att det är ett utslag av tristess, tillfällig bekräftelse och att man är på en svajig plats i relationen och livet. Sedan kan man tycka vad man vill om otrohet och var gränsen för den går, men i många fall så är det nog "bara" den initiala bekräftelsen som folk är ute efter.

Om man dessutom figurerar öppet med ansiktsbilder på en dejtingapp så kan man ju verkligen ifrågasätta statusen på den befintliga relationen. Och också; precis som du säger, är man ute efter kravlöst och enkelt ligg så är det väl klart att man vänder sig till det som verkar kravlöst och enkelt.

Och det här med att visa bilder för henne. Jag fattar inte heller hur det gick till eller hur den konversationen inleddes. Ett beteende som ens inte högstadieelever håller på med. Jävla trams. Och ett sjuhelvetes självplågeri som bör läggas ner snarast.
Citera
2022-01-04, 20:43
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

Du har skärmdumps-smakprov i PM.
Citera
2022-01-04, 20:48
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Mycket väl uttryckt. Jag hade själv tänkt skriva något liknande igår, men jag blev alldeles för trött.

Och jag håller med, jag och Lantbruk har diskuterat en del genom åren och han är en användare jag uppriktigt känner med eftersom han har varit brutalt ärlig med sin situation och, som du säger, brukar vara skapligt sund och förnuftig.

Sådant här sajkobeteende ligger under hans nivå så att säga.

Deras liv är deras bekymmer. Man vet heller inte hur andras relationer faktiskt ser ut. De gånger gifta eller andra upptagna personer har visat intresse för mig så är jag inte dummare än att jag fattar att det är ett utslag av tristess, tillfällig bekräftelse och att man är på en svajig plats i relationen och livet. Sedan kan man tycka vad man vill om otrohet och var gränsen för den går, men i många fall så är det nog "bara" den initiala bekräftelsen som folk är ute efter.

Om man dessutom figurerar öppet med ansiktsbilder på en dejtingapp så kan man ju verkligen ifrågasätta statusen på den befintliga relationen. Och också; precis som du säger, är man ute efter kravlöst och enkelt ligg så är det väl klart att man vänder sig till det som verkar kravlöst och enkelt.

Och det här med att visa bilder för henne. Jag fattar inte heller hur det gick till eller hur den konversationen inleddes. Ett beteende som ens inte högstadieelever håller på med. Jävla trams. Och ett sjuhelvetes självplågeri som bör läggas ner snarast.

Du vet om att Bumble är designad så att BARA tjejerna kan skriva första meddelandet va?
Du har smakprov i PM.
Citera
2022-01-04, 21:01
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ja, jag fick smakprovet men förstår samtidigt inte riktigt varför jag skulle se detta?

Varför lurar du denna tjej och vad är poängen med att dessutom skicka henne en personlig bild där du gör ner dig själv?
Citera
2022-01-04, 21:26
Medlem
AuticaMinores avatar
Lantbruk - inget illa ment här men det verkar nästan som att du håller på att tappa det nu, ditt tidigare så föredömliga lugn och din någorlunda sakliga förmåga till att analysera i text.

Varför inte lägga ner denna barnsliga trotsattityd nu och istället läsa Empoisonnes kloka text lite längre upp?

Och som tidigare redan påpekats - varför tar du åt dig så mycket av dessa unga tjejer och deras preferenser?

Är de ute efter något ytligt för stunden så kommer de ju helt naturligt också att söka sig till någon som matchar den profilen, i detta fall din utvalda catfish-modell.

I en mer seriös relation är det dock andra, mer djuplodande egenskaper som önskas. Inte konstigare än så.
Citera
2022-01-05, 07:12
Medlem
Citat:
Klart du ska skicka det till hennes kille så han får se vad det är för jäkla människa han är ihop med och förmodligen planerar en framtid med. Lika fram att han får se det tidigt och kan välja om han accepterar det eller ska hitta en bättre tjej.

Tar också gärna ett smakprov eller två =)
Citera
2022-01-05, 08:02
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Du vet om att Bumble är designad så att BARA tjejerna kan skriva första meddelandet va?
Du har smakprov i PM.

Ja, jag vet. Jag ser att jag uttryckte mig otydligt. Det jag menade var att jag inte förstår hur låtsasdu och tjejen började diskutera riktiga du och ditt utseende.

Min inkorg kan ha varit full så jag kunde inte ta emot PM, den är rensad nu och skicka om du vill, men jag är inte så vansinnigt intresserad av att se.

Lägg av med det här tramsiga självplågeriet, för fan. Detta sagt i all välmening. Vad är det du vill leda i bevis? Att det finns idioter på teh Internetz? Det är gårdagens nyheter. Nu har jag inte sett det s.k. smakprovet men som Autica säger, varför är du så intresserad av unga och ytliga tjejer som kanske mest bara vill ha lite kul?

Nätdejting är sjukt ytligt. Åtminstone alla sidor och appar som är bildbaserade. Men det kanske alla är? Jag själv har bara erfarenhet av Tinder. Där är det initialt i stort sett bara ytan man har att gå på. Det är ingen som säger något annat.

Och som sagt, man kan aldrig veta något om andras relationer. Anekdotisk evidens givetvis, men mina erfarenheter av upptagna personer är att de mest är intresserade av lite tidsfördriv och bekräftelse.

En grundregel är att låta andra sköta sitt och ta ansvar för vad man själv gör. Inte lägga näsan i blöt och rapportera som ett annat Stasi-miffo.

Och vad gäller att ta ansvar för egna agerandet så är det du som är den som i det här fallet på nätet bedrar och för bakom ljuset. Dessutom på bekostnad av dig själv. Du hör inte själv hur knas det är?

Bara lägg ner det här nu, hörru.
Citera
2022-01-06, 23:41
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Ja, jag vet. Jag ser att jag uttryckte mig otydligt. Det jag menade var att jag inte förstår hur låtsasdu och tjejen började diskutera riktiga du och ditt utseende.

Min inkorg kan ha varit full så jag kunde inte ta emot PM, den är rensad nu och skicka om du vill, men jag är inte så vansinnigt intresserad av att se.

Lägg av med det här tramsiga självplågeriet, för fan. Detta sagt i all välmening. Vad är det du vill leda i bevis? Att det finns idioter på teh Internetz? Det är gårdagens nyheter. Nu har jag inte sett det s.k. smakprovet men som Autica säger, varför är du så intresserad av unga och ytliga tjejer som kanske mest bara vill ha lite kul?

Nätdejting är sjukt ytligt. Åtminstone alla sidor och appar som är bildbaserade. Men det kanske alla är? Jag själv har bara erfarenhet av Tinder. Där är det initialt i stort sett bara ytan man har att gå på. Det är ingen som säger något annat.

Och som sagt, man kan aldrig veta något om andras relationer. Anekdotisk evidens givetvis, men mina erfarenheter av upptagna personer är att de mest är intresserade av lite tidsfördriv och bekräftelse.

En grundregel är att låta andra sköta sitt och ta ansvar för vad man själv gör. Inte lägga näsan i blöt och rapportera som ett annat Stasi-miffo.

Och vad gäller att ta ansvar för egna agerandet så är det du som är den som i det här fallet på nätet bedrar och för bakom ljuset. Dessutom på bekostnad av dig själv. Du hör inte själv hur knas det är?

Bara lägg ner det här nu, hörru.

Vad det handlar om är att jämföra hur en snygg man blir behandlad när han beter sig respektlöst och hur jag blir behandlad när jag beter mig respektfullt.

"Martin" har nu fått uppmärksamhet och sexuella inviter av minst en tjej om dagen sedan "Martin" skapade sitt bumble-konto, och då är "Martin" ändå en knarkande socialbidragstagare som skryter över att han mobbar människor, över sitt kriminella förflutna samt hur många brudar han har legat med.
Jag har aldrig fått uppmärksamhet och sexuella inviter från tjejer under hela mitt liv, varken IRL eller på de flertalet dejtingsidor jag varit registrerad på, och då har jag heller aldrig varit respektlös eller överträtt några gränser.

När "Martin" i princip kan beställa avsugningar på samma sätt som man beställer hem mat från foodora så har jag fått höra under hela min uppväxt hur äcklade tjejer blir av bara tanken på att ens kyssa mig.

"Martin" lever på samhället och får kvinnlig affektion serverat på ett silverfat. Jag tvingas äta sömntabletter och antidepressiva för att ens stå ut med ensamheten och löneslaveriet.

När "Martin" berättar att han suttit inne för grov misshandel och kvinnofridskränkning så bemöts han med värme och förståelse. När jag frågar en tjej jag lärt känna under ett halvår om jag får bjuda henne på dejt så bemöts jag såhär: https://ibb.co/gRB8VvX https://ibb.co/0XjT2YL

När brudarna kämpar om "Martins" uppmärksamhet trots att han erkänner att han inte har något självförtroende samt att han inte har några egentliga intressen utöver att tatuera sig själv och köpa märkeskläder och stärka sitt ego så har endast äldre tanter sett ett värde i att jag har etablerat ett arboretum helt på egen hand och lyckats odla arter av träd och buskar som ingen annan i Sverige hitills klarat av: https://www.vetlandaposten.se/2020-08-13/han-odlar-bananplanta-mitt-i-smalandska-myllan-vill-locka-besokare-med-exotiskt-skogsmuseum

När "Martin" berättar om hur han hösten 2016 gömde sig från lagens långa arm och inte ville ta ansvar över sina handlingar så mobiliserade jag opinion i media mot södra Sveriges största skogsbolag och deras vanskötsel av och moraliska haveri på sågverket som jag då jobbade på:
https://www.landskogsbruk.se/debatt/sodras-nya-strategi-utarmar-landsbygden/

Vad detta handlar om är att bevisa för mig själv och andra män i samma situation (för ni övriga vill givetvis inte erkänna hur verkligheten ser ut) att allt snack om att "skönhet sitter på insidan" är självhjälps-kvacksalveri och att "ansvar", "självförtroende", "respektfullhet", "egna intressen", "karaktär", "integritet", "principfasthet" o.s.v. inte i sig självt är några attraktiva egenskaper utan bara tomma plattityder i syfte att driva bort fokus från det enda som betyder något; utseende och primitiv, manlig energi.

När "Martin" ges oändlig tillgång till närhet och intimitet tvingas vi som drog nitlotten i det genetiska lotteriet att leva i ensamhet och lida av den fysiska, mentala och själsliga stagnation som ett liv av otillfredsställda begär och obefintlig bekräftelse från det motsatta könet innebär.
Senast redigerad av Lantbruk 2022-01-06 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in