2021-11-10, 13:11
Medlem
Är det tjejer som ser ut som flodhästar som skriver till en? För där vet vi ju alla att det alltid finns sådana tjejer som lika gärna hade kunnat varit med i 600-lbs lift som går på tv.
Citera
2021-11-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Låter som den sämsta dejtingappen i historien!!!

Det kan bli en vändpunkt också på långt sikt.
Citera
2021-11-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Jag var skeptisk när denna app kom och är fortfarande det. Om bumble tar fart i Sverige så ska jag äta upp min hatt!

Problemen är flera:
Dejtingscenen överlag är extremt dominerad utav oseriösa människor:
-Oseriösa män som spammar varenda kvinna som ser någonlunda okay ut
-Oseriösa kvinnor som bara är ute efter uppmärksamhet (och ofta redan har förhållanden)

På dejtingsiter leder detta till att seriösa kvinnor tvingas vada igenom spam varje jävla dag, och dom lämnar skiten efter ett tag. Seriösa män å andra sidan lämnar också skiten, men pga precis motsatt orsak: att de aldrig får svar trots massiv ansträngning.

Appar såsom Tinder är därför perfekt för dessa oseriösa människor som bara vill knulla runt. Männen spammar (swipar på alla kvinnor - se ingengören som gjorde en robot för att swipa t.ex.) och kvinnorna behöver bara lägga upp en Photoshoppad bild tagen i lätt klädsel och från en smart vinkel där brösten ser större ut än vad dom är.

Att i ett sådant här klimat komma med en app som sätter käppar i hjulen för dessa människor är ju direkt dödsdömt. Men vadå då kommer ju alla seriösa söka sig dit? Visst, det kanske dom gör - och sen drar dom igen när dom inser att det inte är några andra som använder appen.

Värt att tillägga här är också att svenska tjejer är otroligt fega när det gäller att ta initiativ till kontakt - jämfört med kvinnor från andra länder såsom USA där man tar lite mera lätt på det här med dejtande. I sverige så ska allt vara så himla seriöst hela tiden. Tjejer tar aldrig initiativ i det här landet och de få som gör det är verkligen enstaka sandkorn på stranden. De som påstår att de själva gör det är de som tror att subtila signaler - eller att ignorera den man gillar - är lika med att flörta. Vissa påstår att svenskar är skadade utav feminismen och att vi är så jävla könsneutrala, vilket är totalt jävla bullshit när det gäller dejtingscenen. På dejtingscenen så är könsrollerna fortfarande så himla 1950-tal som det kan bli: kvinnor utgår fortfarande från att mannen ska sköta 95% utav jobbet.

Detta förklarar också delvis varför andelen självmord är så himla mycket högre bland män än kvinnor. Mansrollen har liksom eroderats bort (tycka vad man vill om det) inom alla andra områden i kulturen och samhället - utom när det gäller det här med att hitta partner: det är en bieffekt utav feminismen som annars rent historiskt har kommit med väldigt bra samhällsförändringar. Kvinnans status i samhället har lyfts upp - vilket är skitbra - men tyvärr samtidigt som man har tryckt ner och spottat på allt som historiskt har ansets "manligt". Många unga män idag får liksom lära sig att det är "fult" att vara för manlig.

De tjejer som faktiskt tar initiativ är de som ser ut som Babben Larsson i ansiktet.
Citera
2021-11-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag fattar att man ibland kan vilja vara lite svävande på målet, eller inte veta vad man faktiskt vill, men då kan man väl bara säga det? Inget fel med att någon väljer att ha bara sex i väntan på Mrs Right, så länge han bara säger det, så är det upp till mig att välja om jag vill lägga tid och engagemang på honom eller inte. I stället för att chansa, och så blir jag dumpad efter en kväll, och så får jag intrycket av att "alla" män är såna, vilket inte alla män är, utan bara "bluffpellarna".

Det är så himla tråkigt att det är tillräckligt många, om än dom är få, som spelar fulspel, för som du säger, det förstör för den stora massan och gör att många ger upp att hitta dom guldkorn som faktiskt finns, om man bara har lite is i magen och magkänsla som lotsar en rätt.

Jag träffar en man, som tidigt skrev att han är på jakt efter kvinnan i sitt liv, men i väntan på det så vill han ha sex. Och då är det ändå på en sexkontaktsida, där man kanske kunde vänta sig lägre grad av ärlighet? Men han sökte en kvinna som kan vara ärlig, och då måste ju han vara det själv.
Det kallar jag för att ha rent mjöl i påsen, och stå för vad man vill, det är attraktivt i mina ögon.

Just detta bekymmer, att en del bara slösar ens tid, för att dom inte kan säga vad som söker, må ju vara samma oavsett typ av dejting, så jag skriver trots att jag inte dejtar "seriöst".

Problemet är att om man rakt ut säger att man vill ha sex blir det oftast tabu men man kan som man läsa av om kvinnan i fråga är ute efter sex och det finns en endaste enkel kod nämligen att i hennes profil har hon inte skrivit något alls. Hon kan påpeka att hon söker någon att roa sig med eller något åt det hållet men hon är alltid kortfattad, däremot finns det bilder där man kan se bla hennes u-ring eller att hon har bilder där hon visar sin mun och gör pussar.

Så ja, det finns signaler men det gäller ju också att man reagerar på hur hon svara efter första meddelandet.
Citera
2021-11-10, 15:42
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Problemet är att om man rakt ut säger att man vill ha sex blir det oftast tabu men man kan som man läsa av om kvinnan i fråga är ute efter sex och det finns en endaste enkel kod nämligen att i hennes profil har hon inte skrivit något alls. Hon kan påpeka att hon söker någon att roa sig med eller något åt det hållet men hon är alltid kortfattad, däremot finns det bilder där man kan se bla hennes u-ring eller att hon har bilder där hon visar sin mun och gör pussar.

Så ja, det finns signaler men det gäller ju också att man reagerar på hur hon svara efter första meddelandet.

Kanske är vanligt att det är som du säger? Jag vet inte, jag föredrar att man är tydlig och ärlig med vad man vill i den mån man vet det.
Men kanhända spelar det roll i vilken ålder man är, och om man vill gå som katten runt het gröt eller få veta vad den andra söker på en gång för att veta om denne passar en eller inte?
Citera
2021-11-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kanske är vanligt att det är som du säger? Jag vet inte, jag föredrar att man är tydlig och ärlig med vad man vill i den mån man vet det.
Men kanhända spelar det roll i vilken ålder man är, och om man vill gå som katten runt het gröt eller få veta vad den andra söker på en gång för att veta om denne passar en eller inte?

Det är så koderna fungerar, har hon ingen lång profil eller inget alls men visar upp sexiga bilder på sig själv. Då är hon där för att ligga.
Citera
2021-11-10, 16:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det är så koderna fungerar, har hon ingen lång profil eller inget alls men visar upp sexiga bilder på sig själv. Då är hon där för att ligga.

Okej.
Citera
2021-11-11, 13:43
Medlem
Nu har jag testat bumble och en rätt ok tjej har tagit första steget, så grabbar! Skippa tinder!
Citera
2021-11-11, 15:25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Nu har jag testat bumble och en rätt ok tjej har tagit första steget, så grabbar! Skippa tinder!

Ohfan! Kanske ska testa bumble då. Slipper iaf vänta på svar från tjejer som aldrig svarar. Bumble så är det bara att vänta på första kontakten från en tjej. Vad gjorde du, är du uppkopplad på bumble dygnet runt så tjejerna ser att du är online och aktiv? Plingar det till i telefonen när du fått ett mail på sidan?
Citera
2021-11-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Ohfan! Kanske ska testa bumble då. Slipper iaf vänta på svar från tjejer som aldrig svarar. Bumble så är det bara att vänta på första kontakten från en tjej. Vad gjorde du, är du uppkopplad på bumble dygnet runt så tjejerna ser att du är online och aktiv? Plingar det till i telefonen när du fått ett mail på sidan?

Jag får en avisering att "Sandra har skrivit" men betalningsmodellen ligger då att man skall "förlänga matchningen", så om du matchas har hon 24 timmar på sig att skriva och gör hon inte det så tappar ni varandra.

Målgruppen så långt av tjejer består av nördiga tjejer från universitet, 20 av 30 som jag har swajpat höger såg ut att jobba som geologer.
Citera
2021-12-12, 20:16
Medlem
Castles avatar
Testade den här appen i helgen. Fick några matcher och undrade spänt vilket kreativt meddelande man skulle få nu när kvinnorna måste skriva först.

Mitt första meddelande jag fick var:

Citera
2021-12-12, 20:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Testade den här appen i helgen. Fick några matcher och undrade spänt vilket kreativt meddelande man skulle få nu när kvinnorna måste skriva först.

Mitt första meddelande jag fick var:

Tja... när man har väldigt lite konkurrens eller är väldigt eftertraktad så räcker det.

Men visst svider det lite när vi killar hela tiden får höra att vi är okreativa, öppnar med samma saker hela tiden, oorginella etc.

Men det är som vi alla vet. Tjejer och killar spelar inte under samma förutsättningar och kan därmed agera olika.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in