Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Ja, det är en tråkig situation som vi har hamnat i. "Alla" ljuger, överdriver och spelar falskt idag. De som klarar av det, stannar och fortsätter spela. De som inte gör det, de lämnar och då förstår du vad som händer med spelet och vad för typ av spelare som är kvar. Till slut finns finns det ytterst få som är seriösa, vilket de som fortsätter spela vet om.
Absolut inget fel att vara oseriös om man är öppen med det men ingen vill vara det av rädsla för att förlora mr/mrs Right när personen dyker upp. Därav att av man kör med falsk flagg. Man visar upp en fasad, en falsk bild för det är "alla" andra gör. Spelet har gått så långt att det är förstört.
// CC
Det gäller att ha bra magkänsla och lita på sin intuition, så kan man många gånger se igenom dom som inte har rent mjöl i påsen. Men den förmågan blir sannolikt bättre ju mera erfarenhet man får av livet, så är man ung kan det nog vara svårare.
Kanske missvisande att jämföra då jag bara sexdejtar, men jag vill ändå göra en liten jämförelse,då det finns både män och kvinnor som i längden söker något seriöst, men vill börja med att leka av sig, och då är tydliga med detta.
Jag tror faktiskt att dom vinner i slutändan, då dom lägger alla korten på bordet från början, så man vet vad man ger sig in i.
Om man då vill vara oseriös, så kanske man ska vara på andra arenor än dom där det påstås sökas mera seriöst? Vill man bli tagen seriöst, får man såklart ge ett seriöst intryck, och det gör man sällan om man inte står för det man säger.
Men det är säkert som du säger, att det blivit ett spel, men det gäller att överlista spelet då, för att hitta dom guldkorn som finns, men då är frågan om människor överlag har det tålamod som krävs?
Men vill man hitta något bra, så må det väl få ta sin tid?
"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge", det kanske flera skulle anamma till viss del i alla fall?
Som det låter nu, så verkar det som att väldigt många svävar på målet, och ingen vet vad den andre söker, hur ska man då kunna hitta åt någon som söker samma sak?
Hur kan man vara vilse, om man inte vet vart man är på väg? Man må ju veta vad man vill på ett ungefär, för att kunna ställa in siktet på rätt väg