Citat:
Ursprungligen postat av
hyssases
Fast om jag skriver ett meddelande till 5 personer samtidigt, 3 svarar och 1 får jag till en så bra konversation att det leder till en dejt säg efter 1 vecka går det ju snabbare än om jag skriver till 1 person säg i veckan tills jag har hittat en person som kan vara värd att gå på dejt med. Jag kan ju ha tur och att det är den första jag skriver till som blir en dejt men det vet jag ju inte på förhand.
Sen klart att man inte ska hetsa men det handlar ju nånstans om att få till ett fysiskt möte med personen för det är ju först då man verkligen kan lära känna en person och se om det är något man vill gå vidare med.
Jag har ingen erfarenhet av att skriva till män, men jag kan tänka mig att det är lättare för en kvinna att få svar då det hör till ovanligheterna att kvinnor skriver först till män, förutom på denna app då förstås

Vi har nog helt olika sätt att ta kontakt, och jag menar inte att säga att mitt sätt är bättre, jag försöker förstå
Men hur ser ett sånt meddelande ut, som du skickar till 5 st samtidigt? Är det nästan bara ett "Hej" eller visar det på något sätt vem du är? Hur pass långt är det?
Och varför så bråttom att träffas irl, om man skriver lite mera innan, så vet man ju mera om den andres personlighet, och om man kan tänkas passa ihop eller inte? Har förstått att det finns två "läger", träffas fort irl, eller skriva en tid innan man vet om man vill träffas irl, och båda fyller säkert sitt syfte beroende på hur man själv är som person, det är nog bara en smaksak.
Vill bara ge ett exempel, även om det handlar om sexträff.
Jag tog kontakt med en man, vi mailade med varandra och pratade i telefon, och sågs ute efter omkring en månad. Inga bilder hade vi bytt heller, bara text och telefon, men båda visste att det skulle funka, då vi lärt känna varandra via text och då var träffen irl bara en bekräftelse på att det funkade klockrent. Vi ses fortfarande då det funkar så bra, men inte för någon relation.
Om jag sökte en kärleksrelation, så tror jag att jag skulle göra på samma sätt, just för att få kött på benen innan jag träffar personen irl, men för mig är personligheten viktigast, och jag tycker att jag får fram den bra genom att ställa frågor och prata om olika saker.
Jo, du har säkert en poäng i det, men har varit med om att inte få svar alls också från män, så det är väldigt olika på män om dom svarar eller inte. En del svarar bara vid intresse, en del låter bli att svara för att visa ointresse, och en del andra blir överlyckliga om en kvinna skriver till dom, även om dom inte är intresserade av kvinnan tillbaka.
Det är nog tur att vi alla är olika, då det skulle bli tråkigt om alla var lika. Men om din taktik funkar bara halvbra idag, så testa gärna att beta av en i taget, och se om det blir samma resultat eller bättre eller sämre?