Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Gillar du ett berikat samhälle är det där du ska bo. Gillar du även spänning i livet såsom skottlossning blir detta ännu bättre.
Vill du även ha tillgång till exotiska varor (läs. Knark) dygnet runt så blir det perfekt.
Sist jag var där så var det faktiskt en neger som reste sig upp från sin plats bland de andra utslagna negrer på grönytan utanför förskolan. Han ville tigga cigg.
Skäggetorp är faktiskt så illa att inte ens en invandrare vill bo där.
Snack. Är du student så är det inte värre än Ryd. Jag skulle inte vilja ha barn i Skäggetorp - fast det har jag, en son på +20 som pluggar på LiTH. Han har aldrig märkt nåt speciellt, han bor i Rusthållargården. Hänger man nere vid centrum kanske man kan stöta på idioter men ska man plugga är det inga problem. Dessutom år kåkarna från slutet på 1950-talet och gjutna i betong (glidform), bombsäkra, så det är knäpptyst i husen. Helvete att sätta upp nåt i väggarna utan borrhammare. Hyresvärden Victoria Park har en del fortfarande billiga renoverade lägenheter, junior och hans klasskompis delar på en tre på över 80 kvadrat för strax under 6000. Nu har Victoria Park börjat renovera, de lägenheterna är mycket flashigare och kostar bortåt 9000.
Skottlossning, tja, vill man hänga med Black Cobra-packet kanske. Det vill man inte om man har IQ över 70.
Det har varit ett dubbelmord ute i Ljungsbro också...Våldsammaste platsen i Linköping, faktiskt i hela länet, är Ågatan i Linköping, mycket därför att det är en massa packade stollar där fredagar och lördagar. Mitt i innerstan.