2013-08-13, 18:05
Medlem
Utan att ens gå in på det: VÄLJ FÖR FAN INTE BERGA! Försök hitta en lya nära Nedre Johannelund/Tannefors/Hejdegården.
Citera
2013-12-06, 12:33
Medlem
Ratbeards avatar
Flyttar nu från Berga för att jag fått bostad i Valla, men jag tycker om stadsdelen. Sträckan mellan stan och Berga är väldigt vacker om man går/cyklar längst Tinnerbäcken. Det är en hel del invandrare här men vad fan gör det? De är precis lika vänliga och skötsamma som svenskar i min mening, i varje fall de som bor i Berga. Det är en del polisaktivitet här dock, man kan ofta se polisbilar köra in mellan byggnaderna på Pionjärgatan, men jag antar att detta är narkotikarelaterat först och främst, och det gör väl ändå ingenting? Det är en säker stadsdel, människor är vänliga, om det skulle vara något så är polisen alltid någon minut ifrån då det finns en polisstation här. Lite jobbigt att cykla till Campus Valla på vintern då det kan blåsa en del på slätten vid Lambohov, men det tar inte allt för lång tid att gå heller (~30min).

De som kallar Berga ett ghetto är inskränkta rasister helt utan världsvana.
Citera
2014-02-11, 11:36
Medlem
Flytta till Linköping

Det kan vara så att jag får jobb i Linköping och ska börja kolla lägenheter!
Hur är det med lägenheter? finns det någon bra hyresvärd som jag ska kontakta kanske?
Citera
2014-02-11, 11:39
Medlem
Irrelevantnames avatar
En bra hyresvärd är Google. Testa söka där. Jag garanterar svar inom några sekunder bara.
Citera
2014-02-11, 12:10
Medlem
Stångåstaden är ett måste att registrera sig på, de är nämligen störst. Visserligen lär det ta 6 år innan du har en lägenhet, men det är gratis att stå i kö, så det är alltid bra att ha dessa poäng som ligger och rullar på.

Länsförsäkringar anser jag själv vara den absolut största möjligheten att få en vettig hyresbostad, prioritera dem.

I övrigt har du en lista över en större mängd hyresvärdar här:
http://linkoping.se/Global/Bygga%20o..._Linkoping.pdf

Men är du skötsam och har jobb brukar det inte vara supersvårt att få en lägenhet av någon mindre hyresvärd. Kontakta dem och visa upp vem du är så löser det sig ska du se.
Citera
2014-02-11, 12:13
Medlem
Jo jag har registrerat mig där nu men som sagt ja de poängen tar ett tag innan jag kan använda.
Får ta och kolla upp det tack.
Citera
2014-02-11, 13:49
Vart kommer du att jobba?

Är du inte kräsen går det att få tag på lägenhet relativt snabbt i skäggetorp och ryd.
Citera
2014-02-11, 14:25
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Vart kommer du att jobba?

Är du inte kräsen går det att få tag på lägenhet relativt snabbt i skäggetorp och ryd.

Utlyser en varning till TS. Gott om MENA-folk på dessa två ställen. Men som ovan sa, är du inte kräsen så
Citera
2014-02-11, 14:51
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Utlyser en varning till TS. Gott om MENA-folk på dessa två ställen. Men som ovan sa, är du inte kräsen så

Nu var det ett tag sedan jag bodde i Linköping, och även om det fanns en heldel mena på Ryd, så har det väll inte blivit så extremt illa? eller.
Citera
2014-02-11, 14:56
Medlem
Kan tipsa om Akelius också , inte jätte fina lägenheter men jag hörde av mig för att kolla om det fanns lägenheter lediga och flyttade in på onsdagen.
Citera
2014-02-11, 15:23
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nu var det ett tag sedan jag bodde i Linköping, och även om det fanns en heldel mena på Ryd, så har det väll inte blivit så extremt illa? eller.

Vad jag har hört ska det finnas mycket på bägge ställen. Mer säker på Skäggetorp dock, men Ryd har även sin beskärda del.
Citera
2014-02-11, 15:31
Medlem
fetas avatar
Det enda rådet jag kan ge är att du hellre är bostadslös än boende i Skäggetorp. Utfärdar en liknande varning gällande Ryd om än en inte lika stark sådan.

Ja, jag är två eller trea på bollen men ovanstående är värt att upprepas. Du. Bosätter. Dig. Inte. I. Skäggetorp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in