2011-05-29, 11:23
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panchrea
Graflunds är det absolut sämsta bostadsbolaget. De är fullständigt jävla värdelösa. Om jag var du skulle jag ordna en lägenhet av Stångåstaden i Ryd istället. Finns fan ingen anledning att bo hos Graflunds.

Jasså varför inte?
Citera
2011-05-30, 11:33
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jasså varför inte?

Därför att deras lägenheter är i skitdåligt skick. Deras kundtjänst är obefintlig och att de är allmänt helt sämst.

En polare bodde utan köksfläkt i 3 år därför att de hävdade att det inte var standardutrustning utan ville ha extra påslag på hyran för det. Liksom, vafan.

Men visst, bo du hos Graflunds.
Citera
2011-05-30, 11:43
Medlem
Skäggetorp kallas för Skabbetorp. Det säger en del om skicket på lägenheterna och området. Det går säkert att bo där som studerande men bli inte förvånad om grannen bygger om vattenrören varje natt i flera år, grannen erbjuder dig att komma över på stesolid eller vill låna en spruta för att hans nål är sönder, grannens 40 barn väcker dig 05:00 varje morgon eller om det flyger kulor genom rutorna.
Citera
2011-06-20, 10:51
Medlem
bingobennys avatar
Finns det någon pantbank i Skäggetorp?
Citera
2011-06-20, 11:07
Medlem
Pseud0nyms avatar
Skägget! Visst är det området med sämst rykte, men det är som vanligt överdrivet. Jag har många vänner i skägget och det är inte så illa. Ryd är egentligen på ungefär samma nivå. Sedan beror det lite på vilket område i Skäggetorp vi talar om också.

Men ska du studera ska du inte välja skäggetorp. Det bor få andra studenter där och du skulle bli isolerad från studentlivet. Ryd, flamman, valla eller T1 är det som gäller.
Citera
2011-06-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av androideen
Hej! Jag ska flytta till Linköping för att studera, har blivit erbjuden en lägenhet i området Skäggetorp och den ser ut att vara jättefin utifrån bilderna. Nämnde till en släkting som bott där att jag skulle flytta och hon tyckte inte att det var en bra idé, att det inte var trevligt alls där utan "slummigt". Lägenheten ligger bredvid rosendals skolan. Hur skulle ni beskriva området?

Om du har otur hamnar du i nån hyreslägenhet nära mycket invandrarfamiljer med mycket barn, kan va ett jävla liv ibland. Och såklart så händer det mer negativt bland alla hyreslägenheter.

Bor själv i en bostadsrätt i Skäggetorp, lugnt och skönt. Inte mycket barn,mest pensionärer och inget jävla stök.. såklart majoritet svenskar här
Citera
2011-06-21, 15:26
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkmattan
Har tidigare varit rätt dåligt men inget speciellt, bor rätt mycket invandrare där men tycker att de flesta sköter sig. Enda negativa är att det ligger lite långt bort kanske men har man en cykel eller busskort är det inga problem alls. Skulle inte bo där som barnfamilj men ensam student gör det inget.

Det bor jvl mycket blattar i skäggetorp visst majoriteten e nog lugna men de bor så mkt blattar där så nog får du ihop minst 300 snorunge blackcobra/azirmedlemmar och dyrkare av dessa som ska vill visa sin jvl respekt räknar man dessutom in hederskulturberikarna som låser in sina döttrar blir nog siffran klart högre.
Citera
2011-07-25, 16:27
Medlem
Gör en bump på detta ämne då jag ska åka och kolla bostad där imorgon. På nämnda Knektgatan.
Någon som har lite mer/färskare information?
Har inte hört något specifikt dåligt, klart att det är lite avstånd till LiU, men det får man väl ta.

Mvh.
Citera
2011-07-25, 17:39
Medlem
parkmattans avatar
Bor fortfarande rätt mycket invandrare och annat slödder men det är lugnt och händer knappast något. Relativt nyöppnad större matbutik (coop extra tror jag) som ligger mindre än 10 min där ifrån. Tror de har byggt några nya bostäder där men var ett tag sen jag var i området. Ingen topp kvalité på lägenheterna men knappast sunkigt heller, inte i de jag varit. Tror det fortfarande går rätt mycket bussar där ute men annars är det inte speciellt långt att cykla och bra cykelvägar.
Citera
2011-08-09, 13:25
Medlem
BlueChromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Hej!

Det är så att jag kommer troligen att flytta nu i sommar till Linköping, västra berga. Jag vet inte speciellt mycket om staden och har försökt hitta så mycket jag kan om vilka områden som är "bra" att bo i och vilka som är "dåliga".

Har hört en del negativt om "berga", men vad är "berga"?? Är detta både östra berga och västra berga? Har nämligen hört att östra berga är ett ghetto medan västra berga är ett bra område, samt undrar jag var södra berga ligger som ska vara ett nazist samhälle vad jag hört.

Jag har 3 "områden" i västra Berga att välja mellan, vilket områden är bäst respektive sämst om ni skulle rangordna dom 1-3? Knektgatan, luftvärnsgatan, pionärgatan??

Tack på förhand!!
MVH
berga är ghetto, flytta dit om du vill bli rånad, misshandlad eller skjuten, det är väl redan försent nu..
Citera
2013-02-01, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChrome
berga är ghetto, flytta dit om du vill bli rånad, misshandlad eller skjuten, det är väl redan försent nu..

Det var det lägsta man kan komma till som människa. Vet inte ens om jag borde kalla er för
människor .Ja det finns 38% invandrare men det spelar inget roll . De stör inte dig + Ingen mord i Berga knektgatan,Berga är som alla andra Ställen . Tyck vad du vill om invandrare men du behöver inte slösa Flashbacks kilobytes minne Med såna ord .
Senast redigerad av nima424 2013-02-01 kl. 20:11.
Citera
2013-02-01, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChrome

Citat:
Ursprungligen postat av parkmattan
Bor fortfarande rätt mycket invandrare och annat slödder men det är lugnt och händer knappast något. Relativt nyöppnad större matbutik (coop extra tror jag) som ligger mindre än 10 min där ifrån. Tror de har byggt några nya bostäder där men var ett tag sen jag var i området. Ingen topp kvalité på lägenheterna men knappast sunkigt heller, inte i de jag varit. Tror det fortfarande går rätt mycket bussar där ute men annars är det inte speciellt långt att cykla och bra cykelvägar.

Det var det lägsta man kan komma till som människa. Vet inte ens om jag borde kalla er för människor .Ja det finns 38% invandrare men det spelar inget roll . De stör inte dig + Ingen mord i Berga knektgatan,Berga är som alla andra Ställen . Tyck vad du vill om invandrare men du behöver inte slösa Flashbacks kilobytes minne Med såna ord .
Senast redigerad av nima424 2013-02-01 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in