2016-03-18, 12:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det finns både prostituerade och porrskådisar på DS. För den sakens skull inte sagt att alla ska dras över en kam.
En av tjejerna som är porrskådis och jobbar som prostituerad finns som forumtråd här på Flashback.
Vill du ha namnet, skicka ett pm. Tro inget, för jag har inte träffat någon av dessa själv. Fått höra det genom andra personer.

Det bästa att träffa likasinnade, är att gå på events, vilket man kan få tips om på DS. BDSM-klubbar finns väl i storstäder annars. Bara att googla och se vad du hittar.
Jag misstror inte det, vad andra gör med sina kroppar är upp till dem. Nu är jag intresserad av män främst så det spelar inte någon större roll.

Jo, ska kolla upp det!
Citera
2016-03-18, 12:54
Medlem
Enklast är att bli medlem och hålla en låg profil och se om det är något för dig. Sen kan man skapa ett riktigt konto. Rent generellt är det väldigt mycket pk-ism där för tillfället. Faktiskt rätt lågt i tak i många frågor men de har ett fungerande community med pubkvällar etc så man kan möta folk irl och få en bättre uppfattning om vad det är för kufar.
Citera
2016-03-18, 15:46
Medlem
Jag har precis sagt upp mitt medlemsskap (för andra gången). Har inga illusioner om att det är sista gången jag blir medlem, men nu blir det nog iaf ett halvårs paus. Halva innehållet på ds går ut på vilka svin män är, och som man antas jag vara ett as tills jag mödosamt bevisat motsatsen. Att skylla allt detta på de tjejer som är medlemmar där vore no orättvist, det lär pågå en hel del skit, och de flestas inkorgar spammas av kukbilder och knullförslag. Att vi har oss själva att skylla är väl den allmäna uppfattningen, men då jag inte identifierar mig med de män som ägnar sig åt den skiten så är det ett rätt surt äpple att bita i.

Sen går det rätt många killar på en tjej där, vilket leder till att tjejers ego där är rätt uppblåsta.

Jag är nog mer av ett perv än genomsnittet, och få tjejer är egentligen intressanta att träffa för sex, och de jag träffat har varit vitt skilda från deras presentationer. Har varit intresserad av enbart socialt utbyte också, men det är satans svårt att hitta en tjej som kan kommunicera lika bra som jag kunde som sexåring. Har aldrig ens lyckats öppna en dialog med en man (antar att de tror att jag vill knulla dem...).

BDSM-klubbar såsom deka, abzint och sesam är svårt att få tillträde till, och jag vet inte om det vore något för mig hur som helst. Om man bortser från att jag har svårt att tro att jag skulle vara bekväm i att gå ut i ett par lacktights (minimum black inkluderar iofs kostym, men det är både half assed och något jag inte trivs i, jag är fan knegare och ingen löjlig banktjänsteman) så är det en rätt avtändande elitism som omsyrar skiten.

Mycket piss och vinäger från mig... Men, ibland kan man kosta på sig att vara en smula bitter.
Citera
2016-03-18, 23:05
Medlem
Diss. Förlorar tron på [män]skligheten på den sajten. Den här tråden understryker bara det hela.
Citera
2016-03-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Den här frågan är huvudsakligen riktade till kvinnor, men män kan föralldel svara. Jag har varit nyfiken på och haft en dragning till underkastelse på olika sätt. Det är något jag främst skulle vilja ha/testa i en relation, då det saknats tidigare. Har funderat lite på om Darkside skulle vara något, och undrar vilka erfarenheter ni har av denna sida. Har hängt ytterst lite där, och har väl inte riktigt fått någon uppfattning, så därför undrar jag över era tankar.
Finns det vettiga killar där, har ni träffat någon via ds, dåliga/bra erfarenheter?

Tråkigt för dig med mitt svar då jag är man (finns ens kvinnor på flashback kan jag fundera ibland) men min erfarenhet av Darkside är negativt. Nu var det väl ett tag sedan jag slutade där, men gissar att sidan är ungefär likadan i stort.

Sidan är jobbigt upplagd, tar en evighet att gå igenom de som är inloggade, det finns minimala kontaktmöjligheter om man inte skriver ett mail rakt av. Man får ICKE ta kontakt/förföra/lära känna varandra via chatten exempelvis. Det senaste avgjorde för min del att jag lämnade sidan. Kunde inte tolerera en sida som ska innefatta sex och sensualism samtidigt som kontaktformerna mellan människor är styrda och begränsade. Tanken slog mig att "här kan det väl näppeligen finnas sensuella människor, de måste dra som ett skott."
Citera
2016-03-22, 19:47
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Den här frågan är huvudsakligen riktade till kvinnor, men män kan föralldel svara. Jag har varit nyfiken på och haft en dragning till underkastelse på olika sätt. Det är något jag främst skulle vilja ha/testa i en relation, då det saknats tidigare. Har funderat lite på om Darkside skulle vara något, och undrar vilka erfarenheter ni har av denna sida. Har hängt ytterst lite där, och har väl inte riktigt fått någon uppfattning, så därför undrar jag över era tankar.
Finns det vettiga killar där, har ni träffat någon via ds, dåliga/bra erfarenheter?
Det finns naturligtvis både och precis som det finns både vettiga och ovettiga tjejer där. Jag skulle vilja säga att man får det man ger; är man bekräftelsekåt och lägger upp massor med naket samt sexchattar med alla och envar så blir man nog översvämmad av ovettigheter men då har man imo bett om det.

Du själv sätter standarden i hur du uttrycker dig, hur och vad du väljer att skriva om dig själv, hur tydlig och korrekt du är och med/om vilka bilder du lägger upp samt om du har låst eller öppet galleri m m.

Själv så var jag inte intresserad av ett kärleksförhållande utan enbart att få leva ut min kinky bdsmsida så då var Darkside det bästa alternativet. Jag hade läst på massor (sån jag är bara) om bdsm och var väldigt medveten med vad jag sökte och vad jag ville ha i utlevnad och hos en dominant, vilka känslor jag ville uppleva osv - och jag godtog inget mindre.

Skrev med en hel del vettiga människor (varav några av dem är mina "vanliga" vänner än idag). De ovettiga lade jag ingen energi på. Till sist fann jag dock det jag sökte ! Gäller bara att ha tålamod och inte sänka kraven. Det är ju som sagt svårt att hitta någon med samma sexuella preferenser bland vänner och bekanta så är din längtan genuin so go for it säger jag!
Citera
2016-03-28, 17:21
Medlem
ace_secs avatar
Otroligt dålig struktur på sidan! Den behöver göras om från grunden! Omständig och rörig design. Inte användarvänlig för fem öre. Så fort man loggar in så vill man logga ut
Citera
2016-03-29, 14:02
Medlem
Jag var medlem där i några år från 2012 till 2015 typ och även med utförlig profil och profilbild på mitt anlete, bilder i galleriet osv så fick jag inte kontakt med någon. Sajten kändes snarare som någon BDSM-variant av bilddagboken än en seriös mötesplats för mig. Jag fick samma vibbar av DS som jag fick av vilken dejtingsajt som helst. Ett överflöd av män som konkurrerar om en mindre mängd kvinnor. Det är svårt att göra sig synlig som man där och särskilt om man inte redan har IRL-kontakter inom världen av parafilier och alternativa sexuella livsstilar. Det verkar vara dom mer erfarna och vackra männen som får haffa genom DS. Jag är inte en av dom så uppenbarligen fick jag typ 80 besökare under en tidsperiod där en kvinnlig motsvarighet hade fått flera tusen besökare.

Det är helt enkelt meningslöst att försöka för min del. Men sajten är helt klart väldesignad och har massvis med innehåll.
Citera
2016-03-29, 14:56
Moderator
VitKallas avatar
Som en studie i hur ett community lätt misslyckas med mål och mening är det rätt intressant. Huvudsyftet verkar vara att synas mest, ersätta verklighet mot fantasi, spy ur sig sina psykiska problem i dagböcker, skvallra och snacka skit som i den mest överfulla sandlåda man kan hitta samt hata män rent generellt.

Hitta en trevlig man att faktiskt skapa en relation med? Smått omöjligt då de med lite mer tanke och djup inte har behov av att ge sig in i gytteriet och därför mycket sällan märks av. Förståeligt.
Citera
2016-04-08, 23:59
Medlem
whydahs avatar
Jag var medlem på DS under en lång period. Nyfikenhet att utveckla min dominanta sida var det som först fick in mig där. Jag upplevde communityt som väldigt öppet inledningsvis, man kunde prata med de flesta och utbyta tankar och erfarenheter på både hög och låg nivå. Men successivt blev stämningen både mer elitistisk (bland "kärnan" av medlemmarna) och framförallt mer ytlig och påträngande. Jag träffade ett antal fantastiska tjejer/kvinnor för att utveckla min sexualitet med (både i samtal och träffar), men en efter en avslutade de sina medlemskap då de i princip jagades bort från DS på grund av att mängder av desperata och påträngande män reggade sig och började spamma dem.

Jag stannade kvar så länge det fanns vänner att hålla kontakten med på DS, men till slut var vi ett gäng som bestämde oss för att avsluta våra medlemskap och hålla kontakten på andra sätt istället. Jag är övertygad om att det finns guldkorn av människor på DS, men den desperata jakten bland alla singelmän har fått Darkside att tappa allt som fanns i början. Synd på ett fantastiskt community...
Citera
2016-04-09, 14:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whydah
Jag var medlem på DS under en lång period. Nyfikenhet att utveckla min dominanta sida var det som först fick in mig där. Jag upplevde communityt som väldigt öppet inledningsvis, man kunde prata med de flesta och utbyta tankar och erfarenheter på både hög och låg nivå. Men successivt blev stämningen både mer elitistisk (bland "kärnan" av medlemmarna) och framförallt mer ytlig och påträngande. Jag träffade ett antal fantastiska tjejer/kvinnor för att utveckla min sexualitet med (både i samtal och träffar), men en efter en avslutade de sina medlemskap då de i princip jagades bort från DS på grund av att mängder av desperata och påträngande män reggade sig och började spamma dem.

Jag stannade kvar så länge det fanns vänner att hålla kontakten med på DS, men till slut var vi ett gäng som bestämde oss för att avsluta våra medlemskap och hålla kontakten på andra sätt istället. Jag är övertygad om att det finns guldkorn av människor på DS, men den desperata jakten bland alla singelmän har fått Darkside att tappa allt som fanns i början. Synd på ett fantastiskt community...

Hmm, tack för input! Har en del givande diskussioner, och det är bra att prata med personer som hängt där ett tag då det cirkulerar män som verkar ha för vana att plocka upp "nykomlingar" utan att ha någon egentlig koll på kärnan i bdsm.
Citera
2016-04-13, 14:41
Medlem
whydahs avatar
Det är ju så, man får skapa sig sin egen kärna av människor man umgås med på DS. Det var ett tag sen jag hade ett "återfall" och hittade dit igen... kanske börjar bli dags för det. Man är alltid nyfiken på hur det ser ut idag =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in