2016-03-17, 08:28
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Var ju i Nordkorea hyfsat nyligen & gjorde en del saker på typ samma nivå som denna flaggtjuven.
Haha vilken turisthistoria

Du: Fuck you I won't do what you tell me! Fimpar var jag vill! Human rights!!

Er guide: Nackskott. Mycket skamligt.

Guidens små barn: Är nu folkfiender, får uppväxt i koncentrationsläger.
Citera
2016-03-17, 09:02
Medlem
senapslamms avatar
Typ som Dan Park, svenske konstnären som häktas och suttit i fängelse i Sverige för att han målat "rasistisk konst". Sverige är halvvägs till vad ni hånar, ungefär som DDR härhemma.
Citera
2016-03-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
http://www.reuters.com/video/2016/03...Name=worldNews

White House press secretary Josh Earnest says it has become
''increasingly clear'' that North Korea seeks to use U.S. citizens
as pawns to pursue a political agenda.

Politiskt spel.
Utpressning?
Hur mycket kommer USA att betala för att få honom utlämnad?

Det är tydligen inte fösta gången utan det har hänt tidigare. Det är en del av ett politiskt spel, ett politiskt påtryckningsmedel först och främst. Man kanske vill lätta på en adel av de sanktioner som NK har "utsätts" för?
Citera
2016-03-17, 09:26
Bannlyst
Vad ska USA göra, ...???

De kan inte hindra Kim Ping Pong från att skjuta missiler,

kanske fångutbyte,

men tror flaggtjuven får jobba ngra år först

skadeglädjen ...
Citera
2016-03-17, 09:31
Medlem
Jellohs avatar
En del av erkännandet ur Daily Mail, känns jävligt...eh genuint:

Citat:
He said: 'I never, never should have allowed myself to be lured by the United States administration to commit a crime in this country.'
'I wish that the United States administration never manipulate people like myself in the future to commit crimes against foreign countries.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz439AQuh00

Hoppas nån bjuder Warmbier på en kall när han kommer ut 2031....
Citera
2016-03-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Varför då? Så idioten kan åka till nästa land o skända deras flagga eller seder?

Nej, grabben behövde sig denna rejäla läxa o förevisning i nordkoreansk lag, helt rätt.

Ja låt alla länder bygga upp isolerande nationalstater där flaggor är det heligaste som finns. Skitbra.
Citera
2016-03-17, 09:49
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Klockren sista rad.
Den första stämmer ej in på mig, då jag ej har besökt thailand, men dock en massa andra länder, samt kontinenter.
Jag har besökt afrikanska länder under semi-krig och besökt små byar i marocko där du ej visste om du skulle bli mördad eller få en fin 5a med klet.
Jag har även blivit häktad i ett helt annat land som skulle få vissa att bajsa på sig.

Men det vara bara i crna gora (montenegro)
Jag är van vid balkan så det var ingenting.(förutom att jag var rädd och adrenalinpumpad dygnet runt, då man ej häktas på samma sätt som i sverige. Du sitter tillsammans, ungefär som svenska fängelser, förutom då att man är rädd i balkanfängelser medans man skrattar i svenska)

Men jag håller med dig...Vissa skulle ens ej klara av en dag i vissa situationer.
Speciellt vissa som skriver här.

Off-topic: Vad fick dig att bli häktad i Montenegro? Har själv varit i Budva i Montenegro på semester för några år sedan, kändes som att vara i Spanien eller Grekland förutom att de flesta andra turister var italienare och ryssar, och få lokalinvånare i butiker och restauranger pratade engelska. Kan absolut rekommendera Budva om man vill åka på sydeuropeisk solsemester.
Citera
2016-03-17, 10:21
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vilka patetiska jävla kräk som sitter här och spyr ut sig att bara idioter åker till länder som Nord Korea. Det är ju uppenbart att det största äventyret ni har varit med om har varit Eiffeltornet och den enda nämnvärda som hänt i erat liv är den där tretioandra gången ni har varit i Phuket som alla andra jävla svenskar som inte har fattat att världen omfattar mer än bara Thailand och att inte alla på den här jorden är såna patetiska fegisar som er som bara vågar kritisera andras handlingar och beslut för att ni aldrig vågat ta några risker själva med erat liv, mer än den där "udda utbildningen" på högskolan som ni helt plötsligt bara hakade på för att ni är så jävla häftiga och spontana. Fan man får ju cancer av att bara lyssna på er.

Blir så jävla trött varje gång jag kommer in till Forex för att växla pengar och det enda jag hör från andra är hur dom ska ha sina Bhat. Hade det inte funnits charter och reseguider hade ni fan aldrig ens vågat lämna norden själva.

OnT@
Killen blir nog fri om något år. Det är helt klart att Nord Korea har större värde av honom än som någon arbetare i gruva.
Han får helt klart en livsupplevelse värt att nämna även om den inte blir så behaglig.
Vi vet heller inte hur sann berättelse är angående stölden av flaggan, dom kan har tvingat honom att erkänna vad som helst.

Phuket är inte Thailand!

Annars håller jag med om mycket och jag var i Thailand lååångt innan charterresorna!
Snacka om att ha en guldklimp till propagandafånge!
Citera
2016-03-17, 10:33
Medlem
Sqrbankens avatar
Lider med killen! Usch vilket helvete som går igenom hans psyke just nu Men självklart; att som amerikan vistas i personalutrymmen och få för sig att stjäla inredning i Nordkorea är modigt (Om jag förstått händelsen korrekt).

Menar; sno ett coolt ölunderlägg, kul affisch eller vimpel i ett västland som souvenir kan bli en pinsam historia men göra nått liknande i Kim Jong Uns rike känns som brist på konsekvensanalys. Att besöka landet tycker jag är helt obegripligt i sig men skulle jag nu göra det skulle jag inte våga mig utanför transportbuss, hotellrum eller utrymmena guiderna tar mig till. Total lydnad.

Sen kanske den unge amerikanen inte gjort det han är åtalad för. Kanske är ett nordkoreanskt påhitt för att använda honom som en politisk bricka?
Citera
2016-03-17, 10:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Phuket är inte Thailand!

Annars håller jag med om mycket och jag var i Thailand lååångt innan charterresorna!
Snacka om att ha en guldklimp till propagandafånge!
Va??? https://sv.wikipedia.org/wiki/Phuket
"Phuket, (Thai: ภูเก็ต, IPA: [pʰu:ket]; tidigare känt som Junk Ceylon, Tha-Laang eller Talang) är en ö och provins i Thailand."
Citera
2016-03-17, 10:39
Medlem
Bara en kommunist kommer på tanken att åka på "semester" till Nordkorea så jag hoppas att denna idiot får sitta av hela straffet!
Citera
2016-03-17, 10:42
Är huvudet dumt får kroppen lida. Visst orimligt straff för en stöld. Men om jag var i nordkorea skulle jag hålla mig till alla deras lagar. Visar hur många människor saknar konsekvens tänkande.
Senast redigerad av Captinhero 2016-03-17 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in