2016-03-17, 01:10
Medlem
ReiseReises avatar
Vilka patetiska jävla kräk som sitter här och spyr ut sig att bara idioter åker till länder som Nord Korea. Det är ju uppenbart att det största äventyret ni har varit med om har varit Eiffeltornet och den enda nämnvärda som hänt i erat liv är den där tretioandra gången ni har varit i Phuket som alla andra jävla svenskar som inte har fattat att världen omfattar mer än bara Thailand och att inte alla på den här jorden är såna patetiska fegisar som er som bara vågar kritisera andras handlingar och beslut för att ni aldrig vågat ta några risker själva med erat liv, mer än den där "udda utbildningen" på högskolan som ni helt plötsligt bara hakade på för att ni är så jävla häftiga och spontana. Fan man får ju cancer av att bara lyssna på er.

Blir så jävla trött varje gång jag kommer in till Forex för att växla pengar och det enda jag hör från andra är hur dom ska ha sina Bhat. Hade det inte funnits charter och reseguider hade ni fan aldrig ens vågat lämna norden själva.

OnT@
Killen blir nog fri om något år. Det är helt klart att Nord Korea har större värde av honom än som någon arbetare i gruva.
Han får helt klart en livsupplevelse värt att nämna även om den inte blir så behaglig.
Vi vet heller inte hur sann berättelse är angående stölden av flaggan, dom kan har tvingat honom att erkänna vad som helst.
Senast redigerad av ReiseReise 2016-03-17 kl. 01:13.
Citera
2016-03-17, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vilka patetiska jävla kräk som sitter här och spyr ut sig att bara idioter åker till länder som Nord Korea. Det är ju uppenbart att det största äventyret ni har varit med om har varit Eiffeltornet och den enda nämnvärda som hänt i erat liv är den där tretioandra gången ni har varit i Phuket som alla andra jävla svenskar som inte har fattat att världen omfattar mer än bara Thailand och att inte alla på den här jorden är såna patetiska fegisar som er som bara vågar kritisera andras handlingar och beslut för att ni aldrig vågat ta några risker själva med erat liv.

Blir så jävla trött varje gång jag kommer in till Forex för att växla pengar och det enda jag hör från andra är hur dom ska ha sina Bhat. Hade det inte funnits charter och reseguider hade ni fan aldrig ens vågat lämna norden själva.

OnT@
Killen blir nog fri om något år. Det är helt klart att Nord Korea har större värde av honom än som någon arbetare i gruva.
Han får helt klart en livsupplevelse värt att nämna även om den inte blir så behaglig.
Vi vet heller inte hur sann berättelse är angående stölden av flaggan, dom kan har tvingat honom att erkänna vad som helst.

Klockren sista rad.
Den första stämmer ej in på mig, då jag ej har besökt thailand, men dock en massa andra länder, samt kontinenter.
Jag har besökt afrikanska länder under semi-krig och besökt små byar i marocko där du ej visste om du skulle bli mördad eller få en fin 5a med klet.
Jag har även blivit häktad i ett helt annat land som skulle få vissa att bajsa på sig.

Men det vara bara i crna gora (montenegro)
Jag är van vid balkan så det var ingenting.(förutom att jag var rädd och adrenalinpumpad dygnet runt, då man ej häktas på samma sätt som i sverige. Du sitter tillsammans, ungefär som svenska fängelser, förutom då att man är rädd i balkanfängelser medans man skrattar i svenska)

Men jag håller med dig...Vissa skulle ens ej klara av en dag i vissa situationer.
Speciellt vissa som skriver här.
Citera
2016-03-17, 01:32
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Så.

Det är så lätt att utala sig när man själv inte är i situationen, kanske lite oft.
Men du har så rätt man kan ha.
En till grej värd att nämnas är att det finns ju ingen anledning att tro att han är skyldig (eller oskyldig) i nuläget men ändå dumförklarar alla honom.

Känns det orimligt att nordkoreanerna bara plockat en godtycklig amerikan för att använda i ett politiskt spel? Knappast med tanke på vad de vanligtvis har för sig.

Eller jag kanske missade nyheten om att Nordkorea helt plötsligt blivit en rättsstat?
Citera
2016-03-17, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
En till grej värd att nämnas är att det finns ju ingen anledning att tro att han är skyldig (eller oskyldig) i nuläget men ändå dumförklarar alla honom.

Känns det orimligt att nordkoreanerna bara plockat en godtycklig amerikan för att använda i ett politiskt spel? Knappast med tanke på vad de vanligtvis har för sig.

Eller jag kanske missade nyheten om att Nordkorea helt plötsligt blivit en rättsstat?

Givetvis är det inte omöjligt när det gäller nordkoreanerna, men jag vet inte.
Jag har begränsad kunskap ang utrikespolitik.

Kanske 50-50 Vi får vänta och se.
Citera
2016-03-17, 01:41
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Vilken jävla pajas först gör han en enorm dumhet, sen sitter stackarn och gnäller och gråter i TV som kommer att visas i hela världen.
Det var inte mycket till karl i den mesen, han kan gott sitta några år bara för att han skämt ut hela USA.

Du verkar helt klart vara ganska IQ befriad själv om du inte fattar att han högst troligtvis (med tanke på att det är Nord Korea vi pratar om) talade och agerade utifrån ett påtvingat manus.

Sedan är det redan bekräftat att han har erkänt under tvång, så vi borde vara skeptiska redan nu till vad han faktiskt är skyldig till och vad han har "erkänt".

Citat:
han kan gott sitta några år bara för att han skämt ut hela USA.

Vilket troligtvis var den önskvärda effekten, den tycks ju ha funkat vilket du har bevisat.
Senast redigerad av ReiseReise 2016-03-17 kl. 02:02.
Citera
2016-03-17, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Här är ju ett exempel på en korkad människa som saknar konsekvensanalys. Som amerikan i Nordkorea är det nog bäst att inte ens tänka tanken på att begå dumheter/hyss. Nu gjorde ändå idioten det och kanske var det ungdomligt övermod men Nordkorea tar givetvis chansen att sätta dit en medborgare från sin största fiende.

Nä han kommer inte sitta 15 år, USA får under förödmjukande former hämta hem honom. Tur för honom att inte Trump är president, då hade han nog lämnat åt sitt öde.

Eller så hade Donald gjort om landet till en stor parkeringsplats?
Då karln enligt mig helt saknar konsekvenstänk( likt kim pong hop song jing jong-luftkung-pung), samt är en som skulle kunna starta 3:e världskriget utan att begripa hur han gjorde det.

Givetvis inte för en student, men imo känns han väldigt ostabil som gör att det kanske trappas upp till någonting större?

Edit: Menar inte själva händelsen i sig, men om han blev president så tror jag att ett troligt scenario skulle kunna utspela sig.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-03-17 kl. 02:21.
Citera
2016-03-17, 01:56
Medlem
l150s avatar
En utlänning som inte respekterade landet han befann sig i.
Bra gjort NK
Citera
2016-03-17, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l150
En utlänning som inte respekterade landet han befann sig i.
Bra gjort NK

Jaaaa, vi borde eftersträva nordkoreas fruktansvärda kommunism/diktatur.
Då jublar du också när du sitter och käkar din soppa med luft antar jag?

Givetvis så ska man respektera landet man är i, men du måste förstå att vissa länder är väldigt olikt Sverige.

Tror du att han hade greppat föremålet om han visste att han riskerade 15års straffarbete?
Givetvis naivt, men samtidigt harmlöst.

Lämna gnesta och kom in i matchen kompis
Gör ont att säga, men i det stora hela så håller jag med dig, man tar seden dit man kommer.
Citera
2016-03-17, 02:07
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vilken jävla pajas först gör han en enorm dumhet, sen sitter stackarn och gnäller och gråter i TV som kommer att visas i hela världen.
Det var inte mycket till karl i den mesen, han kan gott sitta några år bara för att han skämt ut hela USA.

Både du och jag hade nog läst manus och klämt fram några krokodiltårar för att undslippa Haengyong
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...i-Germany.html
Citera
2016-03-17, 02:12
Medlem
Uppenbart att det där klippet var regiserat. Förmodligen en ren skitsak i grunden.
Citera
2016-03-17, 02:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Uppenbart att det där klippet var regiserat. Förmodligen en ren skitsak i grunden.

Det är Nordkorea, allt är för fan regisserat.. Gomorron yxskaft
Citera
2016-03-17, 02:40
Bannlyst
Glöm inte att Kim har gjort 18 hole-in-1 också.
Det är grymt...Nästa projekt borde vara att åka till solen på natten, så att de inte blir brända.

Det skulle nog inte vara några problem.
Som sagt mycket är ju regiserat, men jag tror ej att detta är det.

En dum, kanske full och aningen naiv student.
Han är i US and A inom ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in