2016-03-17, 03:24
Medlem
foool13s avatar
En svensk hade kommit ut (Sveriges ambassad) efter ett par månader men jag skulle aldrig åka till Nordkorea som Amerikan..
Men som svensk skulle jag nog tänka mig göra det, vi har en stark tradition i Sverige av att åka till Kuba men till viss del även till Nordkorea.

Men jag tror nog det är nåt fishy men den här storien.. hans unga ålder talar emot det dock.. (om de inte har fejakt den, men det är svårt att fejka ålder under decennier i USA) ,hur mycket hinner man involvera sig i den grad unga ålder. Säkerhetstjänsterna brukar ju rekrytera från efter college i USA.
Citera
2016-03-17, 04:51
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Både du och jag hade nog läst manus och klämt fram några krokodiltårar för att undslippa Haengyong
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...i-Germany.html

Du får allt tala för dig själv, skulle jag klämt några tårar så intefan skulle jag göra det i TV och för en sådan sak som "tunnisen" gjorde sig skyldig till, vara kaxig och slita ner en banderoll och stjäla den och och när han sedan blir påkommen sitta och böla som en jävla kärring i TV, nej sätt på tönten en blöja och skicka han till campen du länkade till.
Citera
2016-03-17, 05:05
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du verkar helt klart vara ganska IQ befriad själv om du inte fattar att han högst troligtvis (med tanke på att det är Nord Korea vi pratar om) talade och agerade utifrån ett påtvingat manus.

Sedan är det redan bekräftat att han har erkänt under tvång, så vi borde vara skeptiska redan nu till vad han faktiskt är skyldig till och vad han har "erkänt".

Vilket troligtvis var den önskvärda effekten, den tycks ju ha funkat vilket du har bevisat.

Jaha gråta på beställning ha ha den mannen blir aldrig marinsoldat, och givetvis är han skyldig skulle visa sig kaxig att han minnsan kunde stjäla en banderoll och komma hem till USA och visa upp den, nu blev tönten tyvärr påkommen då "sket han genast i byxorna" och började böla och gråta i TV jag är inte ens säker på att USA vill ha hem den jävla fjanten.

Och vem har bekräftat att han tvingats erkänna under tvång?
Citera
2016-03-17, 05:50
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Vilken jävla pajas först gör han en enorm dumhet, sen sitter stackarn och gnäller och gråter i TV som kommer att visas i hela världen.
Det var inte mycket till karl i den mesen, han kan gott sitta några år bara för att han skämt ut hela USA.

Vad snackar du för skit? Han gjorde en fyllegrej. En sån som typ alla i hans ålder gjort någon gång. För det måste han slava för den där jättebäbisen till ledare i 15 år. Folk skrattar och verkar inte fatta vilken tragik detta är.

Det som egentligen borde göras är att man skickar dit en spion "modell" Carl Hamilton som tyst och effektivt skickar in Kim Jong Mupp i evigheten.
Senast redigerad av sfrge 2016-03-17 kl. 05:53.
Citera
2016-03-17, 06:14
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vad snackar du för skit? Han gjorde en fyllegrej. En sån som typ alla i hans ålder gjort någon gång. För det måste han slava för den där jättebäbisen till ledare i 15 år. Folk skrattar och verkar inte fatta vilken tragik detta är.

Det som egentligen borde göras är att man skickar dit en spion "modell" Carl Hamilton som tyst och effektivt skickar in Kim Jong Mupp i evigheten.

Jag snackar inte skit, men jag inser att det inte är någon bra idé att bemöta dina påståenden då jag befinner mig bra mycket högre på intelligensens skala än vad du gör, du kan jolla på med dina fantasier om Carl Hamilton och liknande, då du tydligen läst för mycket barnserier så att hjärnan har krympt på dig.

Varför inte även koppla in James Bond och Hoppalong Cassidy på fallet också.
Citera
2016-03-17, 06:21
Medlem
När han väl kommer hem om femton år kan han väl ha föreläsningar till unga amerikanare att åka till Nordkorea på fylleresa och försöka sno flaggor inte är värt de.

Spelreglerna är som dem är i Nordkorea, bara inse fakta samt acceptera sitt straff.
Citera
2016-03-17, 06:25
Medlem
Germanofils avatar
Alla har vi väl gjort dumma grejer på fyllan. Har själv gjort diverse hyss i olika afrikanska diktaturer i min ungdom. I 20-årsåldern kände jag mig odödlig vilket nog är en känsla många delat med mig, inklusive denna amerikan. Konsekvenserna för hans del blir dock inte så roliga.
Citera
2016-03-17, 06:47
Medlem
Utflyttads avatar
Inkluderat mig själv så kanske vi skall nyansera kommentarerna? NK's rykte vad det gäller en rättsstat öppnar ju för möjligheten att grabben är helt oskyldig?
Citera
2016-03-17, 06:52
Medlem
bullet^s avatar
Jag ryckte bara på axlarna, är man så jävla dum så förtjänar man att plöja åker och släpa stenar i 15 år..
Citera
2016-03-17, 07:00
Medlem
Ni som påstar att han är värd ett sådant överdrivet straff är djupt obehagliga. Bilda inte regering.
Citera
2016-03-17, 07:00
Medlem
Haha det är så jävla skrattretande och se alla som sitter och kallar denna kille på 21 år för "fjantig" för att han gråter eller "rätt åt honom om man är så dum i huvudet"

Hoppas verkligen det löser sig för honom.
Citera
2016-03-17, 07:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Haha det är så jävla skrattretande och se alla som sitter och kallar denna kille på 21 år för "fjantig" för att han gråter eller "rätt åt honom om man är så dum i huvudet"

Hoppas verkligen det löser sig för honom.
Varför då? Så idioten kan åka till nästa land o skända deras flagga eller seder?

Nej, grabben behövde sig denna rejäla läxa o förevisning i nordkoreansk lag, helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in