Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 16:07
  #3253
Medlem
Hur funkar camdserver med dreambox? inte IPTV, dom har väl vanlig cardsharing med? någon som testat? finns alla svenska kanaler ?
2017-05-14, 16:20
  #3254
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Hur funkar camdserver med dreambox? inte IPTV, dom har väl vanlig cardsharing med? någon som testat? finns alla svenska kanaler ?
Det är jättedåligt, jag köpte 6 månader. Har laggat i en månad. Går inte att kolla på skiten sedan de bytte dns. Undvik cccam hos camdserver.
2017-05-14, 16:22
  #3255
Medlem
Hur mycket är denna värd begagnad? Tvip s-box 410 iptv box samt är den något att investera i?
2017-05-14, 16:51
  #3256
Medlem
Har nu kört Camdserver i ca 1 månad. Har funkat riktigt bra fram till för ungefär en vecka sedan. Nu är det ständiga avbrott (svart skärm ca 2 sek) varannan minut. Använder Smart IPTV-appen i min Samsung TV. Någon som har koll på en lösning???

Appen är uppdaterad och "Buffer Size" är inställd på "Auto".
2017-05-14, 17:33
  #3257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es95pl
Hur ska du ansluta mot tjänsten? Via anonymiseringstunnel (tveksamt om det funkar)?
Tittande bör ju vara enkelt att logga då ändpunkten är känd...

Kör via VPN just nu vilket borde göra tittandet mer safe?
Tänkte mest på att rapid kör med PayPal och kungen med bitcoins vilket borde försvåra spårningen väldigt mycket mer för dom som försöker sätta dit oss tittande
2017-05-14, 17:35
  #3258
Medlem
Har någon en bra epg till rapid för svenska kanaler?
Kör på estiptv och den verkar inte stämma överens...
2017-05-14, 21:42
  #3259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Det är jättedåligt, jag köpte 6 månader. Har laggat i en månad. Går inte att kolla på skiten sedan de bytte dns. Undvik cccam hos camdserver.
jasså, hur kan det lagga? den skickar ju inte bilden då utan bara koder eller fattar jag fel ?
2017-05-15, 09:03
  #3260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
jasså, hur kan det lagga? den skickar ju inte bilden då utan bara koder eller fattar jag fel ?
För många klienter så att korten inte hinner med att få koder från och då fryser bilden.
Det behövs nya koder var 10e sekund.
2017-05-15, 10:33
  #3261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Kör via VPN just nu vilket borde göra tittandet mer safe?
Tänkte mest på att rapid kör med PayPal och kungen med bitcoins vilket borde försvåra spårningen väldigt mycket mer för dom som försöker sätta dit oss tittande

Ja det borde vara mer safe. Imponerad av att vpn hänger med i den bandbredden. Det kan eventuellt utgöra ett problem från och till rent resursmässigt misstänker jag med tanke på kravet på kontinuerlig bandbredd. Än är ju detta inte olagligt vad jag vet, men det jobbas på det.
2017-05-15, 11:30
  #3262
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTooth
Kör via VPN just nu vilket borde göra tittandet mer safe?
Tänkte mest på att rapid kör med PayPal och kungen med bitcoins vilket borde försvåra spårningen väldigt mycket mer för dom som försöker sätta dit oss tittande

Köp via reseller hos Rapid. Pröjsade via Swish och kan för all del inte tänka mig att det håller som bevis för vad man egentligen betalat för.
2017-05-15, 13:40
  #3263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Köp via reseller hos Rapid. Pröjsade via Swish och kan för all del inte tänka mig att det håller som bevis för vad man egentligen betalat för.

Håller med. Inget att oroa sig för. Om dem inte kan spåra pengarna till vad du betalat för så är du safe. Sen har dem korten i en annan världsdel så dem måste starta stora artilleriet av onlinepoliser för att lilla du ska åka dit.

Om du är extra paranoid så fixa en VPN som går genom Norge. Dem har ingen lag gällande olovlig streaming.
2017-05-15, 18:25
  #3264
Medlem
Vad har ni för tips på fungerande vpn ??
Hur får man det att funka om man kör mag box och rapid ?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback