Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 21:38
  #3385
Medlem
Nån som kör med Vu plus box? får ni subs att fungera?
Köpte en Vu Zero igår och får inte subs att funka på nån image!
2017-06-09, 01:42
  #3386
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Var hittar man gratis .ts streamfiler?

Vad jag förstått finns det ganska gott om dom, även om det är kortare livstid och mer arbete än att bara köpa det.

Har kört rapidiptv men använde det nästan aldrig så gav bort det. Men är ändå intresserad av att kunna gräva fram någon kanal då och då.

Något bra forum, eller någon bra sida att börja leta?
Vet inte ens vad man ska googla på (eftersom betaltjänsterna snor alla resultaten)
2017-06-09, 13:31
  #3387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Är den någon här som kör xtream-editors enigma2 plugin och får EPG att fungera?

Längst ner i guiden står det "The Rytec EPG source is available for GOLD and PRO subscribers!"
Jag kör en "standard" prenumeration, betyder det att jag måste uppgradera för att få igång EPG eller ska det fungera ändå?


Lyckades få igång EPG'n efter att ha uppgraderat till "gold" samt valt XTREAM som source i EPG-importer i boxen.
Nu kan jag äntligen se på rapid med EPG och alla subs fungerar perfekt.
2017-06-09, 13:51
  #3388
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinFromHood
Vågar man investera i ett 1 års abonnemang eller är de något som kommer kunna lagstiftas bort i en snart framtid?
Som med fildelning menar du? Det är inte så grova böter som kund så att jag skulle avskräckas av den anledningen men att köpa ett års abonnemang är ju inte så smart då det verkar som att de flesta strular till och från.
2017-06-09, 16:24
  #3389
Medlem
Tur man har 5:an med Rapid då Telia IPTV inte får sända Sverige mot Frankrike ikväll! Jäkligt konstigt att man kan lita mer på pirater än sin operatör.
2017-06-09, 19:45
  #3390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Lyckades få igång EPG'n efter att ha uppgraderat till "gold" samt valt XTREAM som source i EPG-importer i boxen.
Nu kan jag äntligen se på rapid med EPG och alla subs fungerar perfekt.
Vilken enigma2 box kör du ? =)
2017-06-09, 23:13
  #3391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Vilken enigma2 box kör du ? =)

DM800HD klon.
2017-06-10, 18:52
  #3392
Medlem
Jag har kört IPTVking i snart ett halvår. Har för det mesta fungerat bra, och laggar sällan på de kanaler jag ser (mycket sport).

Dock, när det är matcher som lockar många tittare (exempelvis Sverige-Frankrike igår kväll, eller CL-finalen) laggar och buffrar det ofta. Jag kör Telias 30 MB bredband.

Min fråga är, tror ni det skulle hjälpa att uppgradera till Telias 60 MB? Eller ligger problemen med de streamar som ses av många någon annanstans?
2017-06-10, 20:07
  #3393
Medlem
Ylicows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Jag har kört IPTVking i snart ett halvår. Har för det mesta fungerat bra, och laggar sällan på de kanaler jag ser (mycket sport).

Dock, när det är matcher som lockar många tittare (exempelvis Sverige-Frankrike igår kväll, eller CL-finalen) laggar och buffrar det ofta. Jag kör Telias 30 MB bredband.

Min fråga är, tror ni det skulle hjälpa att uppgradera till Telias 60 MB? Eller ligger problemen med de streamar som ses av många någon annanstans?


Upplevde samma sak igår på matchen och jag har 250mb/s.
Kollade på datorn och det laggade lite mindre när jag bytte från VLC till Kodi.
2017-06-11, 11:49
  #3394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Jag har kört IPTVking i snart ett halvår. Har för det mesta fungerat bra, och laggar sällan på de kanaler jag ser (mycket sport).

Dock, när det är matcher som lockar många tittare (exempelvis Sverige-Frankrike igår kväll, eller CL-finalen) laggar och buffrar det ofta. Jag kör Telias 30 MB bredband.

Min fråga är, tror ni det skulle hjälpa att uppgradera till Telias 60 MB? Eller ligger problemen med de streamar som ses av många någon annanstans?

Jag bytte från Kingen till Camdserver.com för 4 månader sedan...mindre lagg hos mig iallafall.
2017-06-11, 12:03
  #3395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag bytte från Kingen till Camdserver.com för 4 månader sedan...mindre lagg hos mig iallafall.

Mitt nuvarande abonnemang går ut om några veckor. Funderar på om jag ska köra vidare med kingen eller testa camdserver. Hur är det med HD-utbudet på svenska kanaler på camd? Finns de vanliga (SVT, TV3, TV4, Kanal 5 osv) i HD-kvalitet?

Det som är bra med kingen tycker jag är att samma kanal ofta finns i både HD och SD (ibland även i FHD), då strular den ena fungerar oftast den andra.

Och en fråga till, erbjuder inte camd någon 24h trial?
__________________
Senast redigerad av lundb 2017-06-11 kl. 12:09.
2017-06-11, 17:09
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Mitt nuvarande abonnemang går ut om några veckor. Funderar på om jag ska köra vidare med kingen eller testa camdserver. Hur är det med HD-utbudet på svenska kanaler på camd? Finns de vanliga (SVT, TV3, TV4, Kanal 5 osv) i HD-kvalitet?

Det som är bra med kingen tycker jag är att samma kanal ofta finns i både HD och SD (ibland även i FHD), då strular den ena fungerar oftast den andra.

Och en fråga till, erbjuder inte camd någon 24h trial?

Maila till supporten hos camdserver och be om kontakt med svensk re-selller...snabbaste sättet att få 24h-trials på som jag förstått det...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback