• 1
  • 2
2016-03-14, 19:47
Medlem
Zilvios avatar
I en debatartikel i ab skriver Martin Aagård bla.
Citat:
Sverige är bevisligen världens mest attraktiva land. Det är hit flyktingströmmarna går.
Och den svensk som inte förmår att vara tacksam för det hamnar i en märklig position. För hur hade alternativet sett ut? Att vi inte vore det tryggaste och mest ekonomiskt attraktiva land uppå jord?
Så låt oss först gratulera oss själva. Tillsammans byggde vi det här makalösa landet där nästan alla kan se en framtid, oavsett utbildningsnivå eller kön.

Citat:
Sverige befinner sig i en situation som påminner om USA för 100 år sedan. Strax innan landet blev världens största kulturella och ekonomiska stormakt.
Det var dit Asiens och Europas fattiga och förföljda sökte sig. Skulderna var låga (det skulle ändras när USA året efter gick med i första världskriget). Antalet invånare födda utomlands var 15 procent. Exakt samma siffra som hos oss i dag.

Jag vet om jag skulle vilja säga att jag delar analysen men intressant ändå.
Den stora skillnaden som jag ser det är att Sverige är det mest attraktiva landet pga de bidrag och hjälp som delas ut inte pga att det skulle vara ett drömland att göra karriär i eller starta upp företag i.
Sverige är väl knappast ett land dit särdeles många driftiga/välutbildade (icke flyktingar) söker sig pga framtidsutsikterna, eller?
Citera
2016-03-14, 19:49
Medlem
Det är som att klappa sig på ryggen för att man erbjuder högst mutor.
Citera
2016-03-14, 19:55
Bannlyst
Åh, nej. Är han i farten igen. Samma mossiga argument som han kört 45 ggr nu. De var inte sanna då. De är inte sanna nu. Alla kommer hit för bidragen, det har vi redan bevisat.
Citera
Medlem
Den eviga jävla lögnen om sverige är som usa för hundra år sedan... Har ingen journalist någonsin gått i skolan eller föddes samtliga med 56 kromosomer?
Citera
Bannlyst
Själv tänkte jag idag att nu skiter jag i om jag får ett cancer-besked av läkaren. Invandringen, framförallt den 2015, har berövat livslusten. "Du dör inom två veckor". - Herr doktor, det gör absolut ingenting. Det blir som semester utan slut, skulle jag svara.

Lena Mellin, TS, har nyligen skrivit precis samma dynga i Aftonbladet som den du sammanfattar. Dessutom, som vi vet, så är så många invandrare icke-flyktingar, och ingen behöver fly från alla de länder de promenerar genom för att nå hit och så många är män och inte "barn".

Det svenska Sverige är härligast att leva i. Mångkulturen är extremt ointressant och är bara en börda.
Citera
2016-03-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det svenska Sverige är härligast att leva i. Mångkulturen är extremt ointressant och är bara en börda.

Mycket sant. Det var ett underbart land. Vi kan faktiskt säga med stolthet att det var ett av världens mest attraktiva länder. God ekonomi, hög sysselsättning och säkert.

Det är fruktansvärt hur fort det kan gå; ja alltså att utplåna en hel nation. Tjugo år ....
Jag tror att om trettio år så kommer kungahuset avsättas. Den Svenska första utlandsfödda (arab) statministern kommer inom två kadensperioder. Då blir det drag under galoscherna ! Fri invandring på riktigt, 600-800 000 per år. Sen kommer Andersson, Johansson och Svensson få utvandra fort, om man vill leva ett drägligt liv det vill säga....
Citera
2016-03-14, 20:37
Medlem
Europes avatar
Aagård tillhör en av de få ljugmediapolitrukerna som öppet har nämnt sin önskan att se den västerländska/europeiska kulturen utplånad, så han kommer givetvis fortsätta agitera för att snabbast möjligast genomföra folkmordet på svenskarna och andra vita européer.

Han har t.o.m. skrivit att han inte ens kan förstå hur någon vill ens associeras med en världsbild som vill bevara den europeiska kulturen. Notera alltså att det räcker med att associeras, inte att ens faktiskt vilja bevara den europeiska kulturen (även om mig veterligen bör det vara plural, d.v.s. europeiska kulturerna):

Citat:
Att någon frivilligt vill associeras med en världsbild som vill bevara den europeiska kulturen efter att fått en inblick i Breiviks hjärna går bortom mitt förstånd.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article14693206.ab

Jämfört med många av dagens svenskar, som t.ex. Martin Aagård, så var personer som Adolf Hitler trots allt rätt resonliga och laidback i jämförelse. Inte ens Hitler försökte utrota hela den egna befolkningen, germaner och alla minoriteter tillsammans, samt ville utrota folken och kulturerna på en hel kontinent.
Senast redigerad av Europe 2016-03-14 kl. 20:41.
Citera
2016-03-14, 20:44
Medlem
Broken Tusks avatar
Det är så verklighetsfrånvänt att man fullkomligt baxnar. Självgodheten och etnocentrismen bara osar.

Att jämföra Sverige med USA för 100 år sedan är så imbecillt att det saknar motstycke. Det som lockade folk till USA var på den tiden var möjligheter och jobb inte möjligheten till bidrag. Det som väntar invandrarna i dagens Sverige är bostadsbrist och nästan inga möjligheter till jobb i ett land som egentligen inte vill ha dem men med en regering som åsidosätter sitt eget folk för att framstå som en "humanitär stormakt" inför resten av världen.
Citera
2016-03-14, 20:47
Medlem
Pfaltzs avatar
Jag hoppas att jag en dag får uppleva glädjen av att bevittna räfst- och rättarting av virrpannor som Aagård, Mellin och andra kreatur.
Citera
2016-03-14, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag hoppas att jag en dag får uppleva glädjen av att bevittna räfst- och rättarting av virrpannor som Aagård, Mellin och andra kreatur.

Ett nytt Colosseum med fight till döden vore underhållande.
Citera
2016-03-14, 20:59
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
I en debatartikel i ab skriver Martin Aagård bla.

Jag vet om jag skulle vilja säga att jag delar analysen men intressant ändå.
Den stora skillnaden som jag ser det är att Sverige är det mest attraktiva landet pga de bidrag och hjälp som delas ut inte pga att det skulle vara ett drömland att göra karriär i eller starta upp företag i.
Sverige är väl knappast ett land dit särdeles många driftiga/välutbildade (icke flyktingar) söker sig pga framtidsutsikterna, eller?

Han har fel. Det går inga flyktingströmmar hit. Vi tar emot ytterst lite av de 65 miljoner flyktingar som finns.
Libanon, Iran, Algeriet.... det är länder som har mer flyktingar. Klart mer attraktiva länder.
Citera
2016-03-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broken Tusk
Det är så verklighetsfrånvänt att man fullkomligt baxnar. Självgodheten och etnocentrismen bara osar.

Att jämföra Sverige med USA för 100 år sedan är så imbecillt att det saknar motstycke. Det som lockade folk till USA var på den tiden var möjligheter och jobb inte möjligheten till bidrag. Det som väntar invandrarna i dagens Sverige är bostadsbrist och nästan inga möjligheter till jobb i ett land som egentligen inte vill ha dem men med en regering som åsidosätter sitt eget folk för att framstå som en "humanitär stormakt" inför resten av världen.

Det kanske du som är verkligetsfrånvänd. Jo, jag tror det.

Du förstår invandrarna ser det som möjligheter. Huruvida du tycker att det passar din definition av möjlighet bryr de sig inte om. Inte det minsta. Ingen har ens frågat dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in