2016-03-13, 11:34
Medlem
Jag fick diagnosen diabetes för några år sen, så pga sjukdommen gick jag ned från 84kg till 64kg över en sommar. Sen flyttade jag och skaffade gymkort på ett nytt friskis och svettis.
Men eftersom jag bara behövde få tillbaka den vikt jag tappat så gick det galet snabbt, va uppe i 80 kg igen på 6 månader och fullt tillbaka efter 9 månader. Nästan trippla mina lyft på samma tid.
En dag när jag kommer in så ser jag att personen i receptionen nickar åt mig och några sekunder senare kommer de fram två snubbar med någon lapp på axeln där det stod svenska doping förbundet eller liknande och sa att jag skulle följa med.

Jag följde snällt in i ett rum där de berätta att jag inte behövde göra något dopingtest men om jag avstod så sågs det som att jag var skyldig och skulle få mitt kort terminerat och bannlyst från alla friskis gym. De hade tydligen fått in "massa" klagomål från personen som hade sett mig ta steroider och jag hade ökat för snabbt i muskelmassa (Antar att folk trodde jag skulle vara dum nog att ställa mig i mitten av ett gym och ta sprutor, dvs insulin i mitt fall).

Jag orkade inte tjaffsa så jag pissade i kopp, gav dem och fick fortsätta och gymma. Hörde inget mer och avslutade mitt gymkort några månader senare då även om jag var clean och aldrig rört något preparat så fick jag fortfarande blickar från de som jobbade där.

Men det hänvisade till kontraktet jag hade skrivit på där det stod att jag accepterade till doping tester. Så såvidare du inte har något sådant i ditt kontrakt kan jag inte tänka mig de kan stänga av dig eller liknande för doping även om du vägrar. Värsta de kan göra är väl ringa polisen eller liknande.
Citera
2016-03-13, 11:35
Medlem
Finskpinnes avatar
Som Ferh skrev så finns ju risken att han kommer känna sig nöjd över att ha haft "rätt" gällande sina misstankar ifall du inte lämnar ett urinprov. Om du inte vill ge honom den tillfredsställelsen så tycker jag att du pissar så att han får känna sig dum och be om ursäkt. Sedan byter du gym!

Jag kan förstå frustrationen men alla seriösa gymägare ser till att försöka stävja bruket av anabola steroider bland sina kunder. Med det sagt så kunde han säkert ha bemött dig bättre när han tog upp sina misstankar.
Citera
2016-03-13, 11:35
Medlem
Seriöst gym. Låt oss få fler av dem!
Citera
2016-03-13, 11:39
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Han äger gymmet och har väl rätt att be om pissprov så han inte har en massa fuskare på gymmet. Om du är ren så är det väl bara och pissa? Skulle du sluta jobbet om din chef bad dig pissa?

Helt rätt av han enligt mig, folk som fuskar ska hålla sig borta från gymmet

Fuskar? Ingår jag i någon sorts tävling när jag går till gymmet? Det har jag missat, dags att höja sig!
Citera
2016-03-13, 12:06
Medlem
Foxxyboxs avatar
Pissar du inte så vet vi alla att du kommer pissa possitivt.

Ser inget fel med skiten om man gör det på eget bevåg så det inte går ut över andra finns knappt naturliga riktigt stora body builders. Nu pratar jag om dom riktigt stora.

Om du inte kör något, 50 -> 110KG är oavsett jävligt grymt oavsett vart du börja på riktigt för någon vecka sedan.

Men känns inte som man går otränad och börjar lätt med 50 för att efter någon vecka gå upp på 110kg utan problem.

Men lycka till iallafall oavset om du är ren eller inte kör på hårt!

Kan säga av egen erfarenhet att alla som känner sig kränkta och vägrar pissprov kör orent.
Citera
2016-03-13, 12:11
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox

Kan säga av egen erfarenhet att alla som känner sig kränkta och vägrar pissprov kör orent.

Jag skulle vägra rakt av och har aldrig tagit något sådant så visst finns det.

Jag vägrade förvisso alkotest när jag var i frivården i min ungdom med.
Hade inte druckit då heller.

Har folk ingen självrespekt alls?
Citera
2016-03-13, 12:32
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Jag skulle vägra rakt av och har aldrig tagit något sådant så visst finns det.

Jag vägrade förvisso alkotest när jag var i frivården i min ungdom med.
Hade inte druckit då heller.

Har folk ingen självrespekt alls?

Nej, svenskar är mentalt handikappade. Ingen respekt för sig själva (integritet), ingen respekt för sin nation. Ingen respekt någonstans, förutom för auktoriteter. Jag har helt tappat hoppet om mitt folk.
Citera
2016-03-13, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Om du lämnar stället så pissa och visa och när han ser att du är ok så säger du att du är jättekränkt och att du inte kommer tillbaka.

Skulle eventuellt gå med på att alla pissar...om det uppenbart går massa anabolas där. Var med om just detta och det var inte roligt så jag ville inte träna på grund av det.
så du tror han skulle bry sig? ägaren alltså, ungefär som att du skulle säga till en polis när han låter dig blåsa, o du visar 0 promille, o du skulle säga nej nu är ja kränkt kommer inte köra bil mer i mitt liv nu pga det.
Citera
2016-03-13, 12:39
Medlem
Var med om samma grej och jag sa då

-Inga problem jag kan göra pissprov för jag har inget att dölja men du ska veta att när jag väl gör det kommer jag säga upp mitt medlemskap med en gång.

Så jag sa det även till flera som tränade där vad ägaren försökt få mig att göra och ingen tyckte om hans påhitt. Vi var 6 pers som slutade gå till gymmet samtidigt.
Citera
2016-03-13, 12:54
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbasnusaren
Erkänn bara att du trycker istället.
Du ville bara se om det fanns något sätt för dig att träna kvar utan att behöva pissa.
Annars hade du redan pissat och bevisat att du är ren och inte startat en tråd om det.
Skärpning.

Enig i den. Ofattbart hur man kan vara så lättstött att man vägrar lämna pissprov när gymägaren tycker att resultaten är lite väl bra. En ren person hade tagit det som en komplimang.

All kredit till gymägaren som anstränger sig för att hålla gymmet rent, kan förvisso också vara att han vill göra sig av med de gymmare som är alltför uppenbara i sitt missbruk för att undgå uppmärksamhet och följande raider från Polisen.
Citera
2016-03-13, 12:54
Medlem
Vad är det för jävla larv att vara emot pissprov om man kör rent?

Kanske snarare borde se pissprovet som en uppskattning att du är strong och att ditt gym verkar för bra hälsa....? Hur kan man ens ta det som ett ''hån''?

Tycker förövrigt man antingen tar krafttag med anabola eller slår upp grinden helt och säljer testo-kapslar på apoteket. Varenda instagram hypare kör ju med skiten och gör reklam för diverse produkter när det i verkliga fallet är rena kurer bakom deras kroppar. Kanske borde vi få veta deras potens-problem och storleken på deras pungkulor i samma veva i dessa reklamer? Hyckleriet är enormt. Dessa reklamgörare är direkt farliga för unga människor som inte är insatta än mer att käka ryssfemmor-bli stor.
Citera
2016-03-13, 13:02
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Låter som du preppar. Träna då på ett gym för preppare istället ditt jävla mongo...

Jag känner en ren kille som fick pissa. Han gjorde det med gladhet eftersom han fick ett fint kvitto på att han var ren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in