2016-03-13, 07:58
Medlem
orolig2000s avatar
Är rätt känslig när det gäller sådant
Jag har tidigare fått pissa och motbevisa folk att jag inte tar droger och tillslut känner man sig kränkt.
Trist när folk inte kan säga "fan va najs att du kör" och le emot en och pusha en till att orka mer. Lite det man hade förväntat sig av en individ som har privat gym..
Ens egen kroppsvätska känns som en privatsak och inte något man delar med sig den till höger och vänster för att motbevisa folk för att "okeja" ens existens.

Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Vart har jag skrivit att ts fuskar? Har man rent mjöl i påse så är det bara fram med snorren och bevisa motsatten av att ägaren har fel att ts fuskar.

Har själv blivit misstänkt och jag pissade direkt för att motvevisa att han hade fel vilket fick han att skämmas och be om ursäkt
Citera
2016-03-13, 08:04
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolig2000
Är rätt känslig när det gäller sådant
Jag har tidigare fått pissa och motbevisa folk att jag inte tar droger och tillslut känner man sig kränkt.
Trist när folk inte kan säga "fan va najs att du kör" och le emot en och pusha en till att orka mer. Lite det man hade förväntat sig av en individ som har privat gym..
Ens egen kroppsvätska känns som en privatsak och inte något man delar med sig den till höger och vänster för att motbevisa folk för att "okeja" ens existens.

Alla är vi olika, dock hatar jag när folk anklagar än för det ena o det tredje och för att få dom tysta så är det bäst och bevisa hur jävla fel dom har. Du gör som du vill men jag skulle pissa,
Citera
2016-03-13, 08:05
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Han äger gymmet och har väl rätt att be om pissprov så han inte har en massa fuskare på gymmet. Om du är ren så är det väl bara och pissa? Skulle du sluta jobbet om din chef bad dig pissa?

Helt rätt av han enligt mig, folk som fuskar ska hålla sig borta från gymmet

Är det svenska avundsjukan som skriver nu?

Om ts är en "fuskare" vad angår det dig eller någon annan?
Om ts preppar för sig själv och vad han intar är hans ensak.

Patetiska människa.

Till ts, jag hade slutat gymma där men du får kolla på avtalet du har bundit dig till om vad som gäller.

Byt gym till där "moral" tanterna inte syns till.
Citera
2016-03-13, 08:12
Medlem
orolig2000s avatar
svårt då jag bor ute på vischan.
önskar jag hade haft råd till ett eget gym då jag har källare numera.
lyssna på den musiken man vill och köra skiten ur sig och växa utan att någon måste tycka en massa saker.
Skulle aldrig falla mig in att träna på 24seven eller nordic... jag gillar rost, smuts och "källarklimat"

får bli att jag tränar på styrkelyftsklubb ist som jag skrev innan.
Där Riktiga män sköter sitt

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen

Patetiska människa.

Till ts, jag hade slutat gymma där men du får kolla på avtalet du har bundit dig till om vad som gäller.

Citera
2016-03-13, 08:17
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen

Patetiska människa.

Är du en sån där jätte baby som blir arg så fort nån tittar snett på dig? förmodligen än fuskare som inte kan träna till sig en kropp utan måste fuska. Fuskar du oxå när du spelar nått spel?
Citera
2016-03-13, 08:20
Medlem
Det står ofta med i kontraket att de kan kräva pissprov. Det har det gjort på nästan alla gym som jag har tränat på de senaste åren i alla fall.

Om det nu är ren så, varför inte bara köra på. Jag förstår att det känns tråkigt men om gymmet är bra i övrigt så skulle jag svälja mitt ego och inte fokusera på att gå runt och vara kränkt.
Citera
2016-03-13, 08:24
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Gillar stället starkt men jag vart tvungen att dra... kände mig kränkt när ägaren krävde att jag skulle pissa.
Försökte förklara för han att jag inte alls ökat mycket i stryka även om jag växer bra mycket i massa men det var mest för att jag första månaderna medvetet för att inte få skador tränade med väldigt låga vikter.
Sedan har jag inte vidare mycket att göra på dagarna så jag var på gymmet rätt länge varje dag och tränade 6dgr i veckan... detta säger han som äger gymmet är omöjligt om man inte preppar.
Genetiskt lagd till att bli stor och med dialed kost och sömn så växer jag bra mycket utan prepp.
Uppenbarligen har han haft ögonen på mig då han sa att man inte ökar i bänk från 50kg till 110kg på nån vecka... Helt korrekt om man nu slet med 50kg... vilket jag inte gjorde utan mån att inte dra åt sig skador som jag skrev ovan.

Visst jag skulle kunna pissa och snart börjar det kännas som en skön hämnd för att få han att känna sig dum.. men av principsak vill jag inte...

Jag vart iaf inte välkommen tillbaka om jag inte pissar..

Rätt av han att kräva pisseprov?

mvh

Men det är väl bara att gå dit och pissa och köra på. Då visar du ju dom att du är ren också. Om du vägrar pissa och lämnar gymmet så tror ju alla att du fuskar. Det blir ju ungefär som en elitidrottare som aldrig dyker upp inför ett dopningsprov inför OS eller nått. Dom blir brända. Ingen tror på dom.
Citera
2016-03-13, 08:29
Medlem
orolig2000s avatar
För mig är gymmet ett heligt tempel. Jag älskar den mer än jag skulle älska någon flickvän.
Så det känns inte så heligt om ägaren gått runt och spanat in en och känt och tyckt en massa saker.
Spänningen/relationen mellan mig och ägaren blir knappast bättre för att jag pissat.
Pissandet är rätt irrelevant på nå viss ändå..
Man vill känna sig välkommen och det är inget genuint välkomnande när något gått runt och spanat in och varit kritisk mot en kund under längre tid.

Well.. nu lämnar jag tråden då jag ändå fått svar nog från båda håll.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Engrilladkorvtack
Det står ofta med i kontraket att de kan kräva pissprov. Det har det gjort på nästan alla gym som jag har tränat på de senaste åren i alla fall.

Om det nu är ren så, varför inte bara köra på. Jag förstår att det känns tråkigt men om gymmet är bra i övrigt så skulle jag svälja mitt ego och inte fokusera på att gå runt och vara kränkt.
Citera
2016-03-13, 08:47
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
något sådant framkom inte när jag skrev upp mig på ett år.
5500kr för årskortet dessutom... borde iaf kräva tillbaka pengarna kanske.. får se om jag orkar.
Skrev ni något avtal när du tecknade dig för årskortet? Där ska villkoren för medlemskap regleras, med förtida uppsägning, pissprov, etc. Om inte så är det oreglerat och måste bedömas med vad som är brukligt i branschen. Det som inte håller är att han ställer nya krav på dig för att sedan behålla förskottet.

Med detta sagt så kan du enkelt: (1) göra pissprovet och fortsätta att träna året ut, eller (2) anmäla/hota att anmäla gymmet till Konsumentombudsmannen och få pengarna tillbaka. Dock så känns det som om du inte riktigt har berättat hela sanningen.
Citera
2016-03-13, 08:50
Bannlyst
är väl bara att pissa och skratta honom i ansiktet sen?? han får betala 1000 kr för att skicka in pisset på analys så det blir ju pengar i sjön för honom.

Många gym har så att dom testar folk som är för stora eller blir för stora för snabbt, riktigt löjligt, i min kommun så står t.o.m. snuten inne på gymmen ibland och kollar efter folk som är för stora, och pissar man positivt blir man portad från alla gym i hela kommunen i 2 år.
Citera
2016-03-13, 09:01
Medlem
Erkänn bara att du trycker istället.
Du ville bara se om det fanns något sätt för dig att träna kvar utan att behöva pissa.
Annars hade du redan pissat och bevisat att du är ren och inte startat en tråd om det.
Skärpning.
Citera
2016-03-13, 09:09
Medlem
orolig2000s avatar
Nej något sådant framkom inte.
Ska ringa nu på måndag och fråga om jag kan få tillbaka de pengar av de månader jag inte tränat och inte kommer sätta mig fot där igen.
Visst, det är ingen mindre summa pengar men jag skiter i det om han vägrar.
Jag hade inte tränat där ändå och någon historia om konsumentsombudsman osv pallar jag ikke.
Det är vad det är.
Jag har inte riktigt den personligheten som gör att jag skulle kunna infinna mig i en miljö där min fokus krävs vilket det gör när man tränar hos en individ som beter sig så.
Var som sagt hans utlägg som gjorde att han mer lr mindre berätta hur han spanat in mig undre längre tid och känt massa saker... då krockar det helt enkelt för mig.
För dom som tränat en längre tid vet själva om hur viktigt det är att man känner en positiv vibb när dom tränar.. man blir lite som en "familj" på privata gym.

Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Skrev ni något avtal när du tecknade dig för årskortet? Där ska villkoren för medlemskap regleras, med förtida uppsägning, pissprov, etc. Om inte så är det oreglerat och måste bedömas med vad som är brukligt i branschen. Det som inte håller är att han ställer nya krav på dig för att sedan behålla förskottet.

Med detta sagt så kan du enkelt: (1) göra pissprovet och fortsätta att träna året ut, eller (2) anmäla/hota att anmäla gymmet till Konsumentombudsmannen och få pengarna tillbaka. Dock så känns det som om du inte riktigt har berättat hela sanningen.
Senast redigerad av orolig2000 2016-03-13 kl. 09:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in