Nej något sådant framkom inte.
Ska ringa nu på måndag och fråga om jag kan få tillbaka de pengar av de månader jag inte tränat och inte kommer sätta mig fot där igen.
Visst, det är ingen mindre summa pengar men jag skiter i det om han vägrar.
Jag hade inte tränat där ändå och någon historia om konsumentsombudsman osv pallar jag ikke.
Det är vad det är.
Jag har inte riktigt den personligheten som gör att jag skulle kunna infinna mig i en miljö där min fokus krävs vilket det gör när man tränar hos en individ som beter sig så.
Var som sagt hans utlägg som gjorde att han mer lr mindre berätta hur han spanat in mig undre längre tid och känt massa saker... då krockar det helt enkelt för mig.
För dom som tränat en längre tid vet själva om hur viktigt det är att man känner en positiv vibb när dom tränar.. man blir lite som en "familj" på privata gym.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tokfaan
Skrev ni något avtal när du tecknade dig för årskortet? Där ska villkoren för medlemskap regleras, med förtida uppsägning, pissprov, etc. Om inte så är det oreglerat och måste bedömas med vad som är brukligt i branschen. Det som inte håller är att han ställer nya krav på dig för att sedan behålla förskottet.
Med detta sagt så kan du enkelt: (1) göra pissprovet och fortsätta att träna året ut, eller (2) anmäla/hota att anmäla gymmet till Konsumentombudsmannen och få pengarna tillbaka. Dock så känns det som om du inte riktigt har berättat hela sanningen.