Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-12, 20:53
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotsoldat
I min värld är rektorn bestämmande i skolan, och har då även skyddsansvaret . (eller har jag fel?)
Då borde föräldrarna anmäla rektorn för medhjälp till misshandel, eftersom rektorn inte kan stoppa misshandeln, som både sker verbalt och fysiskt.

Rektorn vill inte bli anklagad för rasism och kommer därför inte gå i konflikt med de stackars "baarnen". Om busfröna nu begår någon våldtäkt, mördar eller liknande så måste vi visa förståelse...det handlar ju om baarn!
Citera
2016-03-12, 20:58
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
I min värld är rektorn bestämmande i skolan, och har då även skyddsansvaret . (eller har jag fel?)
Då borde föräldrarna anmäla rektorn för medhjälp till misshandel, eftersom rektorn inte kan stoppa misshandeln, som både sker verbalt och fysiskt.
Precis, i en frisk värld borde det kunna fungera på det här sättet. Polisanmäl rektorn, hon borde dessutom ta tjänstledigt omgående ifall en polisutredning i ett sådant fall utreds.

Är det Anni*a Persso* som fallet gäller?
https://www.kristianstad.se/sv/Skolportaler/centralskolan/kontakt/
Citera
2016-03-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Rektorn vill inte bli anklagad för rasism och kommer därför inte gå i konflikt med de stackars "baarnen". Om busfröna nu begår någon våldtäkt, mördar eller liknande så måste vi visa förståelse...det handlar ju om baarn!

Anmäler föräldrarna detta så måste polisen utreda eller lägga ned. Beslutet är av stort intresse.
För även i min värld så kan föräldrarna hävda nödvärn och hålla sina minderåriga hemma.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2016-03-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Vidrigt att rektorn kräver att de svenska barnen ska vara på plats varje dag och utstå trakasserier från ohyran som får frikort att göra vad de vill.

Rektorn Annika Persson hånar indirekt de små barnen för att de mår dåligt och är rädda för att gå till den skola där det här rektorshelvetet sitter och styr. Hur orkar en sådan människa som Annika leva med sig själv?
Citera
2016-03-12, 21:10
Avstängd
Giant Squids avatar
Här kan man lämna synpunkter och klagomål till Kristianstads kommun, anonymt om man vill, nämn vilken skola det gäller, håll god ton.

http://www.kristianstad.se/sv/Kristianstads-kommun/Medborgarcenter/Lamna-synpunkt/
Citera
2016-03-12, 21:28
Medlem
Citat:
Anmäler föräldrarna detta så måste polisen utreda eller lägga ned. Beslutet är av stort intresse.
För även i min värld så kan föräldrarna hävda nödvärn och hålla sina minderåriga hemma.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Du är ute och cyklar. Skolplikten är absolut och eleverna skall vara i skolan!
Citera
2016-03-12, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt

Som tur är så döms man sällan för bruten skolplikt och ju fler som håller sina barn borta från svartmusket, desto fortare ändrar skolan sina rutiner och kastar ut asen.
Citera
2016-03-12, 21:40
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Samtidigt sitter Fridolin i radio och säger att vi ska göra allt vi kan för att öka mottagandet, mer än de 140 000 som väntas komma i år.
Fridolin misslyckades totalt med att få ordning på skolan på 100 dagar så nu är hans plan att köra skiten i botten.

Tycker föräldrarna är larviga, de har själva röstat för att få en sån här skola.
Citera
2016-03-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt

SKITSNACK!

Skolplikten är förverkad om du misshandlas psykiskt och fysisk i skolan, då kan ingen tvinga dig till skolan. Punkt jävla slut!

Det som du förespråkar är misshandelsplikt.

Om staten inte kan garantera skolorna så upphör samhällskontraktet. Är du med?

Vad skolorna ska göra är att införa väktare, poliser och ordningsmän...då kan eventuellt skolplikten gälla
Citera
2016-03-12, 21:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det stora tricket var att man berikade hela den svenska landsbygden på relativ kort tid.
I stort sätt alla småstäder och byar har drabbats. Samma problem som man har i skolorna i Stockholms förorterna tycks repeteras. Men ingen brydde sig. Och de som reagerade stämplades av åsiktspolisen som nazister. Resten höll käft.

Står man innanför tullarna i Stockholm märks inget. Man kan stå på takterassen och se Nogo områdena i fjärran. Men problemen kunde lika väl vara i Kairo. Man rycker på axlarna och tänker att när man hör sånt här så är det propaganda från Avpixlat.
Citera
2016-03-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Fridolin misslyckades totalt med att få ordning på skolan på 100 dagar så nu är hans plan att köra skiten i botten.

Fridolins idealskola kräver vakter och att eleverna passerar en kontroll så att de inte bär några vapen...
Citera
2016-03-12, 21:57
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Det vore bra om alla föräldrar höll sina barn hemma där det,finns kaozblattar i skolorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in