2016-03-12, 22:54
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt
Du är ute och cyklar. Skolplikten är absolut och eleverna skall vara i skolan!

Du är ute och ror en kanot, känner personligen en femtonåring som inte varit i skolan på över två år...
Med rektorns goda minne.
Citera
2016-03-12, 22:56
Medlem
Kosmos.s avatar
Rasister! De svenska barnen är helt enkelt rasister.

Det är baaaaaaaaaaaarn det handlar om, baaaaaaaaarn förstår ni!!!!
Citera
2016-03-12, 23:23
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kommer att finnas (finns redan) en stor marknad för friskolor där man kan exkludera tafsare, och bråkstakar som försöker strypa småbarn på rasterna, dvs, traumatisera dem för resten utav deras liv.

Nej, det "finns inte redan" en stor marknad för detta. Så bidra gärna till att sprida efterfrågan på sådana skolor.
Citera
2016-03-12, 23:30
Medlem
Ni kan ju tänka er hur det kommer bli när "barnen" lämnar skolan efter ha lärt sig att man få behandla folk hur som helst. Helvete vad den svenska skolan suger. Den pumpar ut så många kriminella i samhället.

Hade jag haft barn på den skolan och rektorn visat ignorans, så hade jag fan nitat honom/henne. Rektorn måste fan ta sitt jävla ansvar.
Senast redigerad av Iwinyouloose 2016-03-12 kl. 23:32.
Citera
2016-03-12, 23:31
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Fridolin misslyckades totalt med att få ordning på skolan på 100 dagar så nu är hans plan att köra skiten i botten.

Tycker föräldrarna är larviga, de har själva röstat för att få en sån här skola.

Trams, du har ingen aning om vilka partier som föräldrarna röstar på och även om föräldrarna skulle röstat på "fel" partier så ska inte barnen behöva utstå sånt här. Se problemen för vad dom är istället för att påpeka saker som inte går att ändra på

Att peka på problembarnen tror jag inte är lösningen, det är rektorn som är problemet som inte gör något åt saken. En normal rektor hade agerat efter första klagomålet, men den här vänder ryggen till och hoppas att problemen ska försvinna av sig själv.
Citera
2016-03-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är helt enkelt dags för svenska skolor. Samma friskolereform som gett oss engelska, finska och somaliska skolor är också ett användbart verktyg för skyddandet av ursprungsbefolkningens barn. Får det finnas persiska äldreboenden, finska dagmammor och arabisk hemtjänst, så kan inte i förlängningen samma etniska vinkel förvägras svenskarna.

Alltså, förena er! Starta föräldrakollektiv och ta makten över era barns omsorg och skolgång.

Ja, det var en bra idé, bästa på länge.
Vi får starta Svenska skolor!
Citera
2016-03-13, 00:05
Medlem
AlfaKodarens avatar
Luktar lite underklass här, ingen i medelklassen skulle låta sina barn bli strypta, slagna och bespottade i skolan en enda dag.

Men det är nog det som är skillnaden mellan medelklassare och underklassen, att medelklassare tar tag i saker och gör något.

Om min dotter kom hem och berättade något liknande skulle hon få ha hemskola organiserat med de andra barnen i klassen. Klassrummet skulle kunna flytta mellan våra villor så att man inte lägger över för mycket ansvar på en enda familj.

Staten kan inte göra ett skit. De kan inte tvinga våra barn till skolan för att vuxna arabmän ska ha några "svenne horor" att leka med.

Med hemundervisning slipper man pårökta kommunist lärare och allehanda drägg. Men då gäller det att man har lite intiativ förmåga också.
Citera
2016-03-13, 00:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKodaren
Luktar lite underklass här, ingen i medelklassen skulle låta sina barn bli strypta, slagna och bespottade i skolan en enda dag.

Men det är nog det som är skillnaden mellan medelklassare och underklassen, att medelklassare tar tag i saker och gör något.

Om min dotter kom hem och berättade något liknande skulle hon få ha hemskola organiserat med de andra barnen i klassen. Klassrummet skulle kunna flytta mellan våra villor så att man inte lägger över för mycket ansvar på en enda familj.

Staten kan inte göra ett skit. De kan inte tvinga våra barn till skolan för att vuxna arabmän ska ha några "svenne horor" att leka med.

Med hemundervisning slipper man pårökta kommunist lärare och allehanda drägg. Men då gäller det att man har lite intiativ förmåga också.

Är du omedveten om, att regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning?

Citat:
Hemundervisning var tillåtet enligt den svenska Skollagen (1995:1248) kap 10 § 4 (men förbjuds i de flesta fall genom lagändringen godkänd den 22 juni 2010):

Citat:
I det förslag till ny skollag som 2009 var på remiss, föreslogs en skärpning av lagen som skulle innebära att hemundervisning försvinner som alternativ utbildningsform. Hemundervisning föreslås kunna beviljas endast om synnerliga skäl föreligger. Synnerliga skäl kan …till exempel handla om fall då en elev flyttat hit från något grannland men väljer att gå kvar i grannlandets skola under återstoden av en termin eller att en elev deltar i en filminspelning eller dylikt. Bestämmelsen bör också kunna aktualiseras när elever gör längre resor. I bestämmelsens lydelse ligger att den ska tillämpas med stor restriktivitet. Man föreslår också uttryckligen att religiösa och filosofiska skäl i framtiden inte ska räknas som synnerliga skäl.

Detta lagförslag antogs av Riksdagen den 22 juni 2010. Sverige fick därmed tillika med Tyskland den mest restriktiva lagstiftningen i Europa. Den nya skollagen, som i praktiken gör hemundervisning omöjlig, kritiseras internationellt ur ett människorättsperspektiv och av de organisationer som företräder hemundervisare i Sverige och i andra länder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemundervisning#Sverige
Citera
2016-03-13, 00:24
Medlem
AlfaKodarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är du omedveten om, att regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemundervisning#Sverige

Man är ju idiot om man låter lagar styra ens liv när ens liv är i direkt fara.
Om någon 30+ årig arab man stryper min 7 åriga dotter och misshandlar henne på skolan och hotar henne dagligen med våldtäkt, tror du verkligen min största oro är några patetiska lagar?

Man hemskolar ju för att barnet ska lära sig något, sedan om det är lagligt eller inte är helt irrelevant för en tänkande person.
Citera
2016-03-13, 00:29
Bannlyst
Citat:
Om någon 30+ årig arab man stryper min 7 åriga dotter och misshandlar henne på skolan och hotar henne dagligen med våldtäkt, tror du verkligen min största oro är några patetiska lagar?

Man hemskolar ju för att barnet ska lära sig något, sedan om det är lagligt eller inte är helt irrelevant för en tänkande person.

Att socialtjänsten sen kommer och tar din dotter ifrån dig rör dig inte i ryggen? Eller tänkte du knivmörda alla som kommer för att ta henne?
Citera
2016-03-13, 00:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Men hur ska du göra när socialen och polisen kommer och tvingar dig att låta ditt barn gå till skolan alt, omhänderta det och tvinga barnet att gå till den skolan där det blir strypt på rasten och tvingas höra hur det ska gå och knulla pappas kuk osv,. Att agera i någon form utav kortvarigt rasreri är inte konstruktivt för dig eller ditt barn, tänk efter före? Vad ska du göra?
Citera
2016-03-13, 00:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är rätt inställning! Men man får räkna med trakasserier från kommunen, då regeringen Reinfeldt gjorde hemskolning olaglig (!) i Sverige. Det finns säkert en del nitiska tjänstemän, som är beredda att ge järnet, så att inget svenskt skolbarn smiter från sin ålagda plikt att "integrera" vuxna afghaner. Men, blir det för trassligt får du väl lämna landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in