Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Fridolin är dock sinnessjuk och i ett normalt samhälle hade han suttit inlåst på livstid, för sin egen och andras säkerhet. En frigivning villkorad av att han inte får närma sig politiska spörsmål kunde kanske tänkas, så länge han tar sina mediciner.

Om detta nu stämmer måste ju föräldrarna kunna vända sig till Skolinspektionen alternativt Barnombudsmannen. Om skolan inte gör något alltså. Det är givetvis bara att stänga av de elever som ställer till problem och förordna om förbud att befinna sig inom 500 meter från skolan vid vite riktat mot föräldrarna. Hur jävla svårt ska det vara?

Medhåller om Frigolits sinnessjukdom, obotlig.....................................
Citera
2016-03-12, 18:56
Medlem
Dat är uppenbart att majoriteten av våra högt uppsatta politiker inte är mentalt friska, och kan vara patologiska lögnare. Det borde vara krav på att man undersöks av ett flertal oberoende psykologer innan man kan få en hög politisk post.
Citera
2016-03-12, 19:25
Medlem
Klappars avatar
Skrämmande utveckling, det är både laglöst i skolan och i samhället och ingen vågar ta ansvar av rädslan för att bli kallad för rasist.

http://www.friatider.se/centralskolan-kristianstad-hot-elever

Citat:
– Rektorn sa till oss på mötet att man måste ha förståelse för detta för de har lämnat kriget, de är kanske födda i flyktingläger och kan ha traumatiska bakgrunder med sig, säger hon och fortsätter:
Det är ju en anleding till att man inte borde placera såna barn eller vuxna på en skola med vanliga barn, då kan vi lika gärna släppa ut psykfall från landets psyken på skolorna och skylla på att dom har haft en jobbig uppväxt när dom skadar barnen.

Citat:
– Hon menade inte att det just är utländska barn som är stökiga, utan att det finns brist i kommunikationen mellan barnen. Det finns kulturskillnader och språksvårigheter, att man inte kan förstå varandra, och då använder de knytnävar för att göra sig hörda.

Jo visst, varje gång jag träffar på någon som talar ett annat språk så smäller jag till personen på käften för att han ska förstå vad jag menar

Varför ens placera dom bland vanliga barn då, skulle detta vara anledningen till att dom brukar våld så är det väl bättre att lära dom språket innan dom får vara med vanliga barn men hennes bortförklaring är inte ens trovärdig.

Citat:
– Jag sa till rektorn igår på mötet att jag inte mår bra av detta och jag vet inte om jag kommer kunna skicka mina barn till skolan på måndag. Då säger hon till mig; du kommer skicka dina barn på måndag! Jag bryter mot lagen om jag håller dem hemma, säger hon.

Det där gör mig väldigt arg, hon vägrar göra sitt jobb och ta ansvar och när folk får ta saken i egna händer så hånar hon offret med bryter-mot-lagen kortet.
Citera
2016-03-12, 19:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Skrämmande utveckling, det är både laglöst i skolan och i samhället och ingen vågar ta ansvar av rädslan för att bli kallad för rasist.

http://www.friatider.se/centralskolan-kristianstad-hot-elever

Det är ju en anleding till att man inte borde placera såna barn eller vuxna på en skola med vanliga barn, då kan vi lika gärna släppa ut psykfall från landets psyken på skolorna och skylla på att dom har haft en jobbig uppväxt när dom skadar barnen.

Jo visst, varje gång jag träffar på någon som talar ett annat språk så smäller jag till personen på käften för att han ska förstå vad jag menar

Varför ens placera dom bland vanliga barn då, skulle detta vara anledningen till att dom brukar våld så är det väl bättre att lära dom språket innan dom får vara med vanliga barn men hennes bortförklaring är inte ens trovärdig.

Det där gör mig väldigt arg, hon vägrar göra sitt jobb och ta ansvar och när folk får ta saken i egna händer så hånar hon offret med bryter-mot-lagen kortet.
Hoppas föräldern tar det till rätten isf, det är väl en skyldighet för en förälder att se till ens barns bästa. att inte släppa iväg ens barn till en plats där det systematiskt blir utsatt för våld kanske bli mördad,. Kan inte socialen gripa in här på något sätt. Om inget annat funkar så får föräldern sjukskriva barnet, och flytta, tyvärr. Tillslut kanske ut ur landet.
Det här är helt sjukt.

EDIT Det här är alltså barn i första och andra klass , man blir både rosenrasande och ledsen fy fan så det kan få gå till. Dags för hashtaggen #Vi är redda
Senast redigerad av Giant Squid 2016-03-12 kl. 19:43.
Citera
2016-03-12, 19:57
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hoppas föräldern tar det till rätten isf, det är väl en skyldighet för en förälder att se till ens barns bästa. att inte släppa iväg ens barn till en plats där det systematiskt blir utsatt för våld kanske bli mördad,. Kan inte socialen gripa in här på något sätt. Om inget annat funkar så får föräldern sjukskriva barnet, och flytta, tyvärr. Tillslut kanske ut ur landet.
Det här är helt sjukt.

EDIT Det här är alltså barn i första och andra klass , man blir både rosenrasande och ledsen fy fan så det kan få gå till. Dags för hashtaggen #Vi är redda

Inga av dessa utsatta barns föräldrar som funderat över att organisera sig och säga stop?
Citera
2016-03-12, 20:13
Medlem
Fy fan vad hemskt vet inte vart jag hade tagit vägen eller gjort om det var mina barn som vart utsatt för det där. Tur att det inte finns några barn med invandrarbakgrund där mina barn går och aldrig kommer det att göra det heller då dom inte är välkomna och det kan ingen ändra på.
Citera
2016-03-12, 20:32
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vidrigt att rektorn kräver att de svenska barnen ska vara på plats varje dag och utstå trakasserier från ohyran som får frikort att göra vad de vill.
Citera
2016-03-12, 20:36
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Det är helt enkelt dags för svenska skolor. Samma friskolereform som gett oss engelska, finska och somaliska skolor är också ett användbart verktyg för skyddandet av ursprungsbefolkningens barn. Får det finnas persiska äldreboenden, finska dagmammor och arabisk hemtjänst, så kan inte i förlängningen samma etniska vinkel förvägras svenskarna.

Alltså, förena er! Starta föräldrakollektiv och ta makten över era barns omsorg och skolgång.
Citera
2016-03-12, 20:43
Medlem
Problemet är att vi kan inte göra något. Våra politiker som faktiskt har någon makt är helt PK skadade. Utifrån deras världsbild måste nedmonteringen fortsätta.

Svetsaren vet att något är helt fel, det fungerar inte längre trots alla antirasistkurser han gått, speciellt när det parat med att ha ansvar för svenska folket (alltså vi som betalar för invandringskallaset). Han pratar om om ordning och reda men förstår inget, använder inte sitt eget intellekt utan lyssnar bara på bara PK-korrekta rådgivare som är mer intresserade av sin egen karriär och löneutveckling.

Detta är hela Sverige och ännu mer framtiden.

Det måste bli mycket sämre innan det blir bättre, så är det.

På alla områden som vi vant oss vid att det ha fungerat förr, är helt kört, förmodligen är det fel på föräldrarna och svenska barn. Eller hur?
Senast redigerad av Lagring 2016-03-12 kl. 20:48.
Citera
2016-03-12, 20:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är helt enkelt dags för svenska skolor. Samma friskolereform som gett oss engelska, finska och somaliska skolor är också ett användbart verktyg för skyddandet av ursprungsbefolkningens barn. Får det finnas persiska äldreboenden, finska dagmammor och arabisk hemtjänst, så kan inte i förlängningen samma etniska vinkel förvägras svenskarna.

Alltså, förena er! Starta föräldrakollektiv och ta makten över era barns omsorg och skolgång.

Kommer att finnas (finns redan) en stor marknad för friskolor där man kan exkludera tafsare, och bråkstakar som försöker strypa småbarn på rasterna, dvs, traumatisera dem för resten utav deras liv.
Citera
2016-03-12, 20:51
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Haha...dessa Kristianstadsbor kommer ändå rösta S och M i nästa val.

Vi har ett ansvar...vi måste ta in fler..vi har ett ansvar...
Citera
2016-03-12, 20:51
Medlem
I min värld är rektorn bestämmande i skolan, och har då även skyddsansvaret . (eller har jag fel?)
Då borde föräldrarna anmäla rektorn för medhjälp till misshandel, eftersom rektorn inte kan stoppa misshandeln, som både sker verbalt och fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in