Skrämmande utveckling, det är både laglöst i skolan och i samhället och ingen vågar ta ansvar av rädslan för att bli kallad för rasist.
http://www.friatider.se/centralskolan-kristianstad-hot-elever
Citat:
– Rektorn sa till oss på mötet att man måste ha förståelse för detta för de har lämnat kriget, de är kanske födda i flyktingläger och kan ha traumatiska bakgrunder med sig, säger hon och fortsätter:
Det är ju en anleding till att man inte borde placera såna barn eller vuxna på en skola med vanliga barn, då kan vi lika gärna släppa ut psykfall från landets psyken på skolorna och skylla på att dom har haft en jobbig uppväxt när dom skadar barnen.
Citat:
– Hon menade inte att det just är utländska barn som är stökiga, utan att det finns brist i kommunikationen mellan barnen. Det finns kulturskillnader och språksvårigheter, att man inte kan förstå varandra, och då använder de knytnävar för att göra sig hörda.
Jo visst, varje gång jag träffar på någon som talar ett annat språk så smäller jag till personen på käften för att han ska förstå vad jag menar
Varför ens placera dom bland vanliga barn då, skulle detta vara anledningen till att dom brukar våld så är det väl bättre att lära dom språket innan dom får vara med vanliga barn men hennes bortförklaring är inte ens trovärdig.
Citat:
– Jag sa till rektorn igår på mötet att jag inte mår bra av detta och jag vet inte om jag kommer kunna skicka mina barn till skolan på måndag. Då säger hon till mig; du kommer skicka dina barn på måndag! Jag bryter mot lagen om jag håller dem hemma, säger hon.
Det där gör mig väldigt arg, hon vägrar göra sitt jobb och ta ansvar och när folk får ta saken i egna händer så hånar hon offret med bryter-mot-lagen kortet.