Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Jag bor relativt nära centralskolan, jag har kört förbi där i cirka tio år nu. Förr verkade det vara frid och fröjd, lite barn som spelade fotboll och man såg lärarna stå och titta på. Men den senaste tiden verkar det eskalerat något fullständigt, jag har nog sett ett svenskt barn där nu det senaste året.

Lärarna syns knappt till när man kör förbi, kanske skall tillägga att polisen ofta hade kontroll där innan då det är 30, knappt dem är där längre. Det är knappast fotboll heller som spelas, någon form utav MMA-rugby-fotboll. Har varit slagsmål flera gånger när jag rullat förbi men inte sett någon lärare.
Jag kunde knappast brytt mig mindre heller ifall de slår ihjäl varandra eftersom de allt för ofta bara springer ut rätt i gatan så man får tvärnita. Det kan knappast vara planerat som integration att man placerar alla på en skola?

Där har alltid varit många barn med invandrarbakgrund på skolan. Dock är det mera påtagligt numera då kommunen valde att flytta sina bildklasser till Nosabyskolan, inkl ett hundratal elever med mestadels svensk bakgrund. Segregationen är därmed ett faktum. Centralskolan ligger mitt inne i centrala Kristianstad det är inte många svenska familjer som väljer att bosätta sig där, främst för att området inte är vidare barnvänligt i innerstaden.
Citera
2016-03-16, 17:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
En väldigt svensk inställning med andra ord.

Vet inte om det är "väldigt svenskt" - i betydelsen *vanligt* bland svenskar - att prisge sina barn åt våld. Men, jag kan hålla med dig om, att det i jämförbara länder nog är svårt att stöta på någon, som vill framföra den här vanhedrande ståndpunkten:

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Tyvärr finns det nog inget att göra annat än att tvinga iväg barnen till skolan och sedan trösta och plåstra om dem när de kommer hem. Trösta genom att finnas där och stötta, utan att för den skull ge falskt hopp om att det skall lösas. Det här är den verklighet vi lever i nu.
Citera
2016-03-16, 18:34
Medlem
Jag har själv barn o skolan men skolan mycket befriad från mörka människor och är således en lycklig skola där det endast förekommer små problem. Hur i helvete kan man som förälder tillåta att detta får förekomma ? Jag skulle ta mig fan lägga ner 8 timmar om dagen för att få till en förändring !! Rektorn ska bara stänga av skiten som inte sköter sig punkt slut
Citera
2016-03-16, 23:52
Medlem
Går det inte att relegera odrägliga ungar i dagens feminiserade pk-skolor? Det är ju det rättvisa sättet att lösa problemet på, och dessutom det billigaste. Första bråket leder till en varning, händer det igen så får man inte komma tillbaka.

Relegera mobbarna eller låta mobboffren vara för rädda för att gå till skolan, det är alternativen man har att välja mellan. Något säger mig att Sverige väljer det sistnämnda...
Citera
2016-03-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Varför är det aldrig någon ansvarig som reagerar på sånt här? Ansvariga personer verkar stå totalt handfallna när verkligheten tränger sig på. Vad förväntar sig egentligen skolledningen när man fyller på skolan med enbart invandrare? Resultatet har vi sett på många håll i Sverige.

Det är precis så det ska vara!
Den invandringspolitik som förts har ju varit avsiktlig.
Ungefär som sopphantering, fast lite mer påträngande!
Det är en problematik som inte skall gå att lösa utan våld, tyvärr!
Citera
2016-03-17, 09:41
Medlem
Jag skulle som förälder gå ihop med andra föräldrar, ställa krav och vägra släppa barnen till skolan.

Skolan ska ju garantera barnens studiero och säkerhet under skoltid och kan inte skolan erbjuda ens utbildning enligt läroplanen har jag svårt att se det brottsliga i att inte släppa iväg sina barn dit.

Ingen tjänar på att svenska barn ska utsättas för traumatiska upplevelser och det finns ingen anledning att förstöra en hel generations skolgång bara för att regeringen med Fridolin i spetsen tycker det är viktigt och bra för Sverige.

Vi har grusgropar och pinnar i Sverige och det skulle vara en mycket lämpligare och mer hemmavan miljö att bedriva utbildning för de nyanlända.

Och varför inte i så fall, ge rektorn som har mer förståelse för det som nu sker på skolan än vad föräldrarna har, ett helt nytt område att leda.
Citera
2016-03-17, 13:59
Medlem
Quwaesad177s avatar
Äckliga rektorshelvete, fan ta alla jävla hor humanister och vidriga antirasistiska dumjävla globalistlakejer.

Ni suger kapitalets kuk så hårt att ni offrar barn på mångkulturens/intersektionalismens/etc etc altare, varför lever ni fortfarande?
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-03-17 kl. 14:02.
Citera
2016-03-17, 14:36
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Man börjar faktiskt fundera på att flytta till Finland. Hur pass svårt är det för en svensk?

Vi ska inte behöva flytta för att brottsliga politiker förstör vårat land. Jag har sagt det länge nu och något radikalt måste göras. Ska vi acceptera att bli trampade på, att våra barn får lida och vara rädda i skolorna och därmed inte kan sköta sina studier, att vi körs ut ur våra bostäder och att vandrarhem inte finns att tillgå pga att de ska bli boenden för flyktingar? Man har snackat om att när gränsen är nådd kommer svensson gå man ur huse, bilda medborgargarden osv. Nu har i princip alla gränser spräckts och fortfarande gör svensson inte annat än att bara klaga och gnälla på olika internetforum. Man ska komma ihåg att passivitet också är ett ställningstagande. Därför överger jag nu SD och blir medlem i SMR, som inte är några gnällande ynkryggar utan vill göra något åt problemen..
Citera
2016-03-17, 14:44
Medlem
elpepes avatar
Brevet
Citera
2016-03-17, 14:46
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är helt enkelt dags för svenska skolor. Samma friskolereform som gett oss engelska, finska och somaliska skolor är också ett användbart verktyg för skyddandet av ursprungsbefolkningens barn. Får det finnas persiska äldreboenden, finska dagmammor och arabisk hemtjänst, så kan inte i förlängningen samma etniska vinkel förvägras svenskarna.

Alltså, förena er! Starta föräldrakollektiv och ta makten över era barns omsorg och skolgång.

Så lätt är det inte. En friskola kan inte neka blattebarn tillträde. Dessutom är friskolor kontraproduktiva för de tillåter den degenererade medel och överklassen att fortsätta rösta på åttaklövern utan att ta konsekvenserna. Deras ungar är de som mest av alla behöver verklighetskontakt i form av bötning och sextrakasserier som motgift mot det dåliga inflytande deras föräldrar har på dem.
Citera
2016-03-17, 15:19
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det är helt enkelt dags för svenska skolor. Samma friskolereform som gett oss engelska, finska och somaliska skolor är också ett användbart verktyg för skyddandet av ursprungsbefolkningens barn. Får det finnas persiska äldreboenden, finska dagmammor och arabisk hemtjänst, så kan inte i förlängningen samma etniska vinkel förvägras svenskarna.

Alltså, förena er! Starta föräldrakollektiv och ta makten över era barns omsorg och skolgång.

Den här inställningen är den enda rätta. Vi klagar och klagar på dysfunktionella makthavare och instutitioner som inte kommer ändra på sig. Människor måste sluta bete sig som medberoendekvinnor som gnäller på maken som dricker och slår barnen. Om en rektor hotar med skolplikten när ens barn utsätts för våld, då går man därifrån för en sån rektor har tappat all vett och sans. Hon är en dåre som inte är lämplig att ta ansvar för ens barn.
Folk måste börja ta initiativ till organisering nu. Det gäller på många fronter. Den individualistiska livsstil vi vant oss vid pga att vi haft ett välfärdsskyddsnät har gjort oss lite lama. Vi har inte behövt varandra därför är vi också splittrade...och nu dras mattan bort...
Dags att skärpa till sig nu.
Citera
2016-03-17, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vi ska inte behöva flytta för att brottsliga politiker förstör vårat land. Jag har sagt det länge nu och något radikalt måste göras. Ska vi acceptera att bli trampade på, att våra barn får lida och vara rädda i skolorna och därmed inte kan sköta sina studier, att vi körs ut ur våra bostäder och att vandrarhem inte finns att tillgå pga att de ska bli boenden för flyktingar? Man har snackat om att när gränsen är nådd kommer svensson gå man ur huse, bilda medborgargarden osv. Nu har i princip alla gränser spräckts och fortfarande gör svensson inte annat än att bara klaga och gnälla på olika internetforum. Man ska komma ihåg att passivitet också är ett ställningstagande. Därför överger jag nu SD och blir medlem i SMR, som inte är några gnällande ynkryggar utan vill göra något åt problemen..

Givetvis har du rätt. Men ser inte att det inom en snar framtid kommer att bli ett uns bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in