Citat:
En mnniska har i regel fel om vldigt mycket. Vi kan vilseledas, hjrntvttas eller mutas av demagoger som Wolodarski till att ljuga. Mnniskor ljuger ocks fr att de gillar lgnen bttre n verkligheten. Bondfngare finns det gott om. Karaktr r inte alltid det viktigaste fr alla mnniskor, men genom vetenskapen ser vi helt klart fler och fler jordlika planeter och sjlva har vi frmodligen redan landat p mnen, har teknologi fr fission och fusion och funderar p resor till andra stjrnsystem.
Jag anser sjlv att det r sannolikt att ven andra civilisationer gr det i vr egen galax.
S ven om vi inte har bevis fr utomjordingar, s kanske de redan finns hr nd, kanske de anvnder teknologi fr "shape shifting" som David Icke pstr att han sett, eller s hallucinerar han p.g.a. drogskador frn Sydamerika. Evidens av skiftande kvalitet finns allts, men verkliga bevis saknar vi, vad jag vet. Sjlv kan jag ha trffat en utomjording, men tyvrr var jag inte ppen och medveten nog vid tillfllet d det ev. hnde.
Krnan fr UFO-rrelsen, som jag ser det, r att vara ppen och spirituellt fantasifull. Det lockar mnga mnniskor, samtidigt br det kombineras med skepticism. Bda egenskaperna i balans r viktiga fr att finna sanningen. Den som inte r ppen i sin varseblivning kommer inte se nr kontaktfrsket kommer och den som inte r skeptisk kommer fngas in och utnyttjas av bondfngare.
Bondfngaren r ganska ltt att avslja. De anvnder olika former av osanning och argumentationsfel fr att vertyga och de erknner heller inte sin desinformation. Bondfngaren har dessutom oftast ngot att slja, ex. en bok. Den som hallucinerat r svrare att skilja frn den som verkligen sett ngot, men spenderar man tid med dem kommer man frmodligen upptcka hallucinatoriska tendenser.