Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-17, 22:07
  #121
Medlem
Sonen har Quest 2 och det rekommenderas helt klart med tanke på priset.

Klart bättre än tidigare VR-headset jag har testat, men fortfarande inte perfekt. Lite bökigt att justera passformen och linserna för att få skarp bild. Det räcker att det sitter lite lite fel för att det ska bli suddigt.

Upplösningen är klart bättre än tidigare generationer. Ingen screen door effect. Hade dock önskat ännu bättre upplösning med tanke på hur stor bildyta det handlar om. Hade gärna också önskat bättre FOV. Detta hade dock krävt ett ännu bredare headset.

Styrningen och kontrollerna är riktigt bra och hårdvaran känns väldigt snabb och responsiv. Ser fram emot utvecklingen, detta är på väg att bli riktigt bra.

Youtube-klipp i VR är kul, men tyvärr finns det inte supermycket utbud. Hoppas på att kamerorna blir billigare och att folk snart får börja resa och gå på konserter igen.
Citera
2021-04-13, 01:07
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Oculus Quest 2 är överlägset det bästa du får för pengarna idag. Med Oculus Link (kostar dock 800-1000kr - en kabel till PCn) eller appen Virtual Desktop kan du spela alla Steam VR spel anpassade till Oculus (står i beskrivingen på respektive spel). Det finns OTROLIGT bra spel till detta headset. Det kostar ca 3700kr. På med headsetet och spela. Inget annat krävs. Helt otroligt. Behövs alltså ingen PC (om du inte vill åt Steams VR utbud)

Det är vad jag vet fortfarande ganska högt tryck på headsetet, så beställ i tid. Jag fick vänta ca 3 veckor. Var dock julhandel och grejer då. Spelen att köpa till är relativt billiga med, brukar ligga mellan 100 och 300kr. Förutom typ Half Life som är ca 450.

Kolla in lite youtube-klipp om Quest 2 så du vet lite mer innan du får hem det.

De bästa spelen enligt mig:
Half Life: ALYX
Asgards Wrath
Resident Evil 7
Beat Saber
Dreadhalls (ett simpelt, men grymt läskigt skräckspel)
The Walking Dead: Saints and Sinners

1. RE7
2. Alyx
3. Boneworks
4. Saints and sinners
5. Skyrim
6. Beat saber och superhot
Citera
2021-04-14, 13:00
  #123
Medlem
Fittheligeandes avatar
Känns inte som att det tagit den fart än som man trodde.
Citera
2021-04-15, 10:32
  #124
Medlem
Ytterligare en cool sak man kan göra med Quest 2 är att stänga av gränsen precis när man passerar så att passthrough syns. Efter att man gjort det så funkar den som AR glasögon.

https://www.reddit.com/r/OculusQuest...quest_ar_hack/
Citera
2021-04-16, 19:07
  #125
Medlem
Dan88s avatar
Har haft PSVR i snart 4 år. Här är mina rekommendationer:

Bästa PSVR spelen:
Astro Bot: Rescue Mission
Resident Evil 7
Statik
Pistol Whip
Headmaster
Ace Combat 7 (Endast 3 VR uppdrag)
Accounting+
Tetris Effect
Ghost Giant
Catch and Release
Pixel Ripped 1989
Polibyus (LSD tripp, hög svårighet)
Thumper (LSD tripp, hög svårighet)
Rez Infinite (LSD tripp)
A Fishermans Tale (Kort)
Until Dawn Rush of Blood
Dino Frontier (Kort)

Andra bra spel:
Firewall Zero Hour (Bra men mycket dötid i lobbyn)
Trover Saves The Universe (Bra komedi men dåligt gameplay)
Doom VFR
Blood and Truth
Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Shooty Fruity
I Expect You To Die
Ultrawings VR
Job Simulator (Barnspel)
Tumble VR
Farpoint (Bra story)

Övrigt:
Moss (Välgjort men inget för mig)
Batman: Arkham VR (Kort, lite gameplay)
L.A. Noire: The VR Case Files (mediokert och dåligt optimerat)
Here They Lie (Känns som en äcklig mardröm, gillade RLD området)
VR PingPong (Mediokert)
Dead Hungry (Mediokert)
Dick Wilde (Mediokert shovelware, skitsvårt)
Superhot VR (Småcoolt men för svårt, dåligt checkpoint system)
Lethal VR (Okej men mediokert)
SuperHyperCube (Bra men supersvårt)
Gun Club VR (Mediokert shovelware)
Paper Beast (Försöker vara ett "konst spel", inget för mig)

Dåliga spel:
The American Dream (Helt meningslöst spel)

Skräp:
Drunken bar fight
Surgeon Simulator: Experience Reality
Alvo
Apex Construct
StarBlood Arena
__________________
Senast redigerad av Dan88 2021-04-16 kl. 19:15.
Citera
2021-05-20, 12:03
  #126
Medlem
Köpte nyss Quest2, la ut 500kr för medlem på vrbangers och virtual taboo.
Tycker ärligt att VR porr inte är nått vidare, en aning överhypeat och trodde kvalitén skulle va bättre.
Citera
2021-05-20, 17:40
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Köpte nyss Quest2, la ut 500kr för medlem på vrbangers och virtual taboo.
Tycker ärligt att VR porr inte är nått vidare, en aning överhypeat och trodde kvalitén skulle va bättre.
VR är fortfarande ganska nytt. Kommer dröja ganska länge innan vi börjar får fler riktigt bra VR spel, inklusive porr.
Citera
2021-11-14, 21:15
  #128
Medlem
carminaburanas avatar
Hur stora är chanserna att an hittar deals på oculus quest 2 på black friday? England är ju kört
Citera
2022-01-22, 20:35
  #129
Medlem
Bara jag som blir extrem illamående av VR. Fixar inte spela mer än 5-10 min innan de känns som man blivit förgiftad och blir helt varm. Läst att flera har rapporterat in detta
Citera
2022-01-22, 22:26
  #130
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Bara jag som blir extrem illamående av VR. Fixar inte spela mer än 5-10 min innan de känns som man blivit förgiftad och blir helt varm. Läst att flera har rapporterat in detta
Mja, det är inte bara du, om du nu läst flera andra som rapporterat samma sak. Det är så för de flesta i början av sina VR-upplevelser. Du behöver få dina ''VR legs'', sas.

Vilka spel gäller det och vilken typ av ''locomotion''? VR, likt att sitta i en bil, båt osv kan skapa åksjuka. Det handlar om hur våra hjärnor och de olika externa signalerna till den fungerar. VR, likt sättet vi ser vår omgivning är densamma. Registrerar våra ögon en viss rörelse, likt träd eller omgivning som passerar oss (vi är i rörelse), men andra delar av våra kropps- och rumsuppfattningar registrerar att vi är stilla, blir hjärnan förvirrad. Motsägelsefulla intryck utifrån.

Man vänjer sig. Antingen bara genom att spela några minuter i taget, och sedan ta en liten paus eller röra sig i VR i långsammare tempo. Hjärnan anpassar sig till upplevelsen med tiden.
Citera
2022-01-30, 08:40
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Bara jag som blir extrem illamående av VR. Fixar inte spela mer än 5-10 min innan de känns som man blivit förgiftad och blir helt varm. Läst att flera har rapporterat in detta


Ett tips är att inte använda dem på tom mage, precis som med sjösjuka. FPS-spel är värst, klarar inte av dem alls.
Citera
2022-02-03, 17:48
  #132
Medlem
L3nn4rts avatar
Måste man verkligen ha ett Facebookkonto kopplat till Oculus Quest 2?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback