2022-02-19, 17:50
Medlem
Secondlifes avatar
Tänkte om du hade testat, så får du gärna recensera vad du tyckte
http://www.sansar.com
Citera
2022-07-13, 02:29
Medlem
Det är inte rätt ännu. Låt den utvecklas och faktiskt ännu mer HD och OLED.
Kändes alltid som att det hela tiden var godkänt tyckte jag. Man fattar ändå att man måste uppgradera på alerten om det kommer något.
Äsch inget för mig. Soc barn leker inte med såna här prylar vet ni ju.
Citera
2022-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Måste man verkligen ha ett Facebookkonto kopplat till Oculus Quest 2?
Goda nyheter. Dom tar bort det kravet i månadsskiftet nu i Augusti 2022! 🙂

Man kommer istället att behöva ha ett ”Meta konto”, och alla köp och spel man köpt med sitt facebook ska migreras över dit.

Man måste tydligen aktivt själv göra den här mergen under Augusti månad. Oklart vad som händer annars.

Vad tror ni om Pimax Crystal och Pimax 12K då? Jag tycker att det blir väldigt spännande att se om det blir nått vettigt av dom. De låter ju helt sjukt bra!
Citera
2022-07-15, 09:38
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Goda nyheter. Dom tar bort det kravet i månadsskiftet nu i Augusti 2022! 🙂

Man kommer istället att behöva ha ett ”Meta konto”, och alla köp och spel man köpt med sitt facebook ska migreras över dit.

Man måste tydligen aktivt själv göra den här mergen under Augusti månad. Oklart vad som händer annars.

Vad tror ni om Pimax Crystal och Pimax 12K då? Jag tycker att det blir väldigt spännande att se om det blir nått vettigt av dom. De låter ju helt sjukt bra!
Underbart! Sade upp Facebook för många, många år sedan och det gav mig stor ångest att behöva skapa ett konto igen. Har dock gjort mig så osynlig jag kan på Facebook, men känslan av att ändå ha ett konto känns som att behöva ta en sil heroin bara för att kompisar gör det.
Citera
2022-07-24, 11:40
Medlem
Bonnatorps avatar
Hade ett HTC Vive som jag var tvungen att sälja då det var knapert, var några år sedan. Men nu har lyckligtvis syrran skaffat ett Pro, vilket är riktigt schysst att spela på, även om jag önskar dosorna hade varit lite lättare och haft rappare spårning för Beat Saber.

Men vilka spel kan rekommenderas nu 2022?
Har redan Beat Saber och Superhot, tänkte tanka ner Half Life: Alyx också.
Vad mer kan rekommenderas?

Syrran är intresserad av mer lättsamma grejer skulle jag tro, kanske äventyrsspel eller annat. Såg något spel där VR-spelaren är en jätte och kan spela mot andra i rummet som springer runt på sina telefoner och ska besegra jätten, så det såg riktigt schysst ut.
Sedan är jag på jakt efter något riktigt läskigt skräckspel som frun kan testa också. Gärna något relativt kort som inte tar två timmar att komma in till det värsta i, utan som man kan spela medans man kikar förbi på en kaffe typ.
Citera
2022-07-31, 18:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Hade ett HTC Vive som jag var tvungen att sälja då det var knapert, var några år sedan. Men nu har lyckligtvis syrran skaffat ett Pro, vilket är riktigt schysst att spela på, även om jag önskar dosorna hade varit lite lättare och haft rappare spårning för Beat Saber.

Men vilka spel kan rekommenderas nu 2022?
Har redan Beat Saber och Superhot, tänkte tanka ner Half Life: Alyx också.
Vad mer kan rekommenderas?

Syrran är intresserad av mer lättsamma grejer skulle jag tro, kanske äventyrsspel eller annat. Såg något spel där VR-spelaren är en jätte och kan spela mot andra i rummet som springer runt på sina telefoner och ska besegra jätten, så det såg riktigt schysst ut.
Sedan är jag på jakt efter något riktigt läskigt skräckspel som frun kan testa också. Gärna något relativt kort som inte tar två timmar att komma in till det värsta i, utan som man kan spela medans man kikar förbi på en kaffe typ.

Vet inte vad det finns för skräckspel som börjar direkt med själva skräckmomenten (om det var så du menade?).

Kanske Five Nights at Freddy’s: Help Wanted skulle passa?
Det är ju mycket jump scares i det.
https://store.steampowered.com/app/7...TED/?l=swedish

Ett spel som jag skulle vilja spela i VR är Alien: Isolation. Jag tycker det är extremt scary på PC och har alltid drömt om att kunna känna skräcken i VR. Det har tydligen släppts en mod som gör det spelbart på Oculus Rift CV1 och HTC Vive via SteamVR. Jag har Oculus Quest 2 och har inte testat om det funkar på det.

Länk till modden och hur man installerar den.
https://uploadvr.com/play-alien-isol...ng-latest-mod/

Själv undrar jag vilket golfspel som folk rekommenderar. Inte något minigolf, utan riktig golf.
Citera
2022-08-04, 19:02
Medlem
L3nn4rts avatar
Upptäckte för ett tag sedan graffitiappen Kingspray. Finns för Oculus Quest 2, HTC Vive, Oculus Rift och Valve Index. För den som gillar att måla graffiti är det verkligen en måste-ha-app. Den är otroligt välgjord och verklighetstrogen. Att kunna stå i vardagsrummet bara i kallingarna och göra en "piece" i lugn och ro är fan en mäktig känsla.

Du kan föra över dina egna skisser i appen och sedan plocka fram mobiltelefonen i appen där du laddar din skiss (reference image) på screenen. En annan härlig funktion är att man kan ladda sin skiss i en projector som sedan lägger skissen över väggen. Tyvärr finns inte den funktionen med till Oculus Quest 2.

https://www.oculus.com/experiences/q...82941345119152
Citera
2022-08-09, 15:07
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Ett tips är att inte använda dem på tom mage, precis som med sjösjuka. FPS-spel är värst, klarar inte av dem alls.
Mitt favoritlir är Quake 1 med alla stödhjul mot åksjuka på noll

Resident Evil 4-porten är rätt fet.
Citera
2022-08-20, 18:37
Medlem
Haha några inputs om metaverse som nyligen visade Mark Zuckerberg?
Fyfan vad han har psykos över den här teknologin.
Det är väl knappast ett WOW men sen främst för etablerade VR användare är det väl knappt mer än att bara gå in i en VR chatt lobby för sig.

Förstår inte hur det här kan vara värt investeringen såvida inte ett kommande Oculus verkligen är revolutionerande på sitt sätt... Lite synd isåfall men alltid kul att få vara med när dessa gigant satsningar blöder pengar åt en liten skara användare som lär ha kul med det ändå
Citera
2022-09-27, 09:29
Medlem
Någon som har lust att rekomendera ett första gång VR-Set? 4000sek klarar jag. Tack på förhand.
Citera
2022-09-29, 15:29
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Någon som har lust att rekomendera ett första gång VR-Set? 4000sek klarar jag. Tack på förhand.

Kika på Oculus Quest 2 eller HTC Vive.

Har du PS5 och tålamod så rekommenderar jag att du väntar till PSVR2 lanseras efter årsskiftet
Citera
2022-09-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Kika på Oculus Quest 2 eller HTC Vive.

Har du PS5 och tålamod så rekommenderar jag att du väntar till PSVR2 lanseras efter årsskiftet

Tack! Jag har ett PS5. Men VR-setet är till min son som spelar PC....
Oculus Quest 2 är högt rekommenderat.
Jag slår till på det va?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in