Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 11:17
  #85
Medlem
THE-HYPNOTOADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jo skulle vara kul att testa att vara avarter, När man linkar hår svansarna så ska man ha en spruta som sticker in i armen med lite heroin eller något ;D
ok barn som läser denna tråd gör inte detta nu ni är unika och för viktiga för att sticka er med sprutor!!
Vanlig vr duger! Det har även blivit en bra affär att sälja VR stolar som rör sig (snurrar runt och åker upp och ner samt lutar fram och bakåt) till att utveckla åkturer till nöjesfält som grönan eller liseberg. Om man bara tänker vad folk mest vill ha så kan man ganska enkelt lista ut vad som kommer sälja. sen så kommer det ta några år innan VR blir normen därför går det ganska sakta med spel utvecklingen, men finns ju 100 tals gamla titlar som som gör en comeback.

Snälla gör det spelet!! Finns ju massa rc som åtminstånde är lagligt just nu samt kliniker som stoppar sprutor i folk med vatten i. Stor saknad med droger som huvud mission i spel.
Citera
2017-11-17, 09:26
  #86
Medlem
Nihennas avatar
Vad tror ni, kommer vi att få se en toksänkning av priset på PSVR nu på svarta fredagen nästa vecka?
Jag hade tänkt att köpa en detta år om det reas ut tillräckligt mycket.
Citera
2017-11-18, 04:21
  #87
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad tror ni, kommer vi att få se en toksänkning av priset på PSVR nu på svarta fredagen nästa vecka?
Jag hade tänkt att köpa en detta år om det reas ut tillräckligt mycket.

Amazon har tjyvstartat sin black friday-rea och annonserar ut PS VR + Skyrim för £249 här, vilket verkar vara rätt billigt jämfört med det normala priset, 3700 kr är det billigaste på Prisjakt, och då är det bara för VR-utrustningen.
Citera
2018-02-03, 19:23
  #88
Medlem
Jag tror och hoppas att ready player one innebär ett lyft och ökande vitalitet för tekniken.
Citera
2018-04-09, 17:27
  #89
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tror och hoppas att ready player one innebär ett lyft och ökande vitalitet för tekniken.

Har du sett filmen?

Den är på g tro mig
Nu är frågan för mig bara om jag ska orka vänta på pimax 8k eller köpa 4k nu...
8k har på deras forum fått skit dålig kretik då den inte använder OLED diplay utan Customized low persistence liquid (CLPL) display villket på youtube inte funkar till VR.

annars tror jag på https://www.youtube.com/watch?v=K-HNO6laTZk&t=47s

Sen har vi magic leap som ar augmented reality som inte direkt funkar till samma typ av spel i alla fall.
Citera
2018-04-09, 22:28
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Har du sett filmen?

Den är på g tro mig
Nu är frågan för mig bara om jag ska orka vänta på pimax 8k eller köpa 4k nu...
8k har på deras forum fått skit dålig kretik då den inte använder OLED diplay utan Customized low persistence liquid (CLPL) display villket på youtube inte funkar till VR.

annars tror jag på https://www.youtube.com/watch?v=K-HNO6laTZk&t=47s

Sen har vi magic leap som ar augmented reality som inte direkt funkar till samma typ av spel i alla fall.

8k var väl dessutom deras benämning på att ha 2st 4k skärmar.
Citera
2018-04-09, 23:21
  #91
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMyName
8k var väl dessutom deras benämning på att ha 2st 4k skärmar.

Jo det värkar så.
Tror det blir häftigt att använda hela synfältet med.
Dom får fan ta och släppa 8k till folk nu!
Citera
2018-05-07, 15:53
  #92
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Har du sett filmen?

Den är på g tro mig
Nu är frågan för mig bara om jag ska orka vänta på pimax 8k eller köpa 4k nu...
8k har på deras forum fått skit dålig kretik då den inte använder OLED diplay utan Customized low persistence liquid (CLPL) display villket på youtube inte funkar till VR.

annars tror jag på https://www.youtube.com/watch?v=K-HNO6laTZk&t=47s

Sen har vi magic leap som ar augmented reality som inte direkt funkar till samma typ av spel i alla fall.
Är du en backer av Pimax 8k? Då den blivit försenad lär inte de första 8-10 testpersonerna få den förrän tidigast Juni. Förhoppningsvis slutet av Maj. Resterande backers efter testperioden och ev. förbättringar/korrigeringar. Kan tänka mig att de får den vid slutet av sommaren/början av hösten. Tidigast. Osäkert när de sedan säljs för massan.

Var tidigare säker på att jag behövde en ny dator till det där monstret, men tydligen rekommenderas min gpu GTX 1070(och en sämre cpu, samt mindre minne) och liknande eller bättre för att få ut den bästa upplevelsen. Piqued my interest...
Recensionerna från de som testat en prototyp verkar lovande. Om de som backat den blir nöjda, lär jag också bli lite för sugen på den här bad boyen.
Citera
2018-05-10, 11:04
  #93
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Är du en backer av Pimax 8k? Då den blivit försenad lär inte de första 8-10 testpersonerna få den förrän tidigast Juni. Förhoppningsvis slutet av Maj. Resterande backers efter testperioden och ev. förbättringar/korrigeringar. Kan tänka mig att de får den vid slutet av sommaren/början av hösten. Tidigast. Osäkert när de sedan säljs för massan.

Var tidigare säker på att jag behövde en ny dator till det där monstret, men tydligen rekommenderas min gpu GTX 1070(och en sämre cpu, samt mindre minne) och liknande eller bättre för att få ut den bästa upplevelsen. Piqued my interest...
Recensionerna från de som testat en prototyp verkar lovande. Om de som backat den blir nöjda, lär jag också bli lite för sugen på den här bad boyen.

Jag är tyvärr inte en backade. Såg i en artikel att för att inte få den minsta screen door effect behövs 16K skärm. Det känns riktigt bra att mitt gtx170ti kan dra kortet i så fall!
Citera
2018-05-10, 12:09
  #94
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag är tyvärr inte en backade. Såg i en artikel att för att inte få den minsta screen door effect behövs 16K skärm. Det känns riktigt bra att mitt gtx170ti kan dra kortet i så fall!
Screen doors, ja. Det är väl det, flickering och en låg FOV som höll den första generationen tillbaka. Gällande skärmarna. Rift/Vive/WMR etc. Enligt de som testat Pimax 8k är skillnaden som natt och dag. Ingen flickering, screen doors får man fokusera på för att se och inlevelsen så mycket bättre tack vare FOV, se världen med sina ögon istället för att se den med en kikare.

Som ni nämnde tidigare, Pimax 8k har 4k upplösning per skärm (likt Rift har 1k per skärm). Två versioner, den ena är den våra datorer kan hantera. Inbyggd mjukvara i headsetet - Brainwarp - som läser av informationen från gpu, använder den resolution som gpu:t klarar av och skalar sedan själv upp till 4k. Den andra versionen, Pimax 8k X är dyrare, men har inget inbyggt mjukvaruprogram. Kan knappt hanteras av ett 1080 TI SLI - eller de bästa grafikkorten som finns tillgängliga idag. Hyfsat säkert att Nvidias kommande grafikkort kan hantera den. Ingen större skillnad på de två i praktiken ändå.
Annat jag finner intressant är väl den hypotetiska luktfunktionen i Pimax, som kan utvecklas av en av deras samarbetspartners.

16k, vare sig det är tillsammans eller per skärm, är än några år framför oss. Då tekniken som kan hantera det är det. Pimax 8k kommer bli den första nästa gen. headset.
Citera
2018-06-20, 10:54
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Screen doors, ja. Det är väl det, flickering och en låg FOV som höll den första generationen tillbaka. Gällande skärmarna. Rift/Vive/WMR etc. Enligt de som testat Pimax 8k är skillnaden som natt och dag. Ingen flickering, screen doors får man fokusera på för att se och inlevelsen så mycket bättre tack vare FOV, se världen med sina ögon istället för att se den med en kikare.

Som ni nämnde tidigare, Pimax 8k har 4k upplösning per skärm (likt Rift har 1k per skärm). Två versioner, den ena är den våra datorer kan hantera. Inbyggd mjukvara i headsetet - Brainwarp - som läser av informationen från gpu, använder den resolution som gpu:t klarar av och skalar sedan själv upp till 4k. Den andra versionen, Pimax 8k X är dyrare, men har inget inbyggt mjukvaruprogram. Kan knappt hanteras av ett 1080 TI SLI - eller de bästa grafikkorten som finns tillgängliga idag. Hyfsat säkert att Nvidias kommande grafikkort kan hantera den. Ingen större skillnad på de två i praktiken ändå.
Annat jag finner intressant är väl den hypotetiska luktfunktionen i Pimax, som kan utvecklas av en av deras samarbetspartners.

16k, vare sig det är tillsammans eller per skärm, är än några år framför oss. Då tekniken som kan hantera det är det. Pimax 8k kommer bli den första nästa gen. headset.

Låter fett! Haha lukt låter riktigt knäppt
Citera
2018-09-06, 14:48
  #96
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paratax
Låter fett! Haha lukt låter riktigt knäppt
Och det verkar bli fetare än vad det låter.
Visst gör det. Jag vet inte när doftmodulerna blir tillgängliga, men de kommer. En modul, med olika dofter, som aktiveras vid specifika miljöer/scener/events i spelen. Går att sättas fast nära näsan. Ska inte vara särskilt dyrt heller.

Men inte nytt. Kommer ihåg att Michio Kaku i (... har glömt namnet på serien, en av Discovery Sciences exklusiva serier) gjorde en variant på Star Treks holodeck. Med drygt 400 olika doftämnen.

Framöver - inom de närmaste åren - kommer inte bara doft utan handskar, västar/overaller och stationer komma ut till allmänheten med. VR will rise!


Hos Pimax har det hänt mycket. Pimax 8k m1 - första testversionen - skickades ut till åtta testare. Men det verkade finnas en del att åtgärda. Sagt och gjort, Pimax 8k m2 föddes. Versionen som ska skickas ut till deras backers och till allmänheten.
I helgen hade de ett backer meetup i Berlin där de fick provtesta både Pimax 8k, Pimax 5k och - en ny version som utannonserades dagar före mötet - Pimax 5k+. Av den knappa respons jag fått ta del av verkar de gamla headseten vara ett minne blott nu. Idag är det Pimax 8k vs Pimax 5k+.

Beklagligt nog, men inte förvånande, behövs det minst ett GTX 1080 för att tillvarata 8ks fulla potential, men de kommer förmodligen ha ett alternativ/annan hmd för att sänka FOV till 170 grader och då kunna användas med ett 1070 (lr motsvarande). Men de själva rekommenderar att köpa ett Pimax 5k+ istället.

De planerar att börja skicka headseten till deras backers redan i slutet av månaden och tror att det är 90% chans att alla har fått dem runt julafton.
Testarna är fortfarande under NDA, men den hävs den 15 september. Efter det lär informationen och spelvideor flöda.
Deras egna kontroller arbetas på, lär testas och förhoppningsvis vara klara att skickas under andra kvartalet 2019.

Och de allra godaste nyheterna: Förköp kommer bli tillgängligt nu i Oktober. Både för Pimax 8k, Pimax 5k och Pimax 5k+. Börjar också skickas så fort alla backers har fått sina. Början av 2019, preliminärt.

Andra generationens VR är här!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback