2016-04-12, 12:21
Medlem
Ferross avatar
Gustav Rydahl verkar vara på G till Luleå. Vore helt klart en fin värvning. Kan nog ta Sylvegårds roll med bravur.
Citera
2016-04-12, 12:40
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Gustav Rydahl verkar vara på G till Luleå. Vore helt klart en fin värvning. Kan nog ta Sylvegårds roll med bravur.

Och Andreas Falk ryktas också till Luleå.
Citera
2016-04-12, 12:41
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Och Andreas Falk ryktas också till Luleå.

Ja, tyvärr. Hoppas att det inte stämmer.
Citera
2016-04-12, 12:46
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ja, tyvärr. Hoppas att det inte stämmer.

Rädd att han var på g till oss när jag såg att han ryktades till Sverige. Ni kan gott ta honom.
Citera
2016-04-12, 13:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Såg honom lite i vita hästen men tror inte han kommer få första spaden i HV. Men säkert en del matcher och kan mycket väl rädda ett par matcher för er men tror inte han håller hög nivå en hel säsong.
klart han inte kommer vara 1e målis..han har totalt 22 seniormatcher på 2 år o Wentzel kommer stå över 40 lätt.
Citera
2016-04-12, 13:22
Medlem
Målvakten Timo Niemi till Mora IK. Fick inte spela mer än ca 5 matcher denna säsong i finska Ligan. En stor lugn målvakt som litar på att han täcker målet. Potential finns, men hur mycket, det vet jag inte.
Citera
2016-04-12, 13:45
Medlem
Tyvärr för er modoiter så blir det inte Modo för Olofsson nästa säsong.
https://twitter.com/NickeGranberg/st...38235854249984

Axel Brage ska vara klar för Örebro.
http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2016/04/4742/

Helt ok andrakeeper skulle jag tro.
Citera
2016-04-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Tyvärr för er modoiter så blir det inte Modo för Olofsson nästa säsong.
https://twitter.com/NickeGranberg/st...38235854249984

Axel Brage ska vara klar för Örebro.
http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2016/04/4742/

Helt ok andrakeeper skulle jag tro.
Olofsson hade nog valt Modo om vi bara hållt oss kvar, det är jag ganska säker på. Men vad Johan Nilsson ska i ettan och göra förstår jag dock inte. Är som att byta guld mot bajs.
Citera
2016-04-12, 15:05
Medlem
Giggsys avatar
Bergfors, Ridderwall, Jämtin och Hjalmarsson bl.a sitter på utgående kontrakt i Ryssland.
Citera
2016-04-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Bergfors, Ridderwall, Jämtin och Hjalmarsson bl.a sitter på utgående kontrakt i Ryssland.

Videll bör ju vara högintressant för SHL-lag också. Bland lediga backar finns Viklund, Ahnelöv och Karlsson. Hade gärna sett någon av dessa backar i Örebro som jag tycker behöver få in någon som kan göra sina 20-25 min i match efter match.

Blir spännande att se vilka KHL-svenskar som kommer hem i varje fall.
Citera
2016-04-12, 17:03
Medlem
Svensson94s avatar
Någon som har en rimlig gissning var KHL målvakten Joacim Eriksson kommer hamna nästa säsong? Ryktas både till Leksand, Luleå och nåt mer svenskt lag.

Kommer ihåg att han spelade för Leksand för en massa år sedan. Det skulle vara välgörande med en comeback till LIF då jag har svårt att tro att Haukeland kommer att kunna hålla Leksand kvar. Touhimaa hoppas jag försvinner direkt, om han inte redan har gjort det?

Känns som att sportrådet i LIF kommer ha svårt att hitta en målvakt som passar bra. Tror en stor del av spelarbudgeten kommer läggas på en förstakeeper som kan rädda poäng, så som laget ser ut nu så bör vi ha en riktigt bra målvakt för att hänga kvar. Ungefär som KHK har Honken.
Citera
2016-04-12, 17:18
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Någon som har en rimlig gissning var KHL målvakten Joacim Eriksson kommer hamna nästa säsong? Ryktas både till Leksand, Luleå och nåt mer svenskt lag.

Kommer ihåg att han spelade för Leksand för en massa år sedan. Det skulle vara välgörande med en comeback till LIF då jag har svårt att tro att Haukeland kommer att kunna hålla Leksand kvar. Touhimaa hoppas jag försvinner direkt, om han inte redan har gjort det?

Känns som att sportrådet i LIF kommer ha svårt att hitta en målvakt som passar bra. Tror en stor del av spelarbudgeten kommer läggas på en förstakeeper som kan rädda poäng, så som laget ser ut nu så bör vi ha en riktigt bra målvakt för att hänga kvar. Ungefär som KHK har Honken.
Eriksson hamnar nog i Växjö.

Leksand borde ta och höra med Starkbaum tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in