2016-03-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Thoresen tillbaks till KHL dessutom väl? Djurgården kan vara möjliga nedflyttningskandidater nästa säsong om man inte klarar av att hitta ersättare.

Har väl skrivits om att Thoresen kanske flyttar hem till Norge i höst? Han är ju iofs bara 32 så han har nog några år kvar på toppnivå i Europa.

Det viktigaste nu för DIF är att försöka få Alvarez, Hultström och Sörensen kvar i laget.

Sallinen kan vi skeppa tycker jag, han har varit usel andra delen av säsongen.
Citera
2016-03-24, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Har väl skrivits om att Thoresen kanske flyttar hem till Norge i höst? Han är ju iofs bara 32 så han har nog några år kvar på toppnivå i Europa.

Det viktigaste nu för DIF är att försöka få Alvarez, Hultström och Sörensen kvar i laget.

Det var väl hans familj som flyttade hem? Om han vill ha nära hem och ändå spela på hög hyfsat nivå så ligger ju Färjestad nära tillhands Vore en drömvärvning verkligen. Hoppas som fan.
Citera
2016-03-24, 23:38
Medlem
Nu skrivs det dock att Thoresen inte alls är säker på att om han ska dra hem, han stannar eventuellt en säsong till
Citera
2016-03-24, 23:40
Medlem
Citat:
Det var väl hans familj som flyttade hem? Om han vill ha nära hem och ändå spela på hög hyfsat nivå så ligger ju Färjestad nära tillhands Vore en drömvärvning verkligen. Hoppas som fan.

Att han drar till Färjestad tror jag inte ens finns på kartan, det är Djurgården som gäller i Sverige för honom, han spelar ju som sagt inte för pengarna när han är i Sverige så tror det är helt uteslutet.
Citera
2016-03-24, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Att han drar till Färjestad tror jag inte ens finns på kartan, det är Djurgården som gäller i Sverige för honom, han spelar ju som sagt inte för pengarna när han är i Sverige så tror det är helt uteslutet.

Jag tror inte heller på det, men jag säger bara det att om han skulle få hemlängtan och inte är helt sugen på att varva ner i norska ligan så ligger Karlstad ganska nära Hamar
Citera
2016-03-24, 23:50
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Jag tror inte heller på det, men jag säger bara det att om han skulle få hemlängtan och inte är helt sugen på att varva ner i norska ligan så ligger Karlstad ganska nära Hamar

Det är ju drygt tre timmar mellan Hamar och Karlstad, han skulle ju lika gärna kunna flyga till Stockholm på samma tid.
Citera
2016-03-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det är ju drygt tre timmar mellan Hamar och Karlstad, han skulle ju lika gärna kunna flyga till Stockholm på samma tid.

Lite det jag tänker på också, han är ju här på ett par timmar om han flyger men förstår att andra lag vill ha Thoresen iaf
Han har ju nu sagt att han eventuellt stannar ett år till, om han gör det och slipper operation under sommaren och kommer igång hårt direkt så är det betydligt större chans för honom att vinna poängligan haha
Citera
2016-03-25, 00:05
Bannlyst
Thoresen stannar. Ni måste förstå att Aftonbladet genom går en ekonomistisk kris för tillfället och skriver såna artiklar för att få klick.
Senast redigerad av BajsBosse 2016-03-25 kl. 00:33.
Citera
2016-03-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
"Fått in uppgifter.."
"Fått in tre tips.."
"Har även fått uppgifter.."

Allt du nämner är kända fakta.

Ja, i nutid. Men jag fick in dessa uppgifter långt innan det kom ut i pressen
Har väldigt bra insyn i MODO.
Citera
2016-03-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Ja jösses, jag hade höga hopp när det gäller Sallinen då jag verkligen hade fattat tycke för honom av det men sett när han spela i Leksand men det har inte alls gått bra i Dif, känslan säger att det inte kommer bli någon ändring på det heller...
Tror han behöver ett miljöombyte, är så fruktansvärt besviken på honom och detta är utan tvekan Difs sämsta värvning denna säsong
Citera
2016-03-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBosse
Thoresen stannar. Ni måste förstå att Aftonbladet genom går en ekonomistisk kris för tillfället och skriver såna artiklar för att få klick.

Hoppas du har rätt Men känslan är väl att Thoresen stannar en säsong till, och får han komma till den helt skadefri så kan det bli en bra säsong för honom
När det gäller Norman så skrev aftonbladet nyss om att han förhandlar med Novosibirsk, var det inte så att Normans tjej inte alls trivdes i Skellefteå?
Har läst det någonstans, att man då väljer och eventuellt lira i Novosibirsk känns ju jävligt konstigt, det är ju mitt i Ryssland, men pengarna väger isf över
Citera
2016-03-25, 15:39
Medlem
JoshTees avatar
Högström klar för Spartak Moskvau. Trist att tappa en av seriens bästa tvåvägsbackar men rätt väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in