2016-04-11, 14:37
Medlem
Linus Söderström klar för HV71

Nån som har någorlunda koll om denna målvakten?
Mer än det man såg i J-vm .
Citera
2016-04-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajsii

Han har tillhört djurgården och varit utlånad till Vita Hästen den gångna säsongen. Har även Aspergers.
Citera
2016-04-11, 15:35
Medlem
Lias Andersson går ut på Twitter och skriver :

" Lias Andersson ‏@liasandersson 14 minför 14 minuter sedan Winnipeg, Manitoba

Falskt alarm, är INTE klar för Frölunda. Nu vill jag lägga fokus på VM, tack!
"

Så kan vi avfärda det ryktet
Citera
2016-04-11, 16:22
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:

Såg honom lite i vita hästen men tror inte han kommer få första spaden i HV. Men säkert en del matcher och kan mycket väl rädda ett par matcher för er men tror inte han håller hög nivå en hel säsong.
Citera
2016-04-11, 16:36
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Lias Andersson går ut på Twitter och skriver :

" Lias Andersson ‏@liasandersson 14 minför 14 minuter sedan Winnipeg, Manitoba

Falskt alarm, är INTE klar för Frölunda. Nu vill jag lägga fokus på VM, tack!
"

Så kan vi avfärda det ryktet
Blir väl inte första gången en spelare säger så där? Han vill nog bara dra bort uppmärksamheten från sig själv och Frölunda. Kan vara sant att han inte har skrivit på något, men bara för att han säger det så betyder det inget. Enligt Lechtaler, för några dagar sedan, så sa han att Frölunda hade några som hade skrivit på och lyckas gått under radan från media. Sen några dagar senare kommer detta rykte, kan mycket möjligt stämma.

Edit: sedan skriver han "inte klar för Frölunda" och inte "jag ska inte till Frölunda". Nyckelord: "klar"
Senast redigerad av slirrefirre 2016-04-11 kl. 16:40.
Citera
2016-04-11, 16:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Bra värvningar av Modo. Undrar om de var på g för SHL också. För det har gått rätt snabbt. Känns som både runken och Björklund ligger på gränsen mellan SHLoch allsvenskan.

Runken är nog mer på gränsen mellan div1 och HA. Bjørklund däremot, inget bra før Bobcats det där...
Citera
2016-04-11, 17:56
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Runken är nog mer på gränsen mellan div1 och HA. Bjørklund däremot, inget bra før Bobcats det där...

Hur tror ni det går för Modo i HA? Kommer de ligga och harva i några säsonger eller gå upp direkt?
Dom får ju iaf ett jäkla försprång i och med fallskärmen från SHL. Kan tänka mig att Modo är iaf topp 3 i spelarbudgeten inför kommande säsong i HA.
Citera
2016-04-11, 18:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Hur tror ni det går för Modo i HA? Kommer de ligga och harva i några säsonger eller gå upp direkt?
Dom får ju iaf ett jäkla försprång i och med fallskärmen från SHL. Kan tänka mig att Modo är iaf topp 3 i spelarbudgeten inför kommande säsong i HA.

De kommer nog att vara #1 med klar marginal på spelarbudget. Om det betyder att man får ihop ett lag är en annan sak. Det är ju inte direkt deras signum.

Mer orolig før Bofors som ju byggt på just lagkänsla - och helt pløtsligt brandskattas betydligt mer än vanligt, inte bara genom Bjørklund men framførallt Thorell och Lilliz. Otroligt viktigt att Wessner fortsätter.
Citera
2016-04-11, 18:23
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:

Han är stor och spelar "stort". Hade i mina ögon varit helt perfekt bredvid Tellqvist i DIF men de resonerar kanske så att Söderström antagligen kommer att försvinna över Atlanten innan han blir en verklig tillgång för laget medan de med Reideborn har chans att forma en stabil SHL-målvakt för flera år framåt. Söderströms svaghet är plockhandsken, han är helt enkelt rätt långsam med den och släpper en hel del i plockhandskrysset.
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
De kommer nog att vara #1 med klar marginal på spelarbudget. Om det betyder att man får ihop ett lag är en annan sak. Det är ju inte direkt deras signum.

Mer orolig før Bofors som ju byggt på just lagkänsla - och helt pløtsligt brandskattas betydligt mer än vanligt, inte bara genom Bjørklund men framførallt Thorell och Lilliz. Otroligt viktigt att Wessner fortsätter.
Den där fallskärmen är ju inte till för att stoppa in i spelarbudgeten egentligen, men ja MoDo lär nog ha den dyraste truppen.
Vad det gäller Bofors och deras (gnäll)kulturbärare så hör Thelander också till de absolut viktigaste och han blir kvar. Sen finns väl Thermell och Näslund kvar i organisationen så Bobcatz kommer man nog att känna igen även i år.
Citera
2016-04-11, 18:30
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Marcus Bohman är nu officiellt klar för SSK och blir därmed det första nyförvärvet. Det blir nog ganska många som får följa med upp från ettan men än så länge är bara sex namn bekräftade: Petter Lindberg, Olov Lundqvist, Lukas Carlsson, Karl Olovsson och mannen på min avatar Johan Skinnars samt åldermannen Jonas Westerling. På något hem någonstans serverades tårta till de boende igår då gamle Jonas uppnådde denne aktningsvärda åldern 34 år. På något annat hem någon annanstans fyllde en annan gammal SSK:are 49, nämligen målvakten Kay "tvålen" Whitmore. Det är helt OT men alla som har sett Kay spela kan nog tänka sig hur det såg ut när han fick en tårtspade i handen. Ett troligt scenario är att han tappade den på golvet, försökte rädda upp situationen genom att dyka efter den med tårtan kvar i händern men hamnade på rygg som en skalbagge utan att kunna komma upp med tårtspaden i låret och tårta precis överallt. Från 0 till kaos på 2 sekunder.
Citera
2016-04-11, 18:55
Medlem
m4tt145s avatar
Viktor Amnér klar för Luleå enligt NSD. Tråkigt såklart, men är inte överdrivet ledsen, det behövs rutin på vår backsida så att lite plats frigörs är välkommet, kan inte heller tänka mig att Lassen får spela nåt i SHL.

http://www.nsd.se/sport/gick-upp-med...y-9972453.aspx
Citera
2016-04-11, 19:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Viktor Amnér klar för Luleå enligt NSD. Tråkigt såklart, men är inte överdrivet ledsen, det behövs rutin på vår backsida så att lite plats frigörs är välkommet, kan inte heller tänka mig att Lassen får spela nåt i SHL.

http://www.nsd.se/sport/gick-upp-med...y-9972453.aspx

Konstigt, men Amnér var vår sämsta back när det väl gällde. Inte bara mot Modo. Men borde inte hans kontrakt gälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in