2016-03-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Greg Scott går ju inte under expertskatten nästa säsong, vilket gör det betydligt dyrare för Brynäs om man skulle vilja förlänga hans kontrakt, men går han under expertskatten om han går till ett annat svenskt lag? Å andra sidan är det ju inga problem om man har Minecraftpengar i ryggen.
Bara en liten fråga. Vad är dessa Minecraftpengar för typ av pengar? Är det skillnad på Gevaliapengar, Volvopengar och Minecraftpengar?
Citera
2016-03-15, 14:40
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Bara en liten fråga. Vad är dessa Minecraftpengar för typ av pengar? Är det skillnad på Gevaliapengar, Volvopengar och Minecraftpengar?
Ja, de är privata pengar där de andra är företagspengar.
Citera
2016-03-15, 16:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Svårt läge för Leksand också. De kan inte göra klart med massa spelare för allsvenskan så går ni upp. Nu är chansen rätt stor iaf.
Alsing är en kille jag gärna sett i DIF. Imponerad av det jag sett.
Antar att man får utgå från spel i HA när man värvar, går vi upp till SHL får vi ta det då, typ.

Alsing hade SHL förslag men ville vara förstaback i HA hellre än 5e/6e i SHL, varför han då ska byta från Almtuna vet jag inte men det verkade i alla fall så.

DIF var ju sugna på Jacobsson eller?
Citera
2016-03-15, 17:36
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Antar att man får utgå från spel i HA när man värvar, går vi upp till SHL får vi ta det då, typ.

Alsing hade SHL förslag men ville vara förstaback i HA hellre än 5e/6e i SHL, varför han då ska byta från Almtuna vet jag inte men det verkade i alla fall så.

DIF var ju sugna på Jacobsson eller?

Jo för att skicka på Forsberg!
Citera
2016-03-15, 17:51
Medlem
Displaceds avatar
http://www.gd.se/ishockey/shl/khl-ma...rynas#Ishockey

Joacim Eriksson utesluter inte Brynäs. Herregud det kan ju inte bli bättre. Kör på't Bengtzén. Skulle vara en bra ersättare till Starky.
Citera
2016-03-15, 18:23
Medlem
Illusioners avatar
Starkbaum, Porseland, Nörstebö, Vrana, Brodecki och Olden. Är de spelarna som inte erbjuds kontrakt med Brynäs nästa säsong.
Citera
2016-03-15, 18:45
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Starkbaum, Porseland, Nörstebö, Vrana, Brodecki och Olden. Är de spelarna som inte erbjuds kontrakt med Brynäs nästa säsong.
Olden är väl den enda jag har invändningar mot, han fick aldrig chansen ordentligt. Han skulle nog göra det bra i vilken annan SHL-klubb som helst.
Citera
2016-03-15, 18:48
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Bra att sopan Porseland försvinner, kommer faktiskt sakna Starkbaum lite.
Citera
2016-03-15, 19:34
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Olden är väl den enda jag har invändningar mot, han fick aldrig chansen ordentligt. Han skulle nog göra det bra i vilken annan SHL-klubb som helst.

Har inga invändnigar förutom Nörstebö. Tycker det är obegripligt att han inte erbjuds nytt kontrakt.
Aja, Porseland försvinner iaf!
Citera
2016-03-15, 19:41
Medlem
JoshTees avatar
Vad har Brynäs på väg in då?
Andersén? Några forwards det ryktas om. Blir Ollas kvar?
Citera
2016-03-15, 19:52
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Har inga invändnigar förutom Nörstebö. Tycker det är obegripligt att han inte erbjuds nytt kontrakt.
Aja, Porseland försvinner iaf!
Är det? Har väl inte stått ut så mycket? Redan när Bengtzén började sa han att han ville ha ett mer seniorbetonat lag, vilket jag håller med om. Om han inte kan erbjuda Nörstebö en roll som han kan utvecklas i är det bara rätt gentemot honom.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vad har Brynäs på väg in då?
Andersén? Några forwards det ryktas om. Blir Ollas kvar?
Ollas lär kunna gå ner en aning i lön för han har precis fått barn och då vill man nog inte tänka på nytt boende och förhandlingar med nya klubbar. Vadådå, vill du ha honom?

Andersén kan mycket väl komma tillbaka. Who knows.
Citera
2016-03-15, 19:55
Medlem
JoshTees avatar
Vill inte ha Ollas men han var inte med på listan av spelare som släpps därför lite nyfiken. Bra spelare för en tredjekedja till rätt pris såklart. Men har inte alla skador gjort att han tappat en del?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in