Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-14, 22:20
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Greg Scott går ju inte under expertskatten nästa säsong, vilket gör det betydligt dyrare för Brynäs om man skulle vilja förlänga hans kontrakt, men går han under expertskatten om han går till ett annat svenskt lag? Å andra sidan är det ju inga problem om man har Minecraftpengar i ryggen.
Citera
2016-03-14, 22:27
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Greg Scott går ju inte under expertskatten nästa säsong, vilket gör det betydligt dyrare för Brynäs om man skulle vilja förlänga hans kontrakt, men går han under expertskatten om han går till ett annat svenskt lag? Å andra sidan är det ju inga problem om man har Minecraftpengar i ryggen.
Vill vi ha kvar Scott till varje pris? Han är ganska ojämn. Borde gå att få bättre förstecenter. Järnkrok eller Larsson kanske?
Citera
2016-03-14, 22:34
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vill vi ha kvar Scott till varje pris? Han är ganska ojämn. Borde gå att få bättre förstecenter. Järnkrok eller Larsson kanske?

Det var väl inte svar på frågan? Men Järnkrok stannar nog hursomhelst i NHL, han har väl ändå varit hygglig i Nashville i år. Johan Larsson kanske återvänder till Europa, men kommer han till Sverige blir det väl Fisklunda och Roger Rönnberg (han var ju på gång dit redan inför den här säsongen).
Citera
2016-03-15, 00:03
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Klart att vi vill ha kvar Scott. Otroligt skicklig, nästan aldrig skadad(!), ger 100% varje match. Bortsett från Rödin tycker jag att han är vår MVP sett till hela säsongen.

Järnkrok tror jag kommer inte på tal. Han kommer stanna i NHL ett par år till, gör det bättre och bättre i Nashville.
Johan Larsson är jag riktigt tveksam till också, kan faktiskt se att han stannar i nordamerika minst en säsong till, om än pendlande mellan NHL och AHL. Har dock inte koll på deras kontrakt såhär på rak arm.
Citera
2016-03-15, 00:15
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Klart att vi vill ha kvar Scott. Otroligt skicklig, nästan aldrig skadad(!), ger 100% varje match. Bortsett från Rödin tycker jag att han är vår MVP sett till hela säsongen.
Ryker Rödin (som äckelcouver redan bekräftat) så försvinner Scott till Ryssland. De är liksom best buddies. Luleå skulle svida rätt mycket, men Scott har sagt att det är Brynäs som gäller i Sverige. Upp till bevis nu antar jag.
Citera
2016-03-15, 00:19
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Skulle Scott trots allt gå till Luleå får vi väl hoppas att han floppar ā la Sweatt.
Citera
2016-03-15, 11:22
Medlem
Tvonds avatar
Händemark skrivit på för två år med Malmö.
Citera
2016-03-15, 11:25
Medlem
JoshTees avatar
DIF förlänger med Hank och Ahlén. Så nu har vi förlängt med våra tre sämsta spelare. Falk, Ahlén och Hank. Bra jobb Jocke!
Vi som skulle spela ett spel med mycket puckinnehav och hög fart i framtiden.
Citera
2016-03-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF förlänger med Hank och Ahlén. Så nu har vi förlängt med våra tre sämsta spelare. Falk, Ahlén och Hank. Bra jobb Jocke!
Vi som skulle spela ett spel med mycket puckinnehav och hög fart i framtiden.
Prissumman på dessa tre är verkligen inte hög och det lämnar ekokonomi för tunga eventuella nyförvärv, jag tänker inte ifrågasätta Jocke hans första år då han har betydligt mer koll än oss fans.
Dessa är äkta järnkaminer och såna behövs också, ska bli kul att se va nästa blir.
Citera
2016-03-15, 12:17
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Prissumman på dessa tre är verkligen inte hög och det lämnar ekokonomi för tunga eventuella nyförvärv, jag tänker inte ifrågasätta Jocke hans första år då han har betydligt mer koll än oss fans.
Dessa är äkta järnkaminer och såna behövs också, ska bli kul att se va nästa blir.

Jo jag hoppas verkligen du har rätt. Men finns inte många platser att fylla med kvalitetsnyförvärv. Peppe Lundh, Linus Johansson och Possler ersätter ju knappast Sörensen, Thoresen och Sallinen.

Jo jag har fortfarande förtroende för Jocke och var mycket glad över värvningen av Robert Olsson. Nu hoppas jag på att få in tex Åberg och en riktigt vass förstacenter.
Citera
2016-03-15, 12:49
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vid spel i NHL så kan vi nog inte göra något. Men i övrigt så ... Alexander är 98 han får nog vänta två år till på Nhl.

Kovacs var lite dålig def. när han spelade i Rögle i höstas -7 på 4 matcher. Han har dock en uppsida.
Kovacs måste mogna mer mentalt, han är pinsamt omogen ute på isen.

Väldigt tyst om allt rörande Leksand, allt jag sett är väl Alsing från Almtuna, Ekberg från Östersund, Amnér till SHL.
Citera
2016-03-15, 13:52
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Kovacs måste mogna mer mentalt, han är pinsamt omogen ute på isen.

Väldigt tyst om allt rörande Leksand, allt jag sett är väl Alsing från Almtuna, Ekberg från Östersund, Amnér till SHL.

Svårt läge för Leksand också. De kan inte göra klart med massa spelare för allsvenskan så går ni upp. Nu är chansen rätt stor iaf.
Alsing är en kille jag gärna sett i DIF. Imponerad av det jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in