Vad har Brynäs på väg in då?
Andersén? Några forwards det ryktas om. Blir Ollas kvar?
Ingen aning. Har skrivits om Rautio och J. Eriksson (inget rykte kanske men ett snack med honom i GD där han sa att Brynäs vore ett bra val då han bor strax utanför stan), sen har det pratats lite om att Svedberg kanske är på väg hem.
Inga rykten om forwards, förutom Urbas (som dementerats av BZ). Andersén sägs vara klar.
Ollas kommer att erbjudas ett nytt kontrakt, förmodligen blir han kvar.
Herrejösses, Galenhöken la ut hur vår (Difs) trupp ser ut inför kommande säsong...
Och då får man ha i åtanke att Sallinen och Thoresen har klausuler och det känns som att båda drar, Sörensen kan jag nog tänka mig att han testar lyckan och om Hulström forsätter i samma takt så kan han nog få rätt feta erbjudanden också.... och Armalis kan ju eventuellt få andra erbjudanden också!
Haha i värsta fall så har vi 1 målvakt, 2 backar och 4 forwards klara... Sportcheferna har att göra kan man lugn säga
M1: Mikael Tellqvist
M2: Mantas Armalis
B1: Alexander Falk
B2: Linus Hultström
B3: Robin Press
F1: Daniel Brodin
F2: Jonathan Davidsson
F3: Markus Ljungh
F4: Tomi Sallinen
F5: Lukas Vejdemo
F6: Patrick Thoresen
F7: Marcus Sörensen
Hur värderar du Rautio? Enligt mig håller han ganska jämn och okej nivå under grundserien, men att han alltid viker ner sig i slutspelet.
Nu är inte frågan ställd till mig men jag har ändå sett Rautio i några säsonger.
Välskolad målvakt som är placeringssäker och är duktig längsmed isen. Dock så saknas det en hel del mentalt, han har i alltid varit sämst när det gäller hittills i sin karriär. Tycker alltid att det sett ut som att han saknar den där riktiga talangen för att vara en toppmålvakt men han är såpass välskolad så att han presterar bättre än vad många med betydligt mer talang gör.
Herrejösses, Galenhöken la ut hur vår (Difs) trupp ser ut inför kommande säsong...
Och då får man ha i åtanke att Sallinen och Thoresen har klausuler och det känns som att båda drar, Sörensen kan jag nog tänka mig att han testar lyckan och om Hulström forsätter i samma takt så kan han nog få rätt feta erbjudanden också.... och Armalis kan ju eventuellt få andra erbjudanden också!
Haha i värsta fall så har vi 1 målvakt, 2 backar och 4 forwards klara... Sportcheferna har att göra kan man lugn säga
M1: Mikael Tellqvist
M2: Mantas Armalis
B1: Alexander Falk
B2: Linus Hultström
B3: Robin Press
F1: Daniel Brodin
F2: Jonathan Davidsson
F3: Markus Ljungh
F4: Tomi Sallinen
F5: Lukas Vejdemo
F6: Patrick Thoresen
F7: Marcus Sörensen
Konstigt att de två artikeln handlade om inte räknades in. Sen har väl bröderna Bernhardt kontrakt över nästa säsong vad jag minns. Bara utfyllnadsspelare men tror mycket på dem!
Sen ska Possler, Lundh och Linus Johansson vara klara. Men ja Jocke får jobba hårt nu'
Konstigt att de två artikeln handlade om inte räknades in. Sen har väl bröderna Bernhardt kontrakt över nästa säsong vad jag minns. Bara utfyllnadsspelare men tror mycket på dem!
Sen ska Possler, Lundh och Linus Johansson vara klara. Men ja Jocke får jobba hårt nu'
Juste, Hank och Ahlen fick ju förlängt igår också!
"– "Figge" är en egen produkt och det är kul att få ha honom kvar. Han är en viktig spelare i truppen och en profil i Göteborg och vi ser fram emot att jobba med honom en säsong till, säger Frölundas sportchef Fredrik Sjöström."
Är Figren verkligen en Frölunda produkt? Känns som en ur-djurgårdare? Men kanske har fel.
"– "Figge" är en egen produkt och det är kul att få ha honom kvar. Han är en viktig spelare i truppen och en profil i Göteborg och vi ser fram emot att jobba med honom en säsong till, säger Frölundas sportchef Fredrik Sjöström."
Är Figren verkligen en Frölunda produkt? Känns som en ur-djurgårdare? Men kanske har fel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!