2016-12-16, 10:39
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Nu när Lindbäck kommit så undrar jag vem av Dansk och Volden som ryker?

Masken satsar rätt högt! Lindbäck kan bli en riktig toppenvärvning, men med tanke på de senaste säsongerna som är han ett riktigt stort frågetecken just nu. Dansk har en högre högstanivå än Volden men gör riktigt hårresande tavlor (3-4/säsong) Volden tar oftast det han ska gör sällan superräddningar. Försvinner Dansk så kan det ju bli så att Rögle står med ett sämre målvaktspar än in början av säongen om nu inte Lindbäck lyckas...
Citera
2016-12-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Masken satsar rätt högt! Lindbäck kan bli en riktig toppenvärvning, men med tanke på de senaste säsongerna som är han ett riktigt stort frågetecken just nu. Dansk har en högre högstanivå än Volden men gör riktigt hårresande tavlor (3-4/säsong) Volden tar oftast det han ska gör sällan superräddningar. Försvinner Dansk så kan det ju bli så att Rögle står med ett sämre målvaktspar än in början av säongen om nu inte Lindbäck lyckas...

Håller med. Borde komma nåt besked snart tycker jag. Tror ingen av dom två är intresserade att vara tredje val. Har dom en bra dag hör båda hemma i SHL dock..
Citera
2016-12-16, 15:07
Medlem
siryessirs avatar
Einar har skrivit seniorkontrakt och Jaros har kritat på för tre nya år. Jaros lär väl förmodligen gå till NHL nästa säsong oavsett, men det är skönt att det blir Luleå om han eller klubben tycker att han behöver ett år till utanför NHL.

Glömde ju nästan att Janne Sandström har förlängt med ett år han också. Det händer mycket i Luleå nu.
Senast redigerad av siryessir 2016-12-16 kl. 15:10.
Citera
2016-12-16, 18:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Einar har skrivit seniorkontrakt och Jaros har kritat på för tre nya år. Jaros lär väl förmodligen gå till NHL nästa säsong oavsett, men det är skönt att det blir Luleå om han eller klubben tycker att han behöver ett år till utanför NHL.

Glömde ju nästan att Janne Sandström har förlängt med ett år han också. Det händer mycket i Luleå nu.

Osten har verkligen vaknat till liv sen han annonserade sin avgång. Gillar det mesta än så länge. Enda frågetecknet i allt som hänt senaste dagarna är väl Hillding. Samtidigt känns det helt rätt att pröva säsongen ut. Han har ju visat vad han går för i mäktiga FBK tidigare. Lite udda att han är född i Ängelholm, men det kanske kan bli folk även av dessa människor. Läste att han var taggad på att få köra lite skoter, och då har han ju hamnat helt rätt!

Det enda som fattas nu är att skriva fast utgående kontrakten på Fabbe och Foppa några år till så är jag nöjd.
Citera
2016-12-16, 19:32
Medlem
Displaceds avatar
Var har ni Lulä-fans för tankar om Sweatt? Vill ni förlänga? On pace för dryga 20p, inte illa det.
Citera
2016-12-16, 20:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Var har ni Lulä-fans för tankar om Sweatt? Vill ni förlänga? On pace för dryga 20p, inte illa det.

Inte mig emot. Delad 4:a internt med Falk. Nu kan man ju skratta åt detta om man är på detta humör, men med tanke på hur uselt hela Luleås lag har uppträtt i majoriteten av årets matcher så är det inte så mycket mer man kan läsa in i dina prognoser. Sweatt är en av våra bättre forwards helt enkelt.

Sen angående ditt märkliga inlägg om Fylle-Bertil i huvudtråden. Vackert och bra att visa Datsyuk och Kovalchuk hur hockey ska spelas, men utan Luleås Omark hade det inte varit mycket ståhej kring Bertil efter den insatsen.
Citera
2016-12-16, 20:30
Medlem
Ferross avatar
Citat:

Har gärna kvar Sweatt, en av våra bästa forwards hittills. Han tillför mycket mer än poängen, och har extremt oflyt hittills. Den avgörande frågan blir priset.
Citera
2016-12-16, 20:36
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har gärna kvar Sweatt, en av våra bästa forwards hittills. Han tillför mycket mer än poängen, och har extremt oflyt hittills. Den avgörande frågan blir priset.
Visst att man kan ha oflyt, men i slutändan kan man inte basera en eventuell förlängning med oflyt inräknat. En producerande spelare ska göra poäng, oavsett hur mycket oflyt man kan tycka att han haft. En skada är oflyt, men likförbaskat måste det gå in under den negativa påverkan i en kontraktsituation. Så sluta försvara Sweatt med massa ursäkter. Jag håller med om att Sweatt är en bra spelare, som däremot inte fått ut i närheten av sin potential sedan han kom till Luleå.
Citera
2016-12-16, 20:58
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Visst att man kan ha oflyt, men i slutändan kan man inte basera en eventuell förlängning med oflyt inräknat. En producerande spelare ska göra poäng, oavsett hur mycket oflyt man kan tycka att han haft. En skada är oflyt, men likförbaskat måste det gå in under den negativa påverkan i en kontraktsituation. Så sluta försvara Sweatt med massa ursäkter. Jag håller med om att Sweatt är en bra spelare, som däremot inte fått ut i närheten av sin potential sedan han kom till Luleå.

Ursäkter? Försvara? Nu tog du verkligen i.

Jag vill jättegärna ha kvar Sweatt i laget, det är en duktig spelare som bidrar till att Luleå blir ett bättre lag. Jag förstår faktiskt inte det konstiga i det. Så länge pengen är rätt, så tycker jag att det vore en jättebra förlängning.
Citera
2016-12-16, 21:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Alla spelare blir lite sämre i Lulä.
Osten har i stort rekryterat spelare från Rögle, Vik Brynäs och finska ligan. Den mannen har nog aldrig varit i nordamerika. Jag tvivlar på att han kan engelska trots att han är utbildad idrottslärare.
Luleå har heller inte gått bra i J20 superelit och nått top 10 eller top8 som det hette innan.
I och med dålig scouting och dålig egen produktion så blir det dyrt att nå resultat.
När spelare slutar så tror jag inte många utifrån bygger en villa på Bergnäset eller runt i kring.
När Dam blev skadad så flyttade han direkt till Ängelholms kommun, Klasen eller Hedman kommer inte att bygga hus i Luleå kommun, där är man bara för att tjäna lite mer än i ngt annat lag. Särskilt när man inte vinner ngt.
Citera
2016-12-16, 21:30
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Så sluta försvara Sweatt med massa ursäkter. Jag håller med om att Sweatt är en bra spelare, som däremot inte fått ut i närheten av sin potential sedan han kom till Luleå.
Hur många transatlanter har egentligen lyckats i Lulää senaste åren? Helt klart en högre felprocent än många andra SHL-klubbar. Trivs dom inte?
Citera
2016-12-16, 21:38
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Hur många transatlanter har egentligen lyckats i Lulää senaste åren? Helt klart en högre felprocent än många andra SHL-klubbar. Trivs dom inte?

Vi har ju haft några bra transatlanter i Luleå, även om det inte är i samma utsträckning som t ex Linköping. Dock så är de värvade från Europa och inte direkt från Nordamerika, vilket säkert har att göra med att man scoutat AHL dåligt (om ens något? jag tror inte det). Överlag så har man ju inte använt sig av speciellt många Nordamerikaner, fram tills i år/förra året.

Men Luleå är väl mer kända för att lyckas bra med finnar och tjecker/slovaker, även om Osten verkar ha tröttnat på de sistnämnda de senaste säsongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in