2016-05-26, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad roligt att typ hela Flashback dömer ut ytterligare en Modovärvning Visst, jag tror väl inte heller att Emil Molin kommer göra dundersucce men det är ändå en ung talangfull och intressant spelare och vi måste ju satsa ungt för att komma någonvart. Först klagas det på att vi satsar på avdankade importspelare och nu klagas det på att dom vi nu värvat in kommer floppa. Vad ska vi satsa på då?
Emil kommer göra dundersucce kom ihåg vem som sa det först.
Citera
2016-05-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vilka lag tycker ni har gjort bäst/sämst "silly" hittills?

Värvat bäst har Linköping gjort medan Rögle har värvat sämst!
Citera
2016-05-26, 18:56
Medlem
Anarkhoss avatar
Rögle åker traditionsenligt ur.

Silvercluben torskar i finalen.
Citera
2016-05-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Rögle åker traditionsenligt ur.

Silvercluben torskar i finalen.
Höjer mer en gärna en vargtasskål att vi går upp i SHL igen på Rögles bekostnad.
Citera
2016-05-26, 19:39
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det var precis samma när Leksand åkte ur, att man kommer direkt från SHL är knappast någon jättefördel på HA marknaden, Modo kommer inte se bäst ut på pappret utan dom får satsa på att försöka få några spelare kan ta steget och spelare som verkligen kan med att ha AJ som tränare. Jag tycker det ser ut som en spännande trupp.

Förövrigt är det riktigt bittert att förlora dragkampen om Mattias Karlsson till KHK. Helt sanslöst att enbart laget som går upp ska betala till dom som åker ur.
Vilken spelarbudget ska Leksand ha kommande säsong?
Citera
2016-05-26, 20:39
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Jag sitter och försöker pussla ihop något som kan vara respektabelt, men jag förstår verkligen inte hur det är tänkt, säkert delvis för att jag har dålig koll på många. Det som känns närmast en sanning är det här:

Vill verkligen inte se någon av Lindgren, Leman eller Enström i samma backpar, då blir det nervöst i egen zon. Men är Lindgren redo för en förstafemma?
Citera
2016-05-26, 20:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vilken spelarbudget ska Leksand ha kommande säsong?
Enligt Karlberg så är det ungefär samma som Rögle hade denna säsongen.
Citera
2016-05-26, 22:06
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Enligt Karlberg så är det ungefär samma som Rögle hade denna säsongen.
Har verkligen Karlskrona så mycket högre spelarbudget än er då? Och samtidigt borde väl dom sitta på en del höga löneposter som ni inte gör? Känns märkligt att Kolan väljer KHK.
Citera
2016-05-26, 22:29
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Har verkligen Karlskrona så mycket högre spelarbudget än er då? Och samtidigt borde väl dom sitta på en del höga löneposter som ni inte gör? Känns märkligt att Kolan väljer KHK.
Dom får ju i alla fall sex miljoner extra i år.
Citera
2016-05-26, 23:12
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Malmö sämst, värvat trött och ålderstiget.

Sen kommer väl Leksand, sent in på marknaden och begränsad ekonomi gör det förmodligen rätt svårt. Men jag tycker inte man värvat några uppenbara floppspelare så som man gjorde när man värvade Connollys och Himelfarb.

Bäst tycker jag Örebro eller Linköping. Andersson och Wandell kommer dominera i SHL, och LHCs nyförvärv kommer garanterat leverera mängder med poäng.

Linköping tror jag. Fast en del tunga tapp också. Men ett av få lag som gått plus under sillyn.

Örebro är jag skeptisk till. Wandell och Andersson är bra spelare såklart men med defensiva rollspelare så kommer de förmodligen ha svårt att producera.
Citera
2016-05-26, 23:18
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Dom får ju i alla fall sex miljoner extra i år.

Och hade väl hjärna nog att lägga lite pengar från förra året i madrassen om jag förstått saken rätt.

Man har vad jag vet inte hittat någon oljekälla i Leksandsgropen sedan senaste konkurshotet utan vi får finna oss i att hoppas på att billiga spelare visar sig vara underbetalda.

Andraåret brukar dock vara svårt och lagen lockar desperat spelare med löner som de inte längre är värda. Om Leksand hänger kvar hoppas jag de fattar att de inte är etablerade än och inte ska spela ut Skellefteå som salo drömde om. Bättre att se sig som nykomling även år två.
Citera
2016-05-26, 23:22
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Stackars Tömmernes, bara han som är kvar nu

(Nilsson till Canucks)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem