2016-12-14, 21:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pebolmnpe
Hur ser läget ut i lagen inför jul och nyår?
Vad saknas?
Vad vill ni ha in?
Vad är troligt kommer in?
Skadeläget börjar ljusna men det ser fortfarande lite klent ut på backsidan. Hade helst av allt inte velat se Filip Berglund och Marcus Pettersson i laget samtidigt nå mer denna säsong. Så gärna nån back som kan ta en klar topp 4 roll.

Mest troligt är att det inte kommer nån överhuvudtaget med tanke på att vi bara har över 70 miljoner i eget kapital.
Citera
2016-12-14, 22:48
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ritola är den enda som är acceptabel att värva under säsong. Ritola eller Joonas.

Och Mårtensson. Och 32.
Citera
2016-12-14, 22:52
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skadeläget börjar ljusna men det ser fortfarande lite klent ut på backsidan. Hade helst av allt inte velat se Filip Berglund och Marcus Pettersson i laget samtidigt nå mer denna säsong. Så gärna nån back som kan ta en klar topp 4 roll.

Mest troligt är att det inte kommer nån överhuvudtaget med tanke på att vi bara har över 70 miljoner i eget kapital.

Vafan. 70 Miljoner räcker långt. Erik Karlsson ligger på ca 70/år

Många lag letar backar nu och det finns nästan inga utan kontrakt. Kanske dags att plocka upp någon som floppat säsongen ut.
Citera
2016-12-14, 23:14
Medlem
MitchRapps avatar
Nytt NHL-Avtal klart för svenska klubbar!
http://bloggar.expressen.se/nordstro...l-avtal-klart/
Citera
2016-12-14, 23:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vafan. 70 Miljoner räcker långt. Erik Karlsson ligger på ca 70/år

Många lag letar backar nu och det finns nästan inga utan kontrakt. Kanske dags att plocka upp någon som floppat säsongen ut.
Det snackades ju om Jared Cowen eller Bobby Sanguinetti. Ingen aning vars dom ryktena kom ifrån dock.

Synd att Marcus Högström skrev på för Djurgården. Med honom hade det känts hyfsat komplett.

Annars så skulle jag fått ståkuk om Zackrisson kom tillbaka i januari. En första lina med Holloway-Zacke-Möller och en andralina med Olofsson-Ericsson-Lindström skulle smaka förbannat gott. Då skulle det luktat guld. Just nu känns en semifinal som en bragd.
Citera
2016-12-15, 09:44
Medlem
vapor21s avatar
Årets största flopp flyttar hem.

http://www.luleahockey.se/artikel/2d...dy-flyttar-hem

Borde ju frigöras en rejäl hög med pengar för Luleå att värva in en ny toppcenter. För inte kan väl Hillding vara ersättaren?
Citera
2016-12-15, 11:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Årets största flopp flyttar hem.

http://www.luleahockey.se/artikel/2d...dy-flyttar-hem

Borde ju frigöras en rejäl hög med pengar för Luleå att värva in en ny toppcenter. För inte kan väl Hillding vara ersättaren?

Om man nu inte ger upp denna säsongen och sparar pengarna. En hel del är väl förmodligen redan utbetalt i sign on också.
Citera
2016-12-15, 13:03
Medlem
Nu när Lindbäck kommit så undrar jag vem av Dansk och Volden som ryker?
Citera
2016-12-15, 14:24
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Om man nu inte ger upp denna säsongen och sparar pengarna. En hel del är väl förmodligen redan utbetalt i sign on också.
Tyvärr kan det nog vara så för Luleå. Var det inte samma sak med T.J Hensick? Kom till Sverige riktigt otränad och omotiverad eftersom att hans sign on var en stor del av kontraktet med Modo. Skulle det vara så för er del så lider jag faktist lite med er. Inte kul när importer kommer hit till Sverige och nästan sänker nivån på ligan med sitt nochalanta spel.
Citera
2016-12-15, 18:22
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Nu när Lindbäck kommit så undrar jag vem av Dansk och Volden som ryker?

Tror att det blir Dansk, han har svårare med mindre istid och har själv kastat in 4 avgörande puckar i eget mål de två sista säsongerna.
Citera
2016-12-15, 18:55
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Möjligt att man ger upp den, men tror inte det, Osten gör nog det han kan för att laget ska ha en chans. Eftersom det var Kennedy som ville lämna så utgår jag från att LHF ändå är nöjda med den ekonomiska uppgörelsen.
Citera
2016-12-16, 03:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
Möjligt att man ger upp den, men tror inte det, Osten gör nog det han kan för att laget ska ha en chans. Eftersom det var Kennedy som ville lämna så utgår jag från att LHF ändå är nöjda med den ekonomiska uppgörelsen.

Man har ju pratat om att ta in en ersättare för Emanuelsson och Julius nu när dessa är gipsade. Struntar man i det så räknas jag nog nästan med att man satsar på det man har istället.

Ja, Luleå slipper lönen resten av säsongen antar jag. Man får ju dock inte tillbaka ett öre av sign on-bonusen och tidigare löneutbetalningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in