2016-05-04, 19:25
Medlem
JoshTees avatar
Emil Johansson officiellt klar nu också. Måste kännas tungt för alla HV-fans att en ung smålandskille väljer bort HV för DIF.
Citera
2016-05-04, 19:30
Medlem
Svithjods avatar
Känns som att Karlberg har helt rätt inställning, ingen panikvärvning av stjärnor utan fokus på att bygga en grupp som kan gjutas ihop över säsongen.
Jag tror att LIF kan överraska och undvika kval.
Citera
2016-05-04, 20:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Emil Johansson officiellt klar nu också. Måste kännas tungt för alla HV-fans att en ung smålandskille väljer bort HV för DIF.
Om han inte tar en plats i HV71 är det väl lika bra att han får börja spela på lite lägre nivå i Djurgården.
Citera
2016-05-04, 20:11
Medlem
Pappersnesduks avatar
Jesper Lindgren verkar ha sajnat på nytt kontrakt med Modo. Stor potential så det är kul.
Citera
2016-05-04, 20:16
Medlem
Embas avatar
Citat:

Supertråkigt. Visade i slutspelet att han kan leverera på denna nivå. En smula ojämn under lunken, men killen är ju som sagt ung.
Citera
2016-05-04, 20:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Känns som att Karlberg har helt rätt inställning, ingen panikvärvning av stjärnor utan fokus på att bygga en grupp som kan gjutas ihop över säsongen.
Jag tror att LIF kan överraska och undvika kval.
Det kan dom kanske göra, men det behövs verkligen att några steppar upp, till exempel Castonguay måste vara en habil SHL center, Lauridsen måste steppa upp, Ytterell fixa till defensiven.

Bertov som spelade 31 minuter sista matchen mot Modo och hade en raketutveckling tror jag kommer klara SHL galant.

Med några pusselbitar på plats så kan det nog bli lite kamp runt strecket.
Citera
2016-05-04, 21:02
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Supertråkigt. Visade i slutspelet att han kan leverera på denna nivå. En smula ojämn under lunken, men killen är ju som sagt ung.

Är man 19 är det inte så konstigt att man är lite ojämn. Väldigt hög potential av det jag har sett. Supernöjd med denna värvning.
Citera
2016-05-04, 23:44
Medlem
€rics avatar
Klarar Leksand sig utan kval så byter jag ut min avatar till valfri leksandssak i 6 mån.
Citera
2016-05-05, 00:23
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Klarar Leksand sig utan kval så byter jag ut min avatar till valfri leksandssak i 6 mån.
Vaaa?? Hur kan du vara så säker på det? Dom har ju värvat storstjärnan Jesper Ollas 😎
Citera
2016-05-05, 00:28
Medlem
Citat:
Har LHC obegränsat med stålar till spelarbudgeten nu när de sa upp massa inom organisationen?
Nej, absolut inte. Men man har vidtagit en del åtgärder för att kunna lägga mer krut på truppen framöver och ha en relativt slagkraftig trupp.

Man klubbade igenom för en bolagisering vilket ger rätt till momsavdrag på material och resor, det innebär att man kommer spara mellan 1-2 miljoner per säsong.

Linköping har haft en ganska stor organisation, känns helt rätt att det sker lite ändringar och att man börjat ifrågasätta vissa roller. Det spekuleras i att man kommer spara runt 3-4 miljoner per säsong i och med att en del fick lämna.

Sedan kommer vi till den 'viktigaste' punkten vilket är hyran, den låg på 13-14 miljoner. Man hade 3 år kvar på kontraktet som nu omförhandlats upp till 10 år och man ska dessutom hyra färre lokaler i arenan. Inga siffror är presenterade än, men en inte alltför vågad gissning är att den hamnar kring 6-7 miljoner.

Summa summarum så innebär åtgärderna ovan att man sparar runt 10-13 miljoner, pengar som sedan istället till viss del kan läggas på truppen.

Visst har vi några dyra namn in, men så har vi ju tappat en del med...

Bergfors - Rakhshani
M.Olimb - Hardt
K.Olimb - Sörensen
Näkyvä(?) - Junland
Lundgren - Rahimi
Larsson - Billins
Sylvegård - Jakobs+Andersson
Kristensen - Dahlström
Johansson - Rautio
Citera
2016-05-05, 02:14
Medlem
Leksingens avatar
Leksand har ett par goa spelare på g (säker källa).
Citera
2016-05-05, 08:00
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Får jag välja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in