2016-06-05, 15:42
Medlem
Illusioners avatar
Top 6 i Brynäs lär bli: Zaborsky, Clark, Westerholm, Granström, Johnson och Lindblom. Tycker det ser riktigt bra ut! Tycker bottom 6 ser riktigt stabila ut också. Om Enterfeldt kommer upp i normal nivå blir det kanske så att han tar Granströms plats i en toppkedja.

Backarna ser också väldigt bra ut (om Bertil kan hålla sig hel).

Kan nog bli en kul säsong för oss.
Citera
2016-06-05, 16:42
Medlem
Tycker att ni Brynäsare underskattar Jensen. Han underpresterade i Rögle förra säsongen men har potential att vara en stabil SHL-center. Får han ut sitt spel nästa säsong så kommer han att peta Granström och bli BIFs andrecenter. Granström är mer en grovjobbare som kanske lämpar sig bäst i en tredjefemma.
Citera
2016-06-05, 16:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hur stora är dom oddsen egentligen? Har han haft någon skadefri säsong?
Citera
2016-06-05, 16:51
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Tycker att ni Brynäsare underskattar Jensen. Han underpresterade i Rögle förra säsongen men har potential att vara en stabil SHL-center. Får han ut sitt spel nästa säsong så kommer han att peta Granström och bli BIFs andrecenter. Granström är mer en grovjobbare som kanske lämpar sig bäst i en tredjefemma.
Först så håller jag inte på Brynäs. Sen så kan man inte säga så, han har spelat en säsong i SHL och inte bevisat något än. Hade han däremot haft 2-3 bra säsonger i SHL innan denna så kan man säga att han har potential att vara en stabil SHL-center.
Citera
2016-06-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Först så håller jag inte på Brynäs. Sen så kan man inte säga så, han har spelat en säsong i SHL och inte bevisat något än. Hade han däremot haft 2-3 bra säsonger i SHL innan denna så kan man säga att han har potential att vara en stabil SHL-center.
Han har mycket hockey och fart i sig. Får han hålla sig skadefri är jag övertygad om att han tar en plats i Brynäs som andra eller tredjecenter. Kommer definitivt peta Blomqvist. Sen är han mer kreativ än Granis. Skadefri har jag väldigt svårt att se att han petas i Brynäs, som på papperet har en ganska medioker centeruppställning. Jensen kan f.ö spela som LW.
Citera
2016-06-05, 17:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Han har mycket hockey och fart i sig. Får han hålla sig skadefri är jag övertygad om att han tar en plats i Brynäs som andra eller tredjecenter. Kommer definitivt peta Blomqvist. Sen är han mer kreativ än Granis. Skadefri har jag väldigt svårt att se att han petas i Brynäs, som på papperet har en ganska medioker centeruppställning. Jensen kan f.ö spela som LW.

Inte svårt att vara mer kreativ än Granström, ungefär som att en cykel är smidigare än en traktor. Hans styrka är stök och bök, samt att bli bortflyttad från teket. Gjorde ju bästa säsongen på flera år nu senast. Var det en sprattlande dödsryckning? Gjorde Luleås sätt att spela hockey att han blommade upp i all sin prakt? Jag bävar i alla fall lite för att möta Granström nästa säsong.
Citera
2016-06-05, 18:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hur stora är dom oddsen egentligen? Har han haft någon skadefri säsong?
Hel i Bertils fall är att han kan spela sista halvan/tredjedelen av säsongen.

Tror också Jensen kan ta en plats i top 6. Vi har ju ingen kreativ andrecenter och det verkar Jensen kunna bidra med.
Citera
2016-06-08, 06:30
Medlem
"Hockeysillyn kändes rätt het för bara en eller två veckor sen. Nu känns allt tvärdött. Kan i princip lika gärna stänga butiken till aug." -Mrmadhawk på twitter

Håller helt med. För min del kan det gärna vara september t.o.m.
Citera
2016-06-08, 06:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Hel i Bertils fall är att han kan spela sista halvan/tredjedelen av säsongen.

Tror också Jensen kan ta en plats i top 6. Vi har ju ingen kreativ andrecenter och det verkar Jensen kunna bidra med.

Som helt frisk så passar han i den rollen.
Citera
2016-06-08, 13:06
Medlem
Citat:
Top 6 i Brynäs lär bli: Zaborsky, Clark, Westerholm, Granström, Johnson och Lindblom. Tycker det ser riktigt bra ut! Tycker bottom 6 ser riktigt stabila ut också. Om Enterfeldt kommer upp i normal nivå blir det kanske så att han tar Granströms plats i en toppkedja.

Kan nog bli en kul säsong för oss.

Att ni ens tar i Granström med tång förstår jag inte. Men ni kanske är sådana i Gävle att ni tar tillbaka er otrogna flickvän,hon som var med eran polare för att han hade mer cash?
Dessutom tror jag Granström kommer bli en flopp. Men för er skulle hoppas jag att jag har fel.
Citera
2016-06-08, 14:38
Medlem
Svithjods avatar
Jag börjar undra om Leksand medvetet håller igen på värvningarna och avvaktar att säsongen drar igång så man efterhand kan peta in utvecklingsbara spelare typ Hultström 2015/2014 som inte riktigt får chansen i nuvarande lag?
Nog för Leksand haft det tufft ekonomiskt, men kvalserien borde ha dragit in ett par miljoner extra och trots 6 miljoner till Modo så bör TV pengarna höja Leksands budget rejält, mer reklampengar och fler och dyrare säsosngskort borde även det öka krigskassan.
Leksand har värvat försiktigt och stora hål är fortfarande kvar, Niklas Torp, Ollas, Sondre Olden, Johan Olofsson från SHL och Youds från AHL.
Resten är budgetvärvningar till en hyfsat billig trupp jmf SHL snitt.
Citera
2016-06-08, 16:48
Medlem
Modo värvar Eidstedt från HV. Kul att någon väljer att kliva ner ett steg från SHL till HA. Ska alla dissa denna värvning också nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in