2017-01-18, 20:50
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ser inget konstigt med att de swishar slantar om de vill. Leksand behöver både pengar och bra spelare.

Skulle själv kunna swishat lite pengar om inte leksingar var så spydiga

Det går bra att bidra via autogiro också! PMa mig så hookar jag upp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut
Tänk att folk skryter med hur dåliga de är på att ta in information.

Fan-sidan "Blåvita Krigare": "Okej, vi kanske inte på egen hand kan få hem Ritola, det är mest en mäktig tanke att vi skulle vara avgörande. MEN: Vi kan hjälpa till! FÅ HEM RITOLA FÖR 20 SPÄNN! ALLA KRIGARE HJÄLPS NU ÅT"

Leksands IF Oficiella: "Vi är oerhört tacksamma över all stöttning och support från alla er underbara fans"

Är väl vanlig hyfs att säga tack och uppmärksamma när någon försöker göra nåt bra för en. Men när det är Leksands IF som är på tapeten kommer man garanterat hitta ett klappträ som lyckas vrida det till något pinsamt och något som antyder att föreningen inte har pengar.

Ska bli kul att se om räknaren på hemsidan gjort något hopp imorgon iom. denna lilla ploj.

Tack. Tack för att du orkar.
Senast redigerad av wema 2017-01-18 kl. 20:52.
Citera
2017-01-18, 21:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Tänk att folk skryter med hur dåliga de är på att ta in information.

Fan-sidan "Blåvita Krigare": "Okej, vi kanske inte på egen hand kan få hem Ritola, det är mest en mäktig tanke att vi skulle vara avgörande. MEN: Vi kan hjälpa till! FÅ HEM RITOLA FÖR 20 SPÄNN! ALLA KRIGARE HJÄLPS NU ÅT"

Leksands IF Oficiella: "Vi är oerhört tacksamma över all stöttning och support från alla er underbara fans"

Är väl vanlig hyfs att säga tack och uppmärksamma när någon försöker göra nåt bra för en. Men när det är Leksands IF som är på tapeten kommer man garanterat hitta ett klappträ som lyckas vrida det till något pinsamt och något som antyder att föreningen inte har pengar.

Ska bli kul att se om räknaren på hemsidan gjort något hopp imorgon iom. denna lilla ploj.
Fint! Kanske är man dåliga på läsförståelse i Göteborg?
Citera
2017-01-18, 22:04
Medlem
Ferross avatar
Jag förstår inte hur man kan klaga på den här insamlingen. Men vissa gör väl allt de kan för att hitta orsaker till att klaga på andras klubbar.

Själv har jag så fullt upp med att klaga på min egna klubb, samt seriens domare, att jag inte har tid att hacka på era klubbar, men det vänder väl - förhoppningsvis.
Citera
2017-01-18, 22:14
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag förstår inte hur man kan klaga på den här insamlingen. Men vissa gör väl allt de kan för att hitta orsaker till att klaga på andras klubbar.

Själv har jag så fullt upp med att klaga på min egna klubb, samt seriens domare, att jag inte har tid att hacka på era klubbar, men det vänder väl - förhoppningsvis.

Tror du verkligen det vänder? Snackas ny sportchef, ny tränare...saker tar tid. Är lite orolig för Luleå.
Citera
2017-01-18, 22:20
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tror du verkligen det vänder? Snackas ny sportchef, ny tränare...saker tar tid. Är lite orolig för Luleå.

Ny sportchef kan nog bli bra, Osten har gjort grymt mycket bra för föreningen men han har nog peakat, det gäller bara att hitta rätt när man väljer hans ersättare.

Att vi skulle få ny tränare vore ju rena drömmen, vi har SHLs klart sämsta tränare just nu, så det kan ju inte vara annat än positivt om han byts ut, det får gärna ske så fort som möjligt.

Vi har dessutom ett gäng grymt lovande unga spelare i laget, så jag är inte orolig för framtiden. Det gäller bara att överleva den här säsongen, så tror jag att det löser sig.
Citera
2017-01-18, 22:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ny sportchef kan nog bli bra, Osten har gjort grymt mycket bra för föreningen men han har nog peakat, det gäller bara att hitta rätt när man väljer hans ersättare.

Att vi skulle få ny tränare vore ju rena drömmen, vi har SHLs klart sämsta tränare just nu, så det kan ju inte vara annat än positivt om han byts ut, det får gärna ske så fort som möjligt.

Vi har dessutom ett gäng grymt lovande unga spelare i laget, så jag är inte orolig för framtiden. Det gäller bara att överleva den här säsongen, så tror jag att det löser sig.

Gillar ju era tränare(Fagervall?) sedan sista matchen förra säsongen när Hallam coachade nattmössan av honom Absolut men nya chefer ska sätta sin prägel, vilket leder till mer nytt folk...Tror det kommer bli lite stökigt något/några år. Se bara på HV.
Senast redigerad av MitchRapp 2017-01-18 kl. 22:38.
Citera
2017-01-18, 22:41
Medlem
Hundastronauts avatar
135.000:- under kvällen och artikel om insamlingen på DN.se och Aftonbladet.se. Man får nog säga att "Blåvita Krigare" dragit sitt strå till stacken denna dag.
Citera
2017-01-18, 22:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Håller med en del men att utse skuggan till serien sämsta är helt klart en överdrift även om man -kanske- kan dra den slutsatsen med tabellplacering och trupp som ingående data. Säsongen är inte färdigspelad.
Alltid ett evigt gnäll om tränare blablabla, visst det är en viktig ingrediens men spelartruppen och sammanfogningen är minst lika viktig. Skuggan har troligtvis inte haft något med denna lågbudgetsatsning att göra (annat än att acceptera den) och han bör få chansen hela säsongen. Det är då min åsikt.
Citera
2017-01-18, 23:31
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Hellre det än att tigga slantar av fansen. Zigenarfasoner.

Alltså, om supportrarna vill bidra till klubbens kassa så är det väl ingen skillnad jämfört med miljonerna man drar in dessa människor varje år. Menar du att Frölundas supportrar bidrar noll och ingenting inte bara på läktaren rent supportermässigt utan även ekonomiskt?
Citera
2017-01-19, 01:16
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Där har du kommentar från SAIK-håll.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...n-dromvarvning
Citat:
– Nja, fan, vi vänder andra sidan till. Vi har gjort en deal så då ska vi inte gnälla heller.
Que? Dealen var ju att Ritola inte skulle återvända till SHL på två(?) säsonger. Börjar vår ordförande bli dement?
Citera
2017-01-19, 06:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som Anarkhos skrev så är Ritola tyvärr väldigt puckkåt, så vad folk ser i honom förstår jag inte..

Ryno, Hersley, Ritola, Blomqvist. Ja det är många spelare som ni modoiter inte har en blekaste aning om vad folk "ser i". Vi leksingar har bara tackat och tagit emot under åren.
Citera
2017-01-19, 09:01
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ryno, Hersley, Ritola, Blomqvist. Ja det är många spelare som ni modoiter inte har en blekaste aning om vad folk "ser i". Vi leksingar har bara tackat och tagit emot under åren.
Få se... Hur var det nu med Linus Hultström och Fredrik Händemark? Minns jag rätt så sade väl hockeyexperterna vid Siljan att dessa var av allsvensk kvalité, och aldrig skulle gå att lita på i SHL? Tänka sig så det kan bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in