2016-05-31, 16:31
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Jävlar vad Frölunda snålar...

Johansson vs Bakala = billigare

Bengtsson inte ersatt
Lauridsen inte ersatt
Fantenberg vs Sigalet = dyrare
Fälth vs Nørstebø = billigare
Persson vs Engsund = billigare
Nilsson vs Johannesen = billigare

Lasch inte ersatt
Axelsson vs Vesalainen = billigare
Abbott vs Wellman = lika
Johnson vs Olofsson = lika
Lehkonen vs Nyström = billigare
Crabb vs Grundström = billigare
Citera
2016-05-31, 16:52
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
http://www.corren.se/sport/lhc/lhc-s...om4160348.aspx

Lhc tackade nej pga fullt på forwards. Föredrar Olimbx2 + Bergfors alla dagar i veckan över Hjalmarsson så känns bara bra att han inte hamnade hos oss!

Olimbs före Hjalmarsson? Jag hade tagit Hjalmarsson alla dagar i veckan. Ken-Andre kommer att vara en dussinspelare som man förmodligen bara tog in för att locka till sig brorsan och till skillnad från Mathis så kan Hjalmarsson producera i slutspelet.
Citera
2016-05-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Olimbs före Hjalmarsson? Jag hade tagit Hjalmarsson alla dagar i veckan. Ken-Andre kommer att vara en dussinspelare som man förmodligen bara tog in för att locka till sig brorsan och till skillnad från Mathis så kan Hjalmarsson producera i slutspelet.

Visst är Hjalmarsson bra, men samtidigt är han jävligt beroende av bra spelare runt honom och då tar jag Olimbx2 då de två tillsammans kan skapa väldigt mycket som vi såg under VM. Kanske uttryckte mig konstigt. Menade mer att jag inte är besviken över att det blev de det blev till lhc och att Hjalmarsson inte fick plats. Hade inte blivit besviken om han skulle ha hamnat i LHc men samtidigt inget jag lider ett dugg över utan är riktigt nöjd med vår trupp!
Citera
2016-05-31, 19:20
Medlem
Displaceds avatar
Enligt den här personen så har Brynäs lagt ett bud på Hjalmarsson.

https://www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1753666

Han har haft rätt om flera värvningar förut, sist var det Gunderson. Han verkar sitta på en bra källa.
Citera
2016-05-31, 19:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Då hänger jag fan personligen upp en docka med Ritola tröja från bron över E4an när Leksand är på besök.

Trist som fan att det blev så här. Jag antar att han stannar i Schweiz resten av sin karriär då.

Jag måste faktiskt säga att det där är ett mycket märkligt och sällsynt fenomen han hänvisar till. Kan givetvis vara sant, men det låter väldigt konstigt.

Varför inte bara säga att alplaget betar j-vligt mycket bättre och det finns en utköpsklausul?
Citera
2016-05-31, 20:02
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför skulle hans ålder vara ett hinder? Den dagen han känner att han inte orkar stå hur många matcher som helst så är det nog han själv som fattar när det är dags att lägga av.
Det var väl typ 3-4 år sedan som Honken senast stod merparten av matcherna för sitt lag en hel säsong så den dagen orken tröt har nog redan varit, och det utan att han fattade att han borde lagt av.

Nä men visst var han bra i kvalet och kan han hålla den klassen fortfarande så är det ju en toppmålvakt, men att stå bakom Karlskronas backlinje ser inte ut som någon avundsvärd uppgift. Arell, Printz och Deilert är inga nyförvärv jag skulle jubla över på SHL-nivå och Kolan kan vara en av hela ligans mest överskattade backar.

Jaja vem bryr sig om KHK?

I Södertälje -staden och laget som alla bryr sig om- händer det just nu inte mycket. I Guds senaste honung- och manna-skur som han regelbundet sänder över sin favoritstad damp ett kinderägg med en andretränare ned. Ägget var befruktat av "Det buttra molnet" och ut tittade lille falkungen Nichlas. Välkommen! Annars intet nytt på himlen, inte ens en liten molntuss för skyddsänglarna att sitta på. Men vad ska hända i en stad och ett lag där allt är färdigt och perfekt?

Man får istället roa sig med att se vart de som sparkats ut ur himmelriket tar vägen. Exempelvis hittade Francois Bouchard nyligen ett nytt himmelrike i vinets mecka Bordeaux. Bouchard (som vår dåvarande sportchef hade information från agenten om att han var "stark och vindsnabb". Det visade sig dock bara blivit en sammanblandning med Bouchards rider där det stod "starkvin och kebab") är en karl som vet vad livets goda är och var man ska spela för att få det bästa av det. En annan som i dagarna kom till ett nytt himmelrike är Alexander Rindal, backen som köper korv minst 8-10 gånger per match, är klar för Dijon. Grattis. Och sådär fortsätter det, spelare efter spelare seglar iväg som heliumfyllda ballonger och fastnar i alptoppar och trädkronor. Men alla som lämnar Södertälje byter givetvis ändå ner sig och de allra flesta hamnar förstås i Helvetet. Men så är det, platserna är begränsade och endast de bästa är kallade att representera den goda sidan.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2016-05-31 kl. 20:04.
Citera
2016-05-31, 20:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag måste faktiskt säga att det där är ett mycket märkligt och sällsynt fenomen han hänvisar till. Kan givetvis vara sant, men det låter väldigt konstigt.

Varför inte bara säga att alplaget betar j-vligt mycket bättre och det finns en utköpsklausul?
Ritola hade en KHL klausul i sitt kontrakt i alla fall, det är bekräftat.
Citera
2016-05-31, 21:38
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
När har jag skrivit att han kommer vara ledande? Jag tar hellre in killar med hjärta för klubben än avdankade amerikaner som ändå inte gör nån nytta.

Nu var inte andra meningen riktad mot dig. Men om någon tror att Tommy Enström ska vara ledande back i Modo, så har denne fel. Modo har som målsättning att ta klivet tillbaka direkt. Man kommer inte satsa enormt stora belopp för det, men backbesättningen är tunn och ett par backar måste in.

Jag ser helst bra hockeyspelare i Modo som har viljan att prestera. Det har ingen betydelse om denne härstammar från Örnsköldsvik, Kanada eller Kina. Bara man presterar bra hockey.
Citera
2016-05-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Jag vet inte vad som är sant eller inte men Ritola har tydligen någon sjukdom som innebär svårigheter, illamåenden vid flygningar så helt taget ur luften tror jag inte att det är...
Citera
2016-05-31, 22:35
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Det var väl typ 3-4 år sedan som Honken senast stod merparten av matcherna för sitt lag en hel säsong så den dagen orken tröt har nog redan varit, och det utan att han fattade att han borde lagt av.

Nä men visst var han bra i kvalet och kan han hålla den klassen fortfarande så är det ju en toppmålvakt, men att stå bakom Karlskronas backlinje ser inte ut som någon avundsvärd uppgift. Arell, Printz och Deilert är inga nyförvärv jag skulle jubla över på SHL-nivå och Kolan kan vara en av hela ligans mest överskattade backar.

Jaja vem bryr sig om KHK?

I Södertälje -staden och laget som alla bryr sig om- händer det just nu inte mycket. I Guds senaste honung- och manna-skur som han regelbundet sänder över sin favoritstad damp ett kinderägg med en andretränare ned. Ägget var befruktat av "Det buttra molnet" och ut tittade lille falkungen Nichlas. Välkommen! Annars intet nytt på himlen, inte ens en liten molntuss för skyddsänglarna att sitta på. Men vad ska hända i en stad och ett lag där allt är färdigt och perfekt?

Man får istället roa sig med att se vart de som sparkats ut ur himmelriket tar vägen. Exempelvis hittade Francois Bouchard nyligen ett nytt himmelrike i vinets mecka Bordeaux. Bouchard (som vår dåvarande sportchef hade information från agenten om att han var "stark och vindsnabb". Det visade sig dock bara blivit en sammanblandning med Bouchards rider där det stod "starkvin och kebab") är en karl som vet vad livets goda är och var man ska spela för att få det bästa av det. En annan som i dagarna kom till ett nytt himmelrike är Alexander Rindal, backen som köper korv minst 8-10 gånger per match, är klar för Dijon. Grattis. Och sådär fortsätter det, spelare efter spelare seglar iväg som heliumfyllda ballonger och fastnar i alptoppar och trädkronor. Men alla som lämnar Södertälje byter givetvis ändå ner sig och de allra flesta hamnar förstås i Helvetet. Men så är det, platserna är begränsade och endast de bästa är kallade att representera den goda sidan.

Fan vad jag älskar dina inlägg, mera sånt!

OnT: Som SAIKare så börja man nu fund'er på vilken sorts talang som ska ersätta Ritola, personligen vet jag ingen i samma klass som ligger ute och man kan ju undra om Stor-linkan gör det heller.
Citera
2016-06-01, 01:02
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Visst är Hjalmarsson bra, men samtidigt är han jävligt beroende av bra spelare runt honom och då tar jag Olimbx2 då de två tillsammans kan skapa väldigt mycket som vi såg under VM. Kanske uttryckte mig konstigt. Menade mer att jag inte är besviken över att det blev de det blev till lhc och att Hjalmarsson inte fick plats. Hade inte blivit besviken om han skulle ha hamnat i LHc men samtidigt inget jag lider ett dugg över utan är riktigt nöjd med vår trupp!

Det är väl egentligen bara några få spelare i världen som inte är beroende av bra spelare omkring sig. Personligen tror jag att Hjalmarsson hade producerat bättre med en likvärdig spelare bredvid sig då jag håller honom något snäpp högre än Olimb, men jag kan ju ha fel förstås.

Jag hade inte heller varit särskilt besviken över truppen om jag var du. Forwardssidan ser ju riktigt bra ut med ett litet frågetecken för hur Bergfors och Olimb presterar i ett slutspel. Backsidan ser helt ok ut. Målvaktssidan hade man kunnat förstärka, men jag antar att man hoppas på att Högberg tar ett steg i utvecklingen.
Citera
2016-06-01, 03:00
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Som SAIKare så börja man nu fund'er på vilken sorts talang som ska ersätta Ritola, personligen vet jag ingen i samma klass som ligger ute och man kan ju undra om Stor-linkan gör det heller.
Jag tror knappast det kommer nån som är i närheten av Ritola. Tyvärr. Hade varit jäkligt kul att se en frisk Ritola tillsammans med Jocke och Möller med en ordentlig försäsong i kroppen. Känns som vi skulle vart en stark guldkandidat. Nu känns det som att man får vara glad om vi ens kommer till semi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in