2016-05-24, 13:01
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kan du inte svara på min fråga istället för att posta massa "smarta" one-liners?
Det är ganska sällsynt att spelare spelar en hel säsong utan att få någon form av skada, jag har inte sagt att han kommer missa en massa matcher, jag har sagt att han kommer bli skadad och det har jag ganska stor sannolikhet att få rätt i. Får han klubba i ansiktet så det uppstår blodvite har han ju blivit skadad.
Citera
2016-05-24, 13:47
Medlem
Fin värvning i Gunderson, men Brynäs centeruppsättning ser fortsatt riktigt svag ut. Vem ska sätta upp Johnson och Zaborsky?
Citera
2016-05-24, 14:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Fin värvning i Gunderson, men Brynäs centeruppsättning ser fortsatt riktigt svag ut. Vem ska sätta upp Johnson och Zaborsky?
Det ska in en center till förstalinan.

Å andra sidan tycker jag inte att våra centrar är så dåliga. Pathrik W. gjorde t.ex. flest assist av samtliga i fem-mot-fem-spelet. Trots att han spelade med Ponthus och Mannberg hela året.

PaW, Granström, Enterfeldt och Blomqvist håller bra SHL-nivå. Saknar lite kreativitet men med en ny bra förstecenter tycker jag att det ser riktigt bra ut.
Citera
2016-05-24, 14:08
Medlem
Giggsys avatar
Kul med Gunderson tillbaka i Brynäs.
Citera
2016-05-24, 14:09
Medlem
Illusioners avatar
T. Enström klar för MoDo!
Citera
2016-05-24, 14:11
Medlem
Det blir en Enström i Modo trots allt nästa säsong Tommy Enström är klar. Nu börjar jag fan bli försiktigt optimistisk på allvar. Det här kan bli riktigt bra trots allt!
Citera
2016-05-24, 14:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är ganska sällsynt att spelare spelar en hel säsong utan att få någon form av skada, jag har inte sagt att han kommer missa en massa matcher, jag har sagt att han kommer bli skadad och det har jag ganska stor sannolikhet att få rätt i. Får han klubba i ansiktet så det uppstår blodvite har han ju blivit skadad.
Är det därför du bara säger så om Brynäs nyförvärv?
Citera
2016-05-24, 14:42
Medlem
Citat:
T. Enström klar för MoDo!
Det var ju inte den Enström som det gick ett rykte om men ändå lite kul i sammanhanget att det ändå blir en Enström i Modo med tanke på att jag blev i det närmaste dumförklarad med tanke på att jag skrev förut i tråden om att Enström var på väg in
Citera
2016-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det var ju inte den Enström som det gick ett rykte om men ändå lite kul i sammanhanget att det ändå blir en Enström i Modo med tanke på att jag blev i det närmaste dumförklarad med tanke på att jag skrev förut i tråden om att Enström var på väg in
Jo, men du syftade ändå på en HELT annan spelare.
Citera
2016-05-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Jo, men du syftade ändå på en HELT annan spelare.
Alltså det var ju inte jag som kom med det ryktet eller så var det så att den som delade med sig av det råkade förväxla dom på något sätt. Sluta säg att jag kom på det där med att det var den spelaren jag syftade på. Inte ens jag är så lättlurad att jag gick på det. Men hade vi däremot hängt kvar hade det knappast varit omöjligt att även Tobias vänt hem.
Citera
2016-05-24, 15:19
Medlem
Citat:
Det ska in en center till förstalinan.

Å andra sidan tycker jag inte att våra centrar är så dåliga. Pathrik W. gjorde t.ex. flest assist av samtliga i fem-mot-fem-spelet. Trots att han spelade med Ponthus och Mannberg hela året.

PaW, Granström, Enterfeldt och Blomqvist håller bra SHL-nivå. Saknar lite kreativitet men med en ny bra förstecenter tycker jag att det ser riktigt bra ut.

Ja okej, jag trodde det var färdigvärvat där. Det ändrar ju saker och ting rätt ordentligt om ni hittar rätt med den förstacentern. Namnen du räknar upp håller absolut bra SHL-klass i sina bästa stunder men det är kanske ingen som har 45-50p i sig om allt skulle klaffa, även om jag är medveten om att PaW har en riktigt stark säsong bakom sig.

Men som sagt, med en uttalad förstacenter in i truppen kan PaW och Granström koncentrera sig på att vara just andra och/eller tredjecenter. Då håller jag med om att det ser bra ut.
Citera
2016-05-24, 15:52
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Ja okej, jag trodde det var färdigvärvat där. Det ändrar ju saker och ting rätt ordentligt om ni hittar rätt med den förstacentern. Namnen du räknar upp håller absolut bra SHL-klass i sina bästa stunder men det är kanske ingen som har 45-50p i sig om allt skulle klaffa, även om jag är medveten om att PaW har en riktigt stark säsong bakom sig.

Men som sagt, med en uttalad förstacenter in i truppen kan PaW och Granström koncentrera sig på att vara just andra och/eller tredjecenter. Då håller jag med om att det ser bra ut.
Klart det vore guld värt för alla lag att hitta en riktigt bra förstacenter. Men jag tror många inte förstår vilken bra säsong Pathrik Westerholm gjorde förra säsongen. Jag orkar inte kolla upp statistiken nu, men jag har för mig att han gjorde 28 poäng i 5 mot 5 förra säsongen. Och då spelade han med brorsan och Mannberg i en tredjekedja. Den poängskörden är i paritet med spelare som Lasch, Zackrisson och Little.

Men i och med att han fick sparsamt med speltid i PP, slutade hans totala poängskörd på "bara" drygt 30 poäng.

Om han får en större roll nästa år, med typ Zaborsky och Johnson bredvid sig och spel i PP1, så tror jag att han minst kommer göra 40 poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in