Citat:
Ursprungligen postat av
Tiltovic
Ja okej, jag trodde det var färdigvärvat där. Det ändrar ju saker och ting rätt ordentligt om ni hittar rätt med den förstacentern. Namnen du räknar upp håller absolut bra SHL-klass i sina bästa stunder men det är kanske ingen som har 45-50p i sig om allt skulle klaffa, även om jag är medveten om att PaW har en riktigt stark säsong bakom sig.
Men som sagt, med en uttalad förstacenter in i truppen kan PaW och Granström koncentrera sig på att vara just andra och/eller tredjecenter. Då håller jag med om att det ser bra ut.
Klart det vore guld värt för alla lag att hitta en riktigt bra förstacenter. Men jag tror många inte förstår vilken bra säsong Pathrik Westerholm gjorde förra säsongen. Jag orkar inte kolla upp statistiken nu, men jag har för mig att han gjorde 28 poäng i 5 mot 5 förra säsongen. Och då spelade han med brorsan och Mannberg i en tredjekedja. Den poängskörden är i paritet med spelare som Lasch, Zackrisson och Little.
Men i och med att han fick sparsamt med speltid i PP, slutade hans totala poängskörd på "bara" drygt 30 poäng.
Om han får en större roll nästa år, med typ Zaborsky och Johnson bredvid sig och spel i PP1, så tror jag att han minst kommer göra 40 poäng.