Citat:
Ursprungligen postat av
Blurgaren
Jag har dessvärre ingen koll på nyförvärven, men jag antar att Emil Pettersson borde passa in däremellan.
Då behövs bara en center till Lindström & Möller. De spelade bäst med Melker Karlsson, där borde det finnas någon likartad ersättare som kostar mindre än Zackrisson.
Det är ju inte som att Skellefteå har svårt med ekonomin. Om Zackrisson vill stanna tycker jag att man ska skriva kontrakt så snart som möjligt.
Lindström-Ericsson-Möller
Calof-Zackrisson-Ritola
A.Pettersson-Hetta-Lundberg
E.Pettersson-Lindholm-Olofsson
Forsell(?)
Heed-Burström
Lindgren-M.Pettersson
Aho-Urbom
Fasth
Lindvall
Tror Holmström försvinner till AHL nästa säsong, även om jag tycker att han ska stanna ett år till och det verkar som att Arvid Lundberg kommer försvinna. Skulle gärna fått in en back till (Rundblad?), även om det lär dyka upp nån från J-20. Colorado kanske vill ha över Anton Lindholm och det skulle jag inte bry mig så mycket om. Han är hård och tuff men är lite ointelligent på planen lite för ofta. Tror mindre rink passar honom bättre.
Även om Rundblad inte riktigt passar in i den nuvarande backuppsättningen, då det redan finns två av hans spelartyper i Heed och Aho, men då får kanske Pettersson får varva som sjundeback, om inte Anaheim tar över honom.