2016-04-14, 16:07
Medlem
m4tt145s avatar
Lauridsen och Alsing då. Kul, kan bli riktigt bra. Blev väldigt förvånad när Lauridsen gick till HA innan säsongen med hans meriter.

Alsing är riktigt lovande, hoppas han är mogen för SHL. Att dom har pratat om att truppen ska vara riktigt bred känns bra, för nu måste det in två backar med lite rutin som kan lära alla andra.

Johan Olofsson mer eller mindre klar om man läser mellan raderna i DT idag. Får inte signa med något lag på en månad för att han sa upp sin agent. Men den månaden är snart slut, så lär bli officiellt snart.
Senast redigerad av m4tt145 2016-04-14 kl. 16:37.
Citera
2016-04-14, 16:17
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jimmie Jump blir petad eller? Emil Pettersson kan nog vara andracentern?

Men ser extremt bra ut.

Jag kände på mig att jag glömt någon, men Jimmie behövs inte förrän efter jul.

Jag har dessvärre ingen koll på nyförvärven, men jag antar att Emil Pettersson borde passa in däremellan.

Då behövs bara en center till Lindström & Möller. De spelade bäst med Melker Karlsson, där borde det finnas någon likartad ersättare som kostar mindre än Zackrisson.
Citera
2016-04-14, 16:37
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Jag kände på mig att jag glömt någon, men Jimmie behövs inte förrän efter jul.

Jag har dessvärre ingen koll på nyförvärven, men jag antar att Emil Pettersson borde passa in däremellan.

Då behövs bara en center till Lindström & Möller. De spelade bäst med Melker Karlsson, där borde det finnas någon likartad ersättare som kostar mindre än Zackrisson.

Är väl inte helt omöjligt att nyss nämda Jimmie går in som center. Det har han väl gjort förut. Är Möller och Lindström lika bra som senast i SHL så skulle man kunna kasta in min mormor med bra resultat.
Citera
2016-04-14, 16:53
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Lauridsen och Alsing då. Kul, kan bli riktigt bra. Blev väldigt förvånad när Lauridsen gick till HA innan säsongen med hans meriter.

Alsing är riktigt lovande, hoppas han är mogen för SHL. Att dom har pratat om att truppen ska vara riktigt bred känns bra, för nu måste det in två backar med lite rutin som kan lära alla andra.

Johan Olofsson mer eller mindre klar om man läser mellan raderna i DT idag. Får inte signa med något lag på en månad för att han sa upp sin agent. Men den månaden är snart slut, så lär bli officiellt snart.

Hoppas att EP är dåligt uppdaterad, Alsings 73 kg på 181 cm känns väldigt gängligt för en back i SHL.

Kan inte säga varken bu eller bä men jag känner mig lite oroad över att vi värvat uteslutande allsvenskt och då två stycken från Almtuna...

Kan någon AIK:are skriva några ord om dansken?
Citera
2016-04-14, 16:59
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut
Hoppas att EP är dåligt uppdaterad, Alsings 73 kg på 181 cm känns väldigt gängligt för en back i SHL.
Klart han kommer få lägga på sig vikt, men det är nog ingen större fara. Niclas Burström väger 76 kg. Vikt är inte så relevant.
Citera
2016-04-14, 16:59
Medlem
JoshTees avatar
Olle Alsing skulle jag gärna haft till DIF. Kanske ett år för tidigt i år dock. Vore väl en perfekt värvning om ni spelade i allsvenskan.
Citera
2016-04-14, 17:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Olle Alsing skulle jag gärna haft till DIF. Kanske ett år för tidigt i år dock. Vore väl en perfekt värvning om ni spelade i allsvenskan.
Hade varit en riktigt bra värvning i HA. Killen är ändå 19 bast just nu och fick spelat i juniorlandslaget både denna säsongen och förra, dags för SHL kan jag ändå tycka.

Viktigt dock med två äldre killar som visar vägen, anser jag.
Citera
2016-04-14, 17:27
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren

Det är ju inte som att Skellefteå har svårt med ekonomin. Om Zackrisson vill stanna tycker jag att man ska skriva kontrakt så snart som möjligt.

Lindström-Ericsson-Möller
Calof-Zackrisson-Ritola
A.Pettersson-Hetta-Lundberg
E.Pettersson-Lindholm-Olofsson
Forsell(?)

Heed-Burström
Lindgren-M.Pettersson
Aho-Urbom

Fasth
Lindvall

Tror Holmström försvinner till AHL nästa säsong, även om jag tycker att han ska stanna ett år till och det verkar som att Arvid Lundberg kommer försvinna. Skulle gärna fått in en back till (Rundblad?), även om det lär dyka upp nån från J-20. Colorado kanske vill ha över Anton Lindholm och det skulle jag inte bry mig så mycket om. Han är hård och tuff men är lite ointelligent på planen lite för ofta. Tror mindre rink passar honom bättre.

Även om Rundblad inte riktigt passar in i den nuvarande backuppsättningen, då det redan finns två av hans spelartyper i Heed och Aho, men då får kanske Pettersson får varva som sjundeback, om inte Anaheim tar över honom.
Citera
2016-04-14, 17:53
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är ju inte som att Skellefteå har svårt med ekonomin. Om Zackrisson vill stanna tycker jag att man ska skriva kontrakt så snart som möjligt.

Lindström-Ericsson-Möller
Calof-Zackrisson-Ritola
A.Pettersson-Hetta-Lundberg
E.Pettersson-Lindholm-Olofsson
Forsell(?)

Heed-Burström
Lindgren-M.Pettersson
Aho-Urbom

Fasth
Lindvall

Tror Holmström försvinner till AHL nästa säsong, även om jag tycker att han ska stanna ett år till och det verkar som att Arvid Lundberg kommer försvinna. Skulle gärna fått in en back till (Rundblad?), även om det lär dyka upp nån från J-20. Colorado kanske vill ha över Anton Lindholm och det skulle jag inte bry mig så mycket om. Han är hård och tuff men är lite ointelligent på planen lite för ofta. Tror mindre rink passar honom bättre.

Även om Rundblad inte riktigt passar in i den nuvarande backuppsättningen, då det redan finns två av hans spelartyper i Heed och Aho, men då får kanske Pettersson får varva som sjundeback, om inte Anaheim tar över honom.

Måhända att jag inte haft koll på det, men fungerar Jimmie som center?

Men Skellefteå brukar ha samma budget. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20973592.ab
Citat:
Nästa säsong siktar Skellefteå på att ta tillbaka SM-guldet, men spelarbudgeten kommer inte att påverkas av vinsten utan förblir den samma – strax över 40 miljoner.

Därför antar jag att Skellefteå inte kommer att ha råd med Lindström, Möller och Zackrisson samtidigt som Calof förmodligen 10-dubblat sin lön. Det blir förmodligen några spelare i samma klass som Norman, lika billiga och undervärderade.
Citera
2016-04-14, 18:21
Medlem
Fällström får allså förlängt i Dif med ett år till!
Detta måste ju nästan ses som ett nyförvärv med tanke på att han spela 4 grundseriematcher på hela förra säsongen!
Citera
2016-04-14, 18:32
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Fällström får allså förlängt i Dif med ett år till!
Detta måste ju nästan ses som ett nyförvärv med tanke på att han spela 4 grundseriematcher på hela förra säsongen!
Hoppas, hoppas verkligen han klarar sig utan fler hjärnskakningar nu.
Riktigt bra "nyförvärv"
Citera
2016-04-14, 18:37
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut

Kan inte säga varken bu eller bä men jag känner mig lite oroad över att vi värvat uteslutande allsvenskt och då två stycken från Almtuna...

Kan någon AIK:are skriva några ord om dansken?
Jag minns väldigt väl Olle Alsings allsvenska debut då den skedde i Scaniarinken. Han vägde säkert tio kilo mindre vid det tillfället och såg så späd ut så det väckte moderskänslor till och med hos en kraftkarl som mig. Han gjorde dock en imponerande debut spelmässigt och spelade bl.a fram till ett frilägesmål via en briljant tvåzonspassning. Han han förvisso med ett par indianare också men det tycker jag bara förstärker intrycket av att det är en kille som vågar spela sitt spel och använda sitt fina spelsinne, jag tror att han bara var 16 år då och har säkert lärt sig att värdera lägena bättre nu. Det är en av mina absoluta favoriter bland svenska talanger och det ska bli jättespännande att följa honom i SHL, även om moderskänslorna förstås också väcktes till liv en smula igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in