2016-05-05, 10:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vaaa?? Hur kan du vara så säker på det? Dom har ju värvat storstjärnan Jesper Ollas 😎
Ollas kommer garanterat få en nytändning när han kommit HEM till laget i sitt hjärta, tippar på minst 60 pinnar nästa säsong. 30 mot Brynäs ungefär.
Citera
2016-05-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Jesper Lindgren verkar ha sajnat på nytt kontrakt med Modo. Stor potential så det är kul.
Plus att även Ritchie stannar. Gött med lite goda nyheter efter alla tapp(inget oväntat dock såklart)och nu känns det som att vi har nåt bra på gång. Vi har saknat spelare med hjärta förut och nu när vi fått behålla en del av våra talanger inklusive Ritchie som uttryckt kärlek till Modo. Det här kan bli bra till slut känner jag. Vi är inte framme än såklart men på sikt kan det bli bra. Känns intressant.
Citera
2016-05-05, 10:40
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Klarar Leksand sig utan kval så byter jag ut min avatar till valfri leksandssak i 6 mån.
Tänk födelsedagskalas hemma hos lille €rik, mamma och pappa kommer in i ottan och överraskar på sängen, pappa utklädd till trollkarl med cylinderhatt:
Diddelidi diddeldildo vad ska det bli, vad ska man tro. Huokkus puokkus pillianus, svart som natten, stor som katten se vad far drar fram ur hatten. En leksandssak att leka med och smaka, så kan mor få alla galgarna tillbaka.

Vet inte varför jag fick sådana bilder i huvudet.

Å så lite topic i alla fall, har AIK plats för Victor Ekarv i truppen? (det gäller att inte blanda ihop t och p i ordet truppen för då blir det OT igen) Han har ju potential men kanske inte är så populär efter att ha lämnat för Luleå mitt under säsongen, en övergång som i mina ögon var fullständigt idiotisk och bara försenade karriären. Den sortens värvningar när SHL-lag värvar från Allsvenskan och sedan bara placerar ut spelaren i ett annat allsvenskt lag är så jävla onödiga och bidrar till att förstöra serien.

EDIT: Jag insåg just att det är Kristi himmelfärdsdagen idag, och då är det ju hög tid att låta min egen Johan Skinnars-avatar stiga åter till himlen och istället låta den olympiske guden själv ta plats. Mina damer och herrar: Mannen med mustaschen, mannen med den gula hatten, den olympiske fanbäraren och guden Maaats Waltiiiiiiin!!
Citera
2016-05-05, 12:38
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Erik Hanses. Presenteras efter att Byske avslutat säsongen.

Jaså. Erik Hanses till Leksand. Har hockeyoraklet några fler gissningar?
Citera
2016-05-05, 13:02
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Plus att även Ritchie stannar. Gött med lite goda nyheter efter alla tapp(inget oväntat dock såklart)och nu känns det som att vi har nåt bra på gång. Vi har saknat spelare med hjärta förut och nu när vi fått behålla en del av våra talanger inklusive Ritchie som uttryckt kärlek till Modo. Det här kan bli bra till slut känner jag. Vi är inte framme än såklart men på sikt kan det bli bra. Känns intressant.

Den där frikyrkopastorn som skulle helbrägdagöra Ö-vik försvann. Vart åker han vidare och samlar mynt?
Citera
2016-05-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Den där frikyrkopastorn som skulle helbrägdagöra Ö-vik försvann. Vart åker han vidare och samlar mynt?
Vete fan hur det blev med den saken . Han satt mer i utvisningsbåset än att befinna sig på isen. Men å andra sidan är det rätt komiskt att du missat att han är klar för MIF sedan några år tillbaka.
Citera
2016-05-05, 13:48
Medlem
Citat:
Vete fan hur det blev med den saken . Han satt mer i utvisningsbåset än att befinna sig på isen. Men å andra sidan är det rätt komiskt att du missat att han är klar för MIF sedan några år tillbaka.

Han orkade väl inte med demontränaren AJ
Så han väntar väl med sina bibelstudier. Men kul att ni fått in 2 riktiga spelare från BIK.
Citera
2016-05-05, 13:55
Moderator
Gromguttens avatar
Fan att Mathias kjæreste skall studera i Uppsala... Men det är bara att gratulera Almtuna till en fin värvning av norske landslagsmannen Trettenes. Ettårsavtal...

http://www.almtuna.com/artikel/0vajainrv-1bc61/
Citera
2016-05-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Han orkade väl inte med demontränaren AJ
Så han väntar väl med sina bibelstudier. Men kul att ni fått in 2 riktiga spelare från BIK.
Jag tar hellre in riktiga spelare som brinner för det dom gör och som ger järnet istället för avdankade amerikaner som bara åker runt och glider.
Citera
2016-05-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fan att Mathias kjæreste skall studera i Uppsala... Men det är bara att gratulera Almtuna till en fin värvning av norske landslagsmannen Trettenes. Ettårsavtal...

http://www.almtuna.com/artikel/0vajainrv-1bc61/

Och nu snackas det om en norsk till,till FBK. Det är skada/or som tydligen är det som det hänger på.

Citat:
Jag tar hellre in riktiga spelare som brinner för det dom gör och som ger järnet istället för avdankade amerikaner som bara åker runt och glider.

Då är Wessner också välkommen?
Citera
2016-05-05, 14:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Och nu snackas det om en norsk till,till FBK. Det är skada/or som tydligen är det som det hänger på.

Då är Wessner också välkommen?

Det är närmare till Hamar från Karlstad. Men skada är skada.

Tror Wessner hellre hjälper Staen upp i ettan än går till Modo...
Citera
2016-05-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är närmare till Hamar från Karlstad. Men skada är skada.

Tror Wessner hellre hjälper Staen upp i ettan än går till Modo...

Undrar om Loob är ute efter att fiska pengar hos norska staten
Ja Hamar- Karlstad är ca 2 timmar med bil. Han vore faktiskt kul att få hit.

Wessner är troligen inte välkommen mer än BIK eller FIF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in