2016-04-30, 00:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ledin är väl fostrad i Løven, men självklart finns det någon mer än de få jag orkade kolla fram.

Lidhammar verkar lite rastløs, han fann sig inte helt plats i Bofors och sedan har han ju bara hoppat runt. Men EIHL är inte så jäkla dålig och det är ju bra drag på läktarna åtminstone.

Fostrad och fostrad. Han är född i Luleå och har spelat flest matcher med Luleå av alla lag, men visst var han i Löven under den tid som på hockeyspråk kallas fostrande.

Lidhammar var en riktig talang som aldrig riktigt blommade ut i Luleå. Kändes nästan som en ny Omark ibland. Sen har väl hans sjukdom spelat in en del på hur karriären har gått. Men Dundee verkar vara ett kanonställe att bo och spela hockey i, så jag är glad för hans skull, och tycker det verkar som att han är nöjd med vad han gör.
Citera
2016-04-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Bra sammanfattning
När vågar ni sparka LOOB?

Varför skulle man göra det för?
Nu kommer Loob tillbaka till den plats där han varit i särklass bäst i Sverige.
Så jag tycker han kan få chansen där.

Men resten osar inte Färjestad,topplag eller SM guld.

Pk var under all kritik. Och vad är det för sopor som sitter där utan att ställa kritiska frågor eller framför allt om tilltänkta nyförvärv
Vi skiter i chips Micke vara eller inte vara. Vill han inte vara i Färjestad så kan han bara dra åt helvete. Lika så Gulas.

Men nästa vecka hoppas jag att det presenteras en del nya namn och att Ryno ska dra.
Citera
2016-04-30, 12:29
Medlem
Giggsys avatar
Näkyvä's AHL-lag är utslaget så bara en tidsfråga innan han presenteras om det nu är någon sanning i ryktet att han valt LHC.
Citera
2016-04-30, 12:39
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Varför skulle man göra det för?
Nu kommer Loob tillbaka till den plats där han varit i särklass bäst i Sverige.
Så jag tycker han kan få chansen där.

Men resten osar inte Färjestad,topplag eller SM guld.

Pk var under all kritik. Och vad är det för sopor som sitter där utan att ställa kritiska frågor eller framför allt om tilltänkta nyförvärv
Vi skiter i chips Micke vara eller inte vara. Vill han inte vara i Färjestad så kan han bara dra åt helvete. Lika så Gulas.

Men nästa vecka hoppas jag att det presenteras en del nya namn och att Ryno ska dra.

Jag tycker absolut att Loob har gjort sitt, det är dags att plocka bort honom från makten och den insikten tror jag att väldigt många fick under gårdagens presskonferens.

Angående lokal media som var på plats så är det inte svårare att man inte biter den hand som föder en. Blev faktiskt lite förvånad att Mårtensson ens ställde ett embryo till kritiska frågor.

Vad jag förstår så är det ett par namn som är på väg bort pga av gårdagens besked.
Citera
2016-04-30, 12:56
Medlem
erwynns avatar
Olofsson är klar. Börjar vara få hål att fylla nu! Orolig över målvaktssidan dock, Hanses - Lindvall känns inte som det starkaste paret vi haft där måste något mer in och den rödhåriga ut.
Citera
2016-04-30, 13:17
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Olofsson är klar. Börjar vara få hål att fylla nu! Orolig över målvaktssidan dock, Hanses - Lindvall känns inte som det starkaste paret vi haft där måste något mer in och den rödhåriga ut.
Ja SAIK:s offensiv är ju rätt okej och lite till måste jag säga.
Citera
2016-04-30, 14:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Matchas Hanses på samma sätt som Svensson ser jag ingen anledning till att han inte kan bli minst lika bra. Svensson är överskattad, en medioker målvakt som spelat bakom Sveriges bästa försvar.
Citera
2016-04-30, 15:07
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:

Dethär vore väl drömmen:

Lindström-D.Everberg-Möller
Calof-E.Pettersson-Ritola
A.Pettersson-Holmström-Ericsson
Hetta-Lindholm-Olofsson

Det vore intressant om Skellefteå skulle värva Everberg, men jag ser ingen information om hans skridskoåkning. Skulle han kunna passa in i Skellefteås spelstil? Jag kan nog tänka mig att om han väljer lag pga utvecklingspotential blir det väl antingen Rögle, Frölunda eller Skellefteå.
Citera
2016-04-30, 15:12
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Dethär vore väl drömmen:

Lindström-D.Everberg-Möller
Calof-E.Pettersson-Ritola
A.Pettersson-Holmström-Ericsson
Hetta-Lindholm-Olofsson

Det vore intressant om Skellefteå skulle värva Everberg, men jag ser ingen information om hans skridskoåkning. Skulle han kunna passa in i Skellefteås spelstil? Jag kan nog tänka mig att om han väljer lag pga utvecklingspotential blir det väl antingen Rögle, Frölunda eller Skellefteå.

Har Zacke lämnat?
Citera
2016-04-30, 15:18
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Har Zacke lämnat?
Han skrev 1års kontrakt. Han vill utomlands enligt denna artikel. http://norran.se/sport/skelleftea-ai...omlands-578995

Dock säger han såhär i intervjun:
Citat:
– Blir jag kvar i Sverige och i SHL är det bara Skellefteå som gäller för mig. Jag har trivts väldigt bra och vet också vad jag får i Skellefteå. Jag känner mig trygg med spelare, ledare och hela föreningen samtidigt som jag redan har en roll i laget. Så Skellefteå finns absolut med i bilden ifall inte rätt bud dyker upp utomlands, säger Zacke

Men det väljer jag att ta med en nypa salt.
Citera
2016-04-30, 18:23
Moderator
Gromguttens avatar
Swetech et al blir väl lite gladare av att både Gulaschen och Wikstrand är klara, W på lång avtal dessutom.

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fb...ska-vara-klara
http://www.vf.se/sport/ishockey/mila...ar-i-farjestad
Citera
2016-04-30, 18:57
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Swetech et al blir väl lite gladare av att både Gulaschen och Wikstrand är klara, W på lång avtal dessutom.

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fb...ska-vara-klara
http://www.vf.se/sport/ishockey/mila...ar-i-farjestad

Gillar inte artistkontraktet men visst är det bra att Gulas och Wikstrand ser ut att vara kvar.
Om några timmar vet vi ifall vi den jag hört ryktas eventuellt skulle dra stannar eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in