2016-04-27, 12:07
Medlem
Illusioners avatar
Jesper Jensen till Brynäs. Vad har ni Röglesupportrar att säga om honom?
Citera
2016-04-27, 12:19
Medlem
Bekräftat: Siim Liivik till Örebro.
Citera
2016-04-27, 12:20
Medlem
JoshTees avatar
Jesper Jensen klar för Brynäs alltså. Letade inte Brynäs förstacenter i AHL? Nu är det väldigt tjockt på centerpositionen. Granström, Jensen, Vesterholm och Enterfeldt som är renodlade centrar. Sen finns Blomqvist och Thorell bland annat. Alltid bra att ha många som kan spela centrar men svårt att se att en till center ska värvas?
Citera
2016-04-27, 12:26
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jesper Jensen klar för Brynäs alltså. Letade inte Brynäs förstacenter i AHL? Nu är det väldigt tjockt på centerpositionen. Granström, Jensen, Vesterholm och Enterfeldt som är renodlade centrar. Sen finns Blomqvist och Thorell bland annat. Alltid bra att ha många som kan spela centrar men svårt att se att en till center ska värvas?
Vad jag tror/tycker/hoppas är att Westerholm kommer klara av att spela första. Sen två bra yttrar runt honom. Han har helt klart kapacitet till det.

Lindblom - Westerholm - NY
NY - Granström - Johnson

Sen blir det krig om övriga positioner antar jag.
Citera
2016-04-27, 12:33
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad jag tror/tycker/hoppas är att Westerholm kommer klara av att spela första. Sen två bra yttrar runt honom. Han har helt klart kapacitet till det.

Lindblom - Westerholm - NY
NY - Granström - Johnson

Sen blir det krig om övriga positioner antar jag.

Det har han nog. 33 poäng var väl ungefär tionde bästa center poängmässigt den gångna säsongen. Känns det inte som Vesterholmarna alltid spelar tillsammans?
Brynäs lär väl ha tre forwards till att ta in så nåt hett borde väl ramla in iaf.
Citera
2016-04-27, 12:36
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Loob må ha tappat det, men att sjunka så lågt som att plocka in Sjur ja det hoppas jag verkligen inte. Riktigt illa i så fall.

Tror det blir klart idag vem som tränar, vem som har någon sorts sportchefsuppdrag och vem som ska avsluta sin aktiva karriär..
Citera
2016-04-27, 12:42
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jesper Jensen till Brynäs. Vad har ni Röglesupportrar att säga om honom?
What the fuck...
Citera
2016-04-27, 12:42
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Det har han nog. 33 poäng var väl ungefär tionde bästa center poängmässigt den gångna säsongen. Känns det inte som Vesterholmarna alltid spelar tillsammans?
Brynäs lär väl ha tre forwards till att ta in så nåt hett borde väl ramla in iaf.
Ja, och trots det spelade han med Ponthus och Mannberg nästan hela säsongen...
Jo, tyvärr spelar de alltid tillsammans. Pathrik är nog en sisådär dubbelt så bra.
Citera
2016-04-27, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Känns fortfarande helt surrealistiskt att ollas ska spela i leksand nästa år, ena stunden har vi bergenström som spelar som en kung, nu har vi en råtta istället. Sa upp mitt medlemskap när han blev klar och tänker inte förnya det förrän han är borta.
Jävla dålig inställning du har.
Hur många år var Ollas inte kvar i Leksand när dom var nere i HA ett bra tag, fast i träsket?
Han stannade och krigade många år när han hade många bra erbjudande.
Man kan fan inte beskylla han för att vilja ta nästa steg i karrären och spela högsta ligan. Han måste tänka på sig själv också. Jag är i alla fall glad att han är tillbaks.
Citera
2016-04-27, 12:51
Medlem
Displaceds avatar
Skadedrabbad är han förstås också. Jag ger han 15 matcher innan han ansluter sig till Bertilsson på läktaren. Fyfan.
Citera
2016-04-27, 12:51
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Sportchefen har sagt att man vill ha många som kan spela center om skadeläget blir prekärt. Så jag tror Jensen är tänkt som ytterforward dom få matcher som alla är skadefria nästa säsong.
Citera
2016-04-27, 12:56
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Jävla dålig inställning du har.
Hur många år var Ollas inte kvar i Leksand när dom var nere i HA ett bra tag, fast i träsket?
Han stannade och krigade många år när han hade många bra erbjudande.
Man kan fan inte beskylla han för att vilja ta nästa steg i karrären och spela högsta ligan. Han måste tänka på sig själv också. Jag är i alla fall glad att han är tillbaks.

Även fast jag tycker Leksingens beteende är lite överdrivet men han har ändå lite fog för det. Hade verkligen Ollas så mycket erbjudande innan han gjorde en riktigt bra säsong i allsvenskan? För han hade bara en riktigt bra säsong i allsvenskan och då lär han haft rätt många erbjudanden. Att då välja att gå till en av de värsta konkurrenterna kan vara väldigt känsligt och vissa förlåter aldrig och vissa supportrar är mer förlåtande för ett sådant snedsteg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in