2016-03-08, 21:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Ja, det blir bara konstigare. Det är svårt att föreställa sig att tjejen som intervjuas på filmen skulle varit utsatt för grov misshandel av 3 okända personer för ett dygn sedan, så till den grad att hon tappat känseln i benen och inte kan gå.

Vad är det föresten för sjukhus (och föräldrar) som släpper in pressen till en nyligen misshandlad och tonåring som befinner sig i förlamat tillstånd?
Utländsk familj, då får hela släkten komma.

Hon verkar nästan glad på filmen o inte särskilt medtagen..men vad vet jag..
Citera
2016-03-08, 21:58
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Herreminje, det var kallhamrat. Det sista man som normal förälder skulle tänka på om ungens ens är sjuk. Man skulle ju vara hos ungen hela tiden och hålla kontakt med läkarna.

Inte sitta och planera för ett företag.

Du förstår att det är hennes lillasyster det gäller och att företaget är gammalt? Det är inte så att det startat ett företag för Sophie nu i veckan.
Citera
2016-03-08, 21:59
Bannlyst
Kallar dom det blåslagen? Hon såg ju orörd ut i videon ja detta luktar faktiskt lite fejk faktiskt
Citera
2016-03-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Hon med? Precis som mamman i intervjun på AB då. Blir bara märkligare och märkligare detta, men de kanske fungerar så i familjen blir aldrig psykiskt berörda av något.
Citera
2016-03-08, 22:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Storyn påminner om den där kvinnan i Gävle (?) som blev helt omotiverad påhoppad av 3 (?) utlänningar efter ett besök hos svärföräldrarna (utanför porten hos dem). En (den drivande) hade bara stått och sett på. De stal inget tycker jag mig minnas. Efteråt gick inte kvinnan tillbaka till svärföräldrarna utan haltade hem genom hela stan. Sökte inte hjälp hos någon. Bad inte nån hon stötte på ringa polisen. Efteråt framträdde hon i tidningar och tv och ondgjorde sig över ett par med hund som gick förbi, men inte hjälpte henne.

En mycket genomskinlig och påhittad historia med stora luckor. Ändå blev hon trodd av massmedia.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-03-08 kl. 22:08.
Citera
2016-03-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Kallar dom det blåslagen? Hon såg ju orörd ut i videon ja detta luktar faktiskt lite fejk faktiskt

Fick 2 lösa slag en gång när jag var 16 ungefär på någon random fest och jag såg fan dubbelt så blåslagen ut som hon gör.
Citera
2016-03-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Hon med? Precis som mamman i intervjun på AB då. Blir bara märkligare och märkligare detta.

Men snälla nån, ge er. Efter att jag råkat ut för en grov misshandel får många år sedan så kunde även jag vara rätt så glad dagen efter. Kraftiga skador gör inte så ont så länge man inte rör i området och har smärtstillande...
Citera
2016-03-08, 22:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag vet inte om engelsmän (som pappan) är kända för att släppa in hela släkten på sjukhus. Är inte de mer som vi?
Citera
2016-03-08, 22:05
Medlem
Citat:
Känns som flera hundar är begravda

Flickan framstår som icke trovärdig med olika blåmärken, förlamade ben o osammanhängande historia

Mamman kastar sig vilt in i media o kommenterar fallet, synnerligen korkat o ovanligt

Männen, om de ens finns, är vagt beskrivna o finns det ens vittnen?

Luktar skumrask affärer på långt håll detta

Högst sannolikt att det är en "falseflag" i flera avseenden och sanningen har definitivt inte kommit fram. Vore nog på sin plats att syna tjejens bakgrund och kopplingar/kontakter, då tror jag man förstår sammanhanget.
Citera
2016-03-08, 22:07
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Varför har mamman och dottern ett sådant behov av att gå ut i media och berätta?

Inte precis så att det första man tänker på är att gå till media, eller låta media komma och filma en när man ligger på sjukhuset?

Som redan nämnt, de är gamar. Och de är duktiga på detta också (det är trots allt deras arbete).
Har själv suttit i läget där de står på rad för att knacka på dörren. Dock satt jag på stämplad info så det var inte så mycket att säga men jag har full förståelse för de som snackar, för min del var det helt enkelt "hemlig ort" som gällde för att komma från dem.
Citera
2016-03-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Men varför skulle hon ha hittat på detta? Jag tänka mig olika anledningar men vill inte spekulera just nu. Vi får vänta och se om utredningen leder någon vart. Men jag tycker att det är konstigt att hon lyckades ringa sin kompis som kom till brottplatsen ett par minuter efter överfallet. Då måste kompisen ha varit väldigt nära hela tiden.
Citera
2016-03-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men varför skulle hon ha hittat på detta? Jag tänka mig olika anledningar men vill inte spekulera just nu. Vi får vänta och se om utredningen leder någon vart. Men jag tycker att det är konstigt att hon lyckades ringa sin kompis som kom till brottplatsen ett par minuter efter överfallet. Då måste kompisen ha varit väldigt nära hela tiden.

Försäkringsbedrägeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in