2016-03-08, 21:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har slagit sig själv. Omoraliskt av blaskorna, som gång på gång visar prov på nya lågvattenmärken, att filma ett barn som uppenbart är i behov av allt annat än just det...

Men så är det ju det där med att hon inte har någon känsel i benen. När det görs reflexkontroller (eller vad det nu heter) så märker man väl om patienten fejkar?

Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Stämmer det som står där och man lägger till assistansföretaget som föräldrarna har så tycker jag inte det är lika konstigt längre med den snabba och omfattande mediepubliciteten.

Jag tror inte det hade fått samma publicitet om en annan 16 årig flicka blivit misshandlad vars föräldrar inte drev något asylrelaterad menar jag. Det bör finnas starka indicier som media fått nys om som pekar mot att det antingen är flyktingbarn inblandade eller att det finns kopplingar GM assistansföretag på något sätt skulle jag tro om det inte är en uppdiktad historia förstås.

Det har sagts i tråden att assistansbolaget är till för Sophies lillasyster som är i behov av mycket assistans. Det verkar inte som om detta bolag pysslar med annat än att ta hand om systern.
Citera
2016-03-08, 21:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men så är det ju det där med att hon inte har någon känsel i benen. När det görs reflexkontroller (eller vad det nu heter) så märker man väl om patienten fejkar?
Vore det så att läkarna oroade sig för hennes hälsa hade inte GT fått komma med ett kamerateam.

Edit: Vad som än hänt har det hon säger hänt inte skett - hon har inte blivit grovt misshandlad av tre män.
Citera
2016-03-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Ja just det! på mig själv! Borde faktiskt lagt ditt namn på minnet vid det här laget, då jag redan citerat dig förut plus att jag tycker att du har en ytterst finstämd logik och resonerar med bravur för övrigt.

Mycket intressant spaning att pappan verkar sympatisera med En Arg Blatte.
Jag var själv lite upprörd på mamman i några inlägg tidigare, men efter denna iakttagelse får jag ta några kliv tillbaka. Föräldrarna kanske inte bär någon skuld i detta trots allt.
Nu fick jag nästan lite dåligt samvete.

Tack, det var vänliga ord. Jag har samma känsla angående pappan att han inte kan hållas ansvarig. Det enda yttrandet jag sett är från artikeln http://hn.se/nyheter/halland/1.4777119-sophie-misshandlades-svart-foraldrarna-dementerar-rykten? där han säger så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Sophies pappa
– Vi är chockade. Vi vet ju inte exakt vad som hänt. Om det är som det sägs att någon går runt och gör såhär för skojs skull... Så är det ju... Ja.., säger han.

Det finns inget där att kritisera.
Citera
2016-03-08, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

.

Självklart! Kan du fejka att du inte har känsel i benen? Får jag testa att slå en hammare på ditt ben och så skall du fejka att du inte har känsel?
Citera
2016-03-08, 21:46
Medlem
Dr.Buses avatar
Föräldrarna har startat ett bolag för att ta hand om dottern som är handikappad.
Deras bolag har alltså inget med flyktingar att göra
Citera
2016-03-08, 21:47
Medlem
Herodess avatar
Münchhausen by proxy, om än en något twistad variant. En bisarr tanke måhända, men. Följer upplösningen med stor iver.
Citera
2016-03-08, 21:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Stämmer det som står där och man lägger till assistansföretaget som föräldrarna har så tycker jag inte det är lika konstigt längre med den snabba och omfattande mediepubliciteten.

Jag tror inte det hade fått samma publicitet om en annan 16 årig flicka blivit misshandlad vars föräldrar inte drev något asylrelaterad menar jag. Det bör finnas starka indicier som media fått nys om som pekar mot att det antingen är flyktingbarn inblandade eller att det finns kopplingar GM assistansföretag på något sätt skulle jag tro om det inte är en uppdiktad historia förstås.

Det med magnetkameran tycker jag är lite märkligt att den inte kunnat hitta någon fysisk skada som orsakat förlamningen men det kanske är normalt att den inte gör det,är inte insatt i det men känns lite underligt. Om inte reflexerna fungerar så talar hon sanning skulle jag vilja säga.

Det står under infon om deras företag att det handlar om assistans till handikappade. Inte nånstans står det att det har med asylsökande att göra. Var har du fått den infon från?
Citera
2016-03-08, 21:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Föräldrarna har startat ett bolag för att ta hand om dottern som är handikappad.
Ok. Det finns alltså en syster som får en massa omvårdnad? Det förklarar saken.
Citera
2016-03-08, 21:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Helt otroligt vad mycket folk spekulerar om både det ena och det andra. Försök istället fokusera på vad vi vet och vad som är intressant utifrån detta.

Etnicitet på BO är exempelvis intressant för att förstå motivet, men man behöver inte gräva sig ned i detta sida upp och sida ned. Vi vet en del om MGM, fokusera på detta. Exempelvis om det vore nyanlända så är bil orimlig, alltså gör GM ha varit i Sverige ett tag, åtminstone någon av dem. SÅ vad är det för flyktingar som bor på boendet i fråga? Är boendet intressant för fallet, eller inte?

Fokus!

Känns som flera hundar är begravda

Flickan framstår som icke trovärdig med olika blåmärken, förlamade ben o osammanhängande historia

Mamman kastar sig vilt in i media o kommenterar fallet, synnerligen korkat o ovanligt

Männen, om de ens finns, är vagt beskrivna o finns det ens vittnen?

Luktar skumrask affärer på långt håll detta
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vore det så att läkarna oroade sig för hennes hälsa hade inte GT fått komma med ett kamerateam.

Edit: Vad som än hänt har det hon säger hänt inte skett - hon har inte blivit grovt misshandlad av tre män.

Nej, med tanke på att det var mitt på dagen, ingen sett nåt och fet faktum att hon inte sprang inomhus när hon kände sig hotad, så ljuget hon säkert om vad som hänt och vem som är gärningsman.
Citera
Medlem
Varför har mamman och dottern ett sådant behov av att gå ut i media och berätta?

Inte precis så att det första man tänker på är att gå till media, eller låta media komma och filma en när man ligger på sjukhuset?
Citera
2016-03-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse

Herreminje, det var kallhamrat. Det sista man som normal förälder skulle tänka på om ungens ens är sjuk. Man skulle ju vara hos ungen hela tiden och hålla kontakt med läkarna.

Inte sitta och planera för ett företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in