2016-03-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det står under infon om deras företag att det handlar om assistans till handikappade. Inte nånstans står det att det har med asylsökande att göra. Var har du fått den infon från?

Jaha det var så det var, där ser man. Bra du korrigerade mig.
Citera
2016-03-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Föräldrarna har startat ett bolag för att ta hand om dottern som är handikappad.
Deras bolag har alltså inget med flyktingar att göra

Det är fullt möjligt att de har hoppat på asylvågen och expanderat verksamheten. Kanske inte gillas av alla.
Citera
2016-03-08, 21:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Varför har mamman och dottern ett sådant behov av att gå ut i media och berätta?

Inte precis så att det första man tänker på är att gå till media, eller låta media komma och filma en när man ligger på sjukhuset?
Dokumentation skulle jag tippa. Mamman har ju till och med givit medgivande till en film på flickstackarn.
Citera
Medlem
Citat:
Hon berättar att hon var på väg från bussen och skulle korsa en gata när en bil började gasa kraftigt som att den skulle köra över henne.
- Jag blev rädd och sprang där ifrån för att ringa min kompis.
Hon ställde sig bakom ett huskrön och kort där efter berättar hon hur tre män sprang fram emot henne.
- En av dem skrek: "Gör inget motstånd för det kommer du att få ångra".
Sophie berättar at hon blev rädd och inte visste vad hon skulle göra.
- Sen fick jag flera slag och så sprang de där i från.
Hon ramlade ihop på marken men var fortfarande vid medvetande och kunde ringa sin kompis som snabbt dök upp på platsen.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln#sthash.3MGExzk6.dpuf

Denna text antyder att det inte var på Hamntorget som händelsen inträffade utan snarare i korsningen Södra Torggatan/Västergatan, vilket gör att bilen kan ha kört på andra sidan ån och att gärningsmännen sprungit över gångbron. Det är svårt att veta utan att få mer detaljer. Att flickans berättelse är lite osammanhängande beror nog till största delen på att vi bara får lösryckta uppgifter, det betyder inte på något sätt att berättelsen är falsk. Ge er!
Citera
Medlem
Dr.Buses avatar
Citat:
Från hållplatsen tog hon sedan en genväg till gymmet. Vid ett övergångsställe såg hon en bil som hon la märke till.

– Det är en bro där som jag ska gå över och då stannar den här bilen. Den håller på och gasar och bromsar så jag inte riktigt vågar gå över. Sen slutar den och jag går över då.
Hon går längs trottoaren och bilen krypkör bredvid henne i samma takt som hon går.
Då vände Sophie och sprang från platsen. Hon försökte gömma sig bakom ett hus men gärningsmännen följde efter.

Trots att jag känner till området extremt väl så har jag svårt att se exakt hur det här har gått till. Hur man hamnar nere vid hamntorget osv.

Men å andra sidan, så är hela detta fallet helt oförståeligt ännu
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Min magkänsla säger att du är det på spåren.
Ett scenarie är ju att hon kan ha HOTATS att anmäla.
Kan tom vara ett tjejgäng, typ svartsjukedrama.

Ja,något känns som att inte hela historien är berättad och tanken slog mig igår att snart går dom ut i media vilket även hände och det kan tyda på, "titta där och inte här"
Citera
2016-03-08, 21:55
Medlem
Citat:
Varför har mamman och dottern ett sådant behov av att gå ut i media och berätta?

Inte precis så att det första man tänker på är att gå till media, eller låta media komma och filma en när man ligger på sjukhuset?

Det är ju den frågan man ställt sig från början, varför?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Jaha det var så det var, där ser man. Bra du korrigerade mig.

Ingen fara. 😊 Det står också i tråden att det har att göra med ett syskon till Sophie som behöver vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dokumentation skulle jag tippa. Mamman har ju till och med givit medgivande till en film på flickstackarn.

Dokumentation till vad? Allt som hon uppger i intervjuerna kommer endå att finnas med i polisutredningen, tycker bara det är mysko att de har sådant behov av att gå ut till media direkt.
Citera
2016-03-08, 21:56
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon har slagit sig själv. Omoraliskt av blaskorna, som gång på gång visar prov på nya lågvattenmärken, att filma ett barn som uppenbart är i behov av allt annat än just det...

Ja, det blir bara konstigare. Det är svårt att föreställa sig att tjejen som intervjuas på filmen skulle varit utsatt för grov misshandel av 3 okända personer för ett dygn sedan, så till den grad att hon tappat känseln i benen och inte kan gå.

Vad är det föresten för sjukhus (och föräldrar) som släpper in pressen till en nyligen misshandlad och tonåring som befinner sig i förlamat tillstånd?
Citera
2016-03-08, 21:56
Bannlyst
Citat:

Du skall veta att när det händer en sådan här grej så är journalister och jagar både BO och anhöriga fortast möjligt. De är gamar och vill ha skop. Man kan tycka vad man vill om det minns i Lisa Holm fallet att journalist-hyenorna var o snoka på Lisas anhörigas bostad med en gång efter att Lisas kropp hittats.

Ingen respekt alls har dagens journalister riktiga svin tycker jag dom är.
Citera
2016-03-08, 21:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Dokumentation till vad? Allt som hon uppger i intervjuerna kommer endå att finnas med i polisutredningen, tycker bara det är mysko att de har sådant behov av att gå ut till media direkt.
Om jag ska vara elak så tänker jag: "Titta så sant det är, det står i alla tidningar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in