2016-03-07, 21:08
Medlem
sistamanniskans avatar
Enligt Fria Tiders engelska version ringde hon pojkvännen när hon upptäckte att hon blev förföljd. Märkligt nog verkar inte den formuleringen ingå i den svenska artikeln:

Citat:
When Nathalie was walking home for the second time, she noticed a group of men walking briskly behind her. She called her boyfriend and started to run, but after a chase of about a hundred meters the men caught up with her.

Länk: http://www.friatider.se/taharrush-vi...st-razer-blade
Citera
2016-03-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistamanniskan
Enligt Fria Tiders engelska version ringde hon pojkvännen när hon upptäckte att hon blev förföljd. Märkligt nog verkar inte den formuleringen ingå i den svenska artikeln:

Länk: http://www.friatider.se/taharrush-vi...st-razer-blade

Den första artikeln skrevs först, oväntat att de har ändrat i den så den verkar mer rimlig.
Fortfarande ett stort hål i berättelsen dock, i artikeln nämns det att hon i princip räddas av sin pojkvän som befann sig 50 meter brott från en springande Nathalie som jagas av våldtäktsmännen.

Pojkvännen däremot, han skriver på Facebook att han tog basebollracket och springer ut fast det han ser er endast några från Securitas..

Det ligger en begravd hund i det hela..
Citera
2016-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel
Har du någon länk till Facebookinlägget?

https://www.facebook.com/profile.php...403543&fref=ts

Pojkvännen har alltså lagt upp bilden på hans flickvän innan de har gjort en polisanmälan, vem fan gör på så vis?
Citera
2016-03-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Ja, det kan man nog sluta sig till när det gäller FT. Men historien i sig allt sammantaget bär allt en sanningens prägel tycker jag. Det sönderskurna bröstet och djupet är nog en överdrift, men man kan se 3 revor i blusen, något har orsakat detta, och en mattkniv för att sprätta upp behån medans hon kränger med kroppen finner jag vara mycket plausibelt. Denna lilla detalj säger mig att hon talar sanning.

Så du menar att det talas sanning när det nämns i artikeln på FT att hon i princip räddas av sin pojkvän som befinner sig 50 meter bort från Nathalie när våldtäktsmännen ger upp jakten. När han samtidigt själv påstår att han endast såg några från Securitas på plats..
Citera
2016-03-07, 21:41
Medlem
sistamanniskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
https://www.facebook.com/profile.php...403543&fref=ts

Pojkvännen har alltså lagt upp bilden på hans flickvän innan de har gjort en polisanmälan, vem fan gör på så vis?

Nej, to be fair så det står i NA att anmälan "kom in strax efter klockan 23 på tisdagsnatten", d.v.s. minst tio minuter innan han hann lägga ut bilderna på FB: http://na.se/nyheter/nora/1.3619122-...sforsok-i-nora
Citera
2016-03-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistamanniskan
Nej, to be fair så det står i NA att anmälan "kom in strax efter klockan 23 på tisdagsnatten", d.v.s. minst tio minuter innan han hann lägga ut bilderna på FB: http://na.se/nyheter/nora/1.3619122-...sforsok-i-nora
Så strax efter 23 är minst tio minuter innan 22:54. Hur tänkte du?
Citera
2016-03-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel
Har du någon länk till Facebookinlägget?
Jag har skickat PM till dig. Men man behöver inte vara raketforskare för att kolla pojkvännens FB eftersom Fria Tider har offentliggjort namnet på kvinnan som också har FB.. Pojkvännen heter. V*ctor K*velä. Han har skrivit status klockan 22:54, den 1 mars och bifogat en bild på sin flickvän.
Senast redigerad av nantale 2016-03-07 kl. 22:22.
Citera
2016-03-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ifrågasätter du TTs trovärdighet eftersom de inte signerar sina texter?

MSM är väldigt duktiga på att just överdramatisera saker, det är väl mer regel än undantag?

Jag tycker det är fel att inte visa vem som står bakom en nyhetsartikel. TTs trovärdighet ska självklart ifrågasättas när det behövs. Jag försöker hitta liknande fall där TT är källan men kan inte hitta det. Ni får gärna hjälpa mig och isf skicka PM.

"MSM" mörkar möjligtvis mer än de överdramatiserar. Överdramatisera för att få folk att hata ännu mer är värre enligt mig. Den här artikel Fria Tider väljer att publicera känns oseriös på så många plan, både i språket och hur de på ett övertydligt ensidigt spår väljer att skriva. I artikeln står det att "Media mörkar", men det är väl inte konstigt när vittnesuppgifterna är så förvirrande. Finns det för många frågetecken så är det bättre att avstå att skriva om det.
Finns det någon motsvarande artikel "MSM" skrivit på detta sätt?

Om nu Nathalie Hager är så missnöjd med den korta notisen i NA så borde hon välja att kommentera här. Behövdes inte det sönderskurna bröstet sys? Borde inte vara svårt att bevisa.
Citera
2016-03-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Jag tycker det är fel att inte visa vem som står bakom en nyhetsartikel. TTs trovärdighet ska självklart ifrågasättas när det behövs. Jag försöker hitta liknande fall där TT är källan men kan inte hitta det. Ni får gärna hjälpa mig och isf skicka PM.

"MSM" mörkar möjligtvis mer än de överdramatiserar. Överdramatisera för att få folk att hata ännu mer är värre enligt mig. Den här artikel Fria Tider väljer att publicera känns oseriös på så många plan, både i språket och hur de på ett övertydligt ensidigt spår väljer att skriva. I artikeln står det att "Media mörkar", men det är väl inte konstigt när vittnesuppgifterna är så förvirrande. Finns det för många frågetecken så är det bättre att avstå att skriva om det.
Finns det någon motsvarande artikel "MSM" skrivit på detta sätt?

Om nu Nathalie Hager är så missnöjd med den korta notisen i NA så borde hon välja att kommentera här. Behövdes inte det sönderskurna bröstet sys? Borde inte vara svårt att bevisa.
MSM överdramatiserar allt som gynnar deras agenda, och mörkar av samma anledning.

Liknande fall, nej det har jag inga på lut. Överdramatiserade och uppblåsta på väldigt lösa, röriga och motsägelsefulla uppgifter, ja det finns det i hundratal.
Ta alla "attacker" mot tiggare och tiggarläger, moskébränder, bränder i flyktingförläggningar och slöjdragningar. Så nu kan du googla dig blå hela natten.
Citera
2016-03-08, 00:15
Medlem
Har släktingar i Nora, vissa av dom röstar på F! andra är bara helt standard blattevurmare. Vad alla har gemensamt är att dom skriver om exakt allt som händer i deras håla, kan vara saker som att ica tagit in en ny chipssort eller att en grannes hund har dött. Men detta har det varit knäpptyst om.

För några år sen klagade dom över nazister som åkte runt i sina Volvo 740s och lyssnade på wp-musik men detta är tydligen inte värt att skriva om. Skäms över mitt kött och blod.
Citera
2016-03-08, 01:14
Bannlyst
We be high dina släktingar kanske har lite koll på trovärdigheten hos anmälaren.

Det är ju inte en sak sticker ut som anmärkningsvärda.

Om du själv hade bedömt sannolikheten att detta skett om det var en vänner till dig som var utpekade som gärningsmän. Vilken slutsats hade du dragit då ?
Citera
2016-03-08, 03:11
Medlem
Kom igen allihopa och hjälp Sverige att få klarhet i denna historia!
Jag har egentligen inte tid men om inte annat så måste jag personligen ge mig in och räta ut alla frågetecken?

Vi kan i alla fall konstatera att någon part inte talar sanning, vem det är måste vi få veta.
Är det personen som blivit utsatt för dådet, Fria Tider eller polisen i Nora samt tidningen Nerikes Allehanda.
Sanningen måste fram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in