2016-03-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserthing
Nej inte alls. Kolla en karta över centrala Nora, var pojkvännen bor, var kyrkan och busstationen finns, finns inget orimligt det beskrivna händelseförloppet

Jo i att hon skulle ha en enda chans i helvete att springa ifrån de påstådda våldsmännen. Om de var 4 st så måste alla 4 legat däckade några sekunder så hon fått försprång när hon "tog sej loss". För var hon långsammare än dom första gången så de tog na på 100m, lär hon varit ännu långsammare med trasiga kläder och så misshandlad som hon var andra gången.
Lägg till att du påstår hon ska ha ringt pojkvännen.
Gör ett enkelt test själv. Spring 60m och klocka den tiden. Sedan springer du samma 60m utan att pendla med armarna och kollar skillnaden. Sedan springer du samma en gång till medans du försöker få fram telefon och slå sist slagna nummer för att göra det jävligt enkelt för dej.
Citera
2016-03-07, 17:52
Medlem
En uppdatering:

Inga misstänkta till våldtäktsförsök i Nora
– Vi har fortfarande kvar folk som ska höras[...]Peter Springare berättar att kvinnan kommer att höras igen och att ärendet kategoriseras som spaningsutredning.

http://na.se/nyheter/nora/1.3635149-...sforsok-i-nora
Citera
2016-03-07, 18:10
Medlem
Citat:
En uppdatering:

Inga misstänkta till våldtäktsförsök i Nora
– Vi har fortfarande kvar folk som ska höras[...]Peter Springare berättar att kvinnan kommer att höras igen och att ärendet kategoriseras som spaningsutredning.

http://na.se/nyheter/nora/1.3635149-...sforsok-i-nora

Ok. Tack för uppdatering.

Jag gjorde lite som du sa. Kollade avstånd osv. Tänkte bara dra ett räkneexempel.
Nu tog jag närmsta vägen från kyrkan till pojkvännens hus. (Vet det stog "I närheten av Kyrkan", men räkneexempel som sagt...) Stämmer skalan på Hitta så var det 250meter. Kom ihåg att hon såg pojkvännen på 50m håll med. Så från kyrkan till hon fick syn på pojkvännen alltså 200m. Säg att hon kutar 60m på 12sekunder. Såpass fort måste hon minst kunna springa om hon har 4 blodtörstiga araber efter sej.... Det gör ca 40 sekunder på 200m. På de 40 sekunderna ska hon få upp telefon, slå nummer, vänta på svar, förklara för pojkvännen vad som sker, tala om vart hon är. Han skall efter samtalet är slut fatta, ev få på sej skor, greppa basebollträt, ner för 3 trappor och springa 50 meter. Och denna gång då skall hon springa dubbelt så långt (minst) utan att ha försprång som hon hade vid första tillfället och dessutom saktas hon ner av att hon grejar med telefon. Utan att hinnas ikapp av araberna.
Det ligger en kamel begravd här.
Citera
2016-03-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamspace
Jo i att hon skulle ha en enda chans i helvete att springa ifrån de påstådda våldsmännen. Om de var 4 st så måste alla 4 legat däckade några sekunder så hon fått försprång när hon "tog sej loss". För var hon långsammare än dom första gången så de tog na på 100m, lär hon varit ännu långsammare med trasiga kläder och så misshandlad som hon var andra gången.
Lägg till att du påstår hon ska ha ringt pojkvännen.
Gör ett enkelt test själv. Spring 60m och klocka den tiden. Sedan springer du samma 60m utan att pendla med armarna och kollar skillnaden. Sedan springer du samma en gång till medans du försöker få fram telefon och slå sist slagna nummer för att göra det jävligt enkelt för dej.

Som sagt redan, dom kan helt enkelt blivit överraskade över att hon började veva och försvara sig, en reaktion dom inte räknat med, inte orimligt att tänka sig att intresset falnade något p.g.a det, och att det är förklaringen till att hon lyckades fly. Hon säger själv att hon fick en blackout, det är något som kan inträffa av adrenalinkicken, kroppen mobiliserar, och man blir stark som en oxe. Hon hade även blod under naglarna, så... tolkar det som att hon gav igen ordentligt. Tjejen verkar inte vara någon dununge heller direkt.

Nej, det finns inget orimligt i det händelseförloppet.
Senast redigerad av laserthing 2016-03-07 kl. 18:16.
Citera
2016-03-07, 18:21
Medlem
Citat:
Som sagt redan, dom kan helt enkelt blivit överraskade över att hon började veva och försvara sig, en reaktion dom inte räknat med, inte orimligt att tänka sig att intresset falnade något p.g.a det, och att det är förklaringen till att hon lyckades fly. Hon säger själv att hon fick en blackout, det är något som kan inträffa av adrenalinkicken, kroppen mobiliserar, och man blir stark som en oxe. Hon hade även blod under naglarna, så... tolkar det som att hon gav igen ordentligt.

Nej, det finns inget orimligt i det händelseförloppet.

Fråga en polis vilken typ av ungdomar som är absolut värst att ha med att göra... Om de törs svara på det. (Antagligen inte med tanke på rasiststämpel) Araber backar inte för något. Det är inget skitsnack. Det smäller direkt. De skiter i att det är en polis, de sätter foten i skrevet direkt. Så nja, 4 araber på en tjej och att de skulle tveka. Det skulle snarare bli tvärtom tror jag. De skulle bli än mer våldsamma. Speciellt om de redan mosat på henne som de hävdas gjort.
Citera
2016-03-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Citat från artikeln:
"Finns det uppgifter om att kvinnan skadades allvarligt?
Nej, inga allvarliga skador. Hon har berättat om rivmärken för oss. Inget annat".

Källa: http://na.se/nyheter/nora/1.3635149-...sforsok-i-nora

Citat från Fria Tider:
– Jag blev blåslagen i ansiktet och fick ena bröstet sönderskuret".

Källa: http://www.friatider.se/de-ropade-sv...der-mitt-br-st

Är jag dum i huvudet om jag litar på polisen mer än på vad som sägs i Fria Tiders artikel?

Kanske det.

[...]
Enligt Nathalie har polisen inte hört av sig till henne sedan hon upprättade anmälan på tisdagskvällen. Hon har själv försökt kontakta polisen eftersom hon upptäckt fler skador som polisen inte dokumenterat och eftersom hon har insett att hennes minnesbild delvis var felaktig. Men ingen har hört av sig.

De skickade bara vidare mig och i slutändan fick jag höra att det inte var någon som kunde hjälpa mig nu utan att jag måste vänta på att det utses en handläggare som har hand om det här ärendet. Jag får inte tag i någon och det är ingen som tar tag i att hjälpa.

– Under den långa stund jag satt i samtal med olika poliser som jag blev kopplade till via telefon så var det ingen som antecknade eller visade något större intresse när jag namngav personer, bland annat min vän vid busstationen, som sett männen och med största sannolikhet kan ge bra signalement på dem.

[...]
Citera
2016-03-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ok. Tack för uppdatering.

Jag gjorde lite som du sa. Kollade avstånd osv. Tänkte bara dra ett räkneexempel.
Nu tog jag närmsta vägen från kyrkan till pojkvännens hus. (Vet det stog "I närheten av Kyrkan", men räkneexempel som sagt...) Stämmer skalan på Hitta så var det 250meter. Kom ihåg att hon såg pojkvännen på 50m håll med. Så från kyrkan till hon fick syn på pojkvännen alltså 200m. Säg att hon kutar 60m på 12sekunder. Såpass fort måste hon minst kunna springa om hon har 4 blodtörstiga araber efter sej.... Det gör ca 40 sekunder på 200m. På de 40 sekunderna ska hon få upp telefon, slå nummer, vänta på svar, förklara för pojkvännen vad som sker, tala om vart hon är. Han skall efter samtalet är slut fatta, ev få på sej skor, greppa basebollträt, ner för 3 trappor och springa 50 meter. Och denna gång då skall hon springa dubbelt så långt (minst) utan att ha försprång som hon hade vid första tillfället och dessutom saktas hon ner av att hon grejar med telefon. Utan att hinnas ikapp av araberna.
Det ligger en kamel begravd här.

Det där är bara löjligt, den knapphändiga information vi har vid handen medger inte dylika beräkningar.
Citera
2016-03-07, 19:59
Medlem
Citat:
Fråga en polis vilken typ av ungdomar som är absolut värst att ha med att göra... Om de törs svara på det. (Antagligen inte med tanke på rasiststämpel) Araber backar inte för något. Det är inget skitsnack. Det smäller direkt. De skiter i att det är en polis, de sätter foten i skrevet direkt. Så nja, 4 araber på en tjej och att de skulle tveka. Det skulle snarare bli tvärtom tror jag. De skulle bli än mer våldsamma. Speciellt om de redan mosat på henne som de hävdas gjort.

Jo säkert du, dom är tuffa i gäng på 10 st mot en eller två, minsta tecken på att dom själva kan råka illa ut får dom att fly som dom fega klenfisar dom är. Dom har oftats en kroppshydda som kan liknas närmast vid en tandpetare så det är klokt i sig, araber är det fegaste folk som finns, fjant!
Citera
2016-03-07, 20:10
Medlem
Citat:
Kanske det.

[...]
Enligt Nathalie har polisen inte hört av sig till henne sedan hon upprättade anmälan på tisdagskvällen. Hon har själv försökt kontakta polisen eftersom hon upptäckt fler skador som polisen inte dokumenterat och eftersom hon har insett att hennes minnesbild delvis var felaktig. Men ingen har hört av sig.

De skickade bara vidare mig och i slutändan fick jag höra att det inte var någon som kunde hjälpa mig nu utan att jag måste vänta på att det utses en handläggare som har hand om det här ärendet. Jag får inte tag i någon och det är ingen som tar tag i att hjälpa.

– Under den långa stund jag satt i samtal med olika poliser som jag blev kopplade till via telefon så var det ingen som antecknade eller visade något större intresse när jag namngav personer, bland annat min vän vid busstationen, som sett männen och med största sannolikhet kan ge bra signalement på dem.

[...]

Om hon fått så svåra skador att hon dels tappat medvetandet och även fått ett sönderskuret bröst med "djupa stickskador", måste hon antagligen fått akutvård och om inte dem som vårdat henne har pratat med polisen om hennes skador och skrivit intyg så är det ju något som gått otroligt fel.

Säger inte att allt är en lögn men Fria Tiders artikel är antagligen väldigt överdriven. Men man blir ju inte direkt förvånad.
Citera
2016-03-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel
Om hon fått så svåra skador att hon dels tappat medvetandet och även fått ett sönderskuret bröst med "djupa stickskador", måste hon antagligen fått akutvård och om inte dem som vårdat henne har pratat med polisen om hennes skador och skrivit intyg så är det ju något som gått otroligt fel.
Pojkvännen lade upp bilden på hennes skador på fejan 22:54. Alltså innan hon gjorde polisanmälan (den gjordes efter 23:00). Det är samma bild som Fria Tiderna använt och den ser inte ut att vara tagen på någon akutavdelning, eller ens på sjukhus. Om det är pojkvännen som fotat henne är han inte mycket att ha.
Senast redigerad av nantale 2016-03-07 kl. 20:51.
Citera
2016-03-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelbabbel

Säger inte att allt är en lögn men Fria Tiders artikel är antagligen väldigt överdriven. Men man blir ju inte direkt förvånad.

Ja, det kan man nog sluta sig till när det gäller FT. Men historien i sig allt sammantaget bär allt en sanningens prägel tycker jag. Det sönderskurna bröstet och djupet är nog en överdrift, men man kan se 3 revor i blusen, något har orsakat detta, och en mattkniv för att sprätta upp behån medans hon kränger med kroppen finner jag vara mycket plausibelt. Denna lilla detalj säger mig att hon talar sanning.
Senast redigerad av laserthing 2016-03-07 kl. 20:51.
Citera
2016-03-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Pojkvännen lade upp bilden på hennes skador på fejan 22:54. Alltså innan hon gjorde polisanmälan (den gjordes efter 23:00). Det är samma bild som Fria Tiderna använt och den ser inte ut att vara tagen på någon akutavdelning, eller ens på sjukhus. Om det är pojkvännen som fotat henne är han inte mycket att ha.

Har du någon länk till Facebookinlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in