Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Skulle vilja påstå motsatsen. Troligtvis inte mer än 4-6 procent av män som begår något som kan definieras som en våldtäkt . I alla fall Inte om en talar om den klassiska betydelsen.
Av de männen så är det ca 1-2 procent som gör det till Ett upprepat beteende. De står troligen för 70-80 procent av alla våldtäkter i Sverige. Tänk nytorgsmannen och hagamannen
Vilket I sin tur antyder att resten inte gillade de så mycket att det var värt att upprepa
Ungefär 97 procent av den manliga befolkningen verkar inte gilla det speciellt mycket.
Personligen tycker jag att de flesta ger ämnet mycket uppskattat. Och att en överväldigande majoritet av män får skit för en liten mioritets handlingar.
Enligt FN utsätts 700+ miljoner kvinnor för sexuellt våld minst en gång under deras livstid. Sexuella trakasserier ej inräknade. Flera tiotals miljoner flickor och kvinnor lever som sexslavar. Mörkertalet är alltid stort. Osv.
Jag tror många fler män än vi vill erkänna för oss själva njuter av att ha full kontroll över kvinnor/offret i sexuella sammanhang. Förnedringsporren, riktigt grov sådan, av väldigt unga tjejer har absolut exploderat på nätet.
Osv osv osv. Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna "amen vafan då, jag är hebefil inte pedofil, det handlar om biologi!!!!!" och liknande så kommer det fortsätta gå åt helvete på denna fronten.