2026-03-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?

Skulle vilja påstå motsatsen. Troligtvis inte mer än 4-6 procent av män som begår något som kan definieras som en våldtäkt . I alla fall Inte om en talar om den klassiska betydelsen.
Av de männen så är det ca 1-2 procent som gör det till Ett upprepat beteende. De står troligen för 70-80 procent av alla våldtäkter i Sverige. Tänk nytorgsmannen och hagamannen
Vilket I sin tur antyder att resten inte gillade de så mycket att det var värt att upprepa

Ungefär 97 procent av den manliga befolkningen verkar inte gilla det speciellt mycket.

Personligen tycker jag att de flesta ger ämnet mycket uppskattat. Och att en överväldigande majoritet av män får skit för en liten mioritets handlingar.
Citera
2026-03-14, 16:38
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Skulle vilja påstå motsatsen. Troligtvis inte mer än 4-6 procent av män som begår något som kan definieras som en våldtäkt . I alla fall Inte om en talar om den klassiska betydelsen.
Av de männen så är det ca 1-2 procent som gör det till Ett upprepat beteende. De står troligen för 70-80 procent av alla våldtäkter i Sverige. Tänk nytorgsmannen och hagamannen
Vilket I sin tur antyder att resten inte gillade de så mycket att det var värt att upprepa

Ungefär 97 procent av den manliga befolkningen verkar inte gilla det speciellt mycket.

Personligen tycker jag att de flesta ger ämnet mycket uppskattat. Och att en överväldigande majoritet av män får skit för en liten mioritets handlingar.

Instämmer.

Ska tillägga att vi även har med ett visst mysterium att göra. Generellt låg straffskala när det kommer till just sexualbrott mot barn (som det annars alltid värnas om "officiellt"). Detta skulle ev kunna ha vissa historiska rötter men det är något utav ett mysterium. Jag skulle tex vilja ha en full överblick över vilka politiker och jurister (samt ev läkare å psykologer) som rekommenderat att inte se till en lämplig justering av straffskalan genom åren (eller som t om aktivt motarbetat detta).

Häromdagen läste jag en artikel i skitpressen (å jag tar den från minnet just nu). 23 kvinnor hade dödats per år i "mäns våld mot kvinnor" i landet. Den som skrev det undrade - "vilket normer bidrar till detta?". Hur fan kan man snacka om normer i ett exempel där 23 personer har mördats av en partner? Det är liksom ingen "större trend" och kan därför inte heller härstamma från "en norm".
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-14 kl. 16:48.
Citera
2026-03-14, 16:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Enligt FN utsätts 700+ miljoner kvinnor för sexuellt våld minst en gång under deras livstid. Sexuella trakasserier ej inräknade. Flera tiotals miljoner flickor och kvinnor lever som sexslavar. Mörkertalet är alltid stort. Osv.

Jag tror många fler män än vi vill erkänna för oss själva njuter av att ha full kontroll över kvinnor/offret i sexuella sammanhang. Förnedringsporren, riktigt grov sådan, av väldigt unga tjejer har absolut exploderat på nätet.

Osv osv osv. Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna "amen vafan då, jag är hebefil inte pedofil, det handlar om biologi!!!!!" och liknande så kommer det fortsätta gå åt helvete på denna fronten.
Citera
2026-03-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Instämmer.

Ska tillägga att vi även har med ett visst mysterium att göra. Generellt låg straffskala när det kommer till just sexualbrott mot barn (som det annars alltid värnas om "officiellt"). Detta skulle ev kunna ha vissa historiska rötter men det är något utav ett mysterium. Jag skulle tex vilja ha en full överblick över vilka politiker och jurister (samt ev läkare å psykologer) som starkt rekommenderat att inte se till en lämplig justering av straffskalan genom åren (eller som t om aktivt motarbetat detta).

Häromdagen läste jag en artikel i skitpressen (å jag tar den från minnet just nu). 23 kvinnor hade dödats per år i "mäns våld mot kvinnor" i landet. Den som skrev det undrade - "vilket normer bidrar till detta?". Hur fan kan man snacka om normer i ett exempel där 23 personer har mördats av en partner? Det är liksom ingen "större trend" och kan därför inte heller härstamma från "en norm".

De talar i nattmössan.
De män som dödar sin partner är allt annat än normativa. 93 procent har någon form av psykisk diagnos. Ca 38 procent missbrukar alkohol.
32 procent är arbetslösa. 14 procent är förtidspensionärer. 24 procent tar självmord i samma veva. 6 procent försöker ta självmord. 50 procent har varit tidigare dömda.
En kan säga att de särskiljer sig markant från den genomsnittliga mannen. Det är desperata eller toxiska eller både och.
Citera
2026-03-14, 17:28
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Enligt FN utsätts 700+ miljoner kvinnor för sexuellt våld minst en gång under deras livstid. Sexuella trakasserier ej inräknade. Flera tiotals miljoner flickor och kvinnor lever som sexslavar. Mörkertalet är alltid stort. Osv.

Jag tror många fler män än vi vill erkänna för oss själva njuter av att ha full kontroll över kvinnor/offret i sexuella sammanhang. Förnedringsporren, riktigt grov sådan, av väldigt unga tjejer har absolut exploderat på nätet.

Osv osv osv. Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna "amen vafan då, jag är hebefil inte pedofil, det handlar om biologi!!!!!" och liknande så kommer det fortsätta gå åt helvete på denna fronten.

Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna

Kan bara tala för mig själv men jag har då aldrig känt någon slags "bro-code" inför andra män bara för att dom är män. Generalisering följer. 50% av gångerna kan jag förstå dom pga jag är man själv - resterande 50% så har jag eg ingen jävla aning om vad som ev pågår i deras hjärnor. Om någon kommer till mig å säger "jag är MAN... jag VET vad DU som MAN tänker exakt i denna situation"... nej, du har ingen jävla aning faktiskt.
Citera
2026-03-14, 17:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna

Kan bara tala för mig själv men jag har då aldrig känt någon slags "bro-code" inför andra män bara för att dom är män. Generalisering följer. 50% av gångerna kan jag förstå dom pga jag är man själv - resterande 50% så har jag eg ingen jävla aning om vad som ev pågår i deras hjärnor. Om någon kommer till mig å säger "jag är MAN... jag VET vad DU som MAN tänker exakt i denna situation"... nej, du har ingen jävla aning faktiskt.

Det finns inte chans i helvete att all jävla grooming av småtjejer/tonårstjejer, sexslaveri, tvångsprostitution osv hade kunnat fortgå om "vanliga" män hade satt stopp för det och tryckt till sina kollegor, vänner och bekanta som uppvisade detta beteendet eller uttryckte en viss attityd i den riktningen genom sitt sätt att uttrycka sig. Istället läser man kommentarer som "vem hade inte satt på en villig och kåt 14 åring om man kunnat höhö". De som reagerar starkast på detta är alltid kvinnor, aldrig män. Män som reagerar på sånt blir kallade "simp" och "feminiserade" av andra män.
Citera
2026-03-14, 17:57
Medlem
Politiskt är det Tidö-partierna som vill göra något åt våld mot kvinnor.

Vänstern identifierar sig med den kriminella och gör inte något. Politiken från höger verkar ha gett resultat. Alla fall så verkar mord mot kvinnor minska.

Kriminella börjar känna sig obehagliga och många kommer sluta vara kriminella eftersom det ger negativa konsekvenser.
Senast redigerad av Prepper 2026-03-14 kl. 18:00.
Citera
2026-03-14, 18:02
Medlem
Citat:

Sveriges andel är mikroskopisk.
Våldtäkt är mestadels ett problem i utsatta områden tex krig. Eller där staten är frånvarande.
Ofta i kombination med en form av kultur som vi inte har i Sverige. Vi har en sk skuldkultur vilket innebar att vi reglerar oss själva för att undvika en känsla av skuld. Vilket funkar för ca 95 procent av den manliga befolkning vad gäller våldtäkt.

Men jag kan hålla med dig om att det är höga siffror sett till hela jorden.
Citera
2026-03-14, 18:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sveriges andel är mikroskopisk.
Våldtäkt är mestadels ett problem i utsatta områden tex krig. Eller där staten är frånvarande.
Ofta i kombination med en form av kultur som vi inte har i Sverige. Vi har en sk skuldkultur vilket innebar att vi reglerar oss själva för att undvika en känsla av skuld. Vilket funkar för ca 95 procent av den manliga befolkning vad gäller våldtäkt.

Men jag kan hålla med dig om att det är höga siffror sett till hela jorden.

Ja jo, som vanligt är Sverige en "liten andel" oavsett vad man pratar om.

Men här sitter en hel del pedofiler och såkallade "hebefiler" på nätet och förstör barn och ungas liv och förstör deras förmåga till tillit för andra.

Jag pratar alltså inte bara om våldtäkt. Men sett till världen är våldtäkt vanligt inom äktenskapet osv i många länder där tjejer och kvinnor ses som tillhörigheter. Våldtäkter som aldrig kommer registreras eller anmälas eftersom det är så normaliserat.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-14 kl. 18:14.
Citera
2026-03-14, 18:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Politiskt är det Tidö-partierna som vill göra något åt våld mot kvinnor.

Vänstern identifierar sig med den kriminella och gör inte något. Politiken från höger verkar ha gett resultat. Alla fall så verkar mord mot kvinnor minska.

Kriminella börjar känna sig obehagliga och många kommer sluta vara kriminella eftersom det ger negativa konsekvenser.

Jag förstår din vilja att se världen i svart/vitt. Den goda och den onda sidan.

Vänsterväljare identifierar sig inte med kriminella men de verkar vara intresserade av att allt det här med att sätta barn i fängelse inte spårar ur och blir som i tex USA.

Jag tror på hårdare straff men jag tror samtidigt att den kriminaliteten vi ser nu är konsekvensen av ett samhälle med stora brister. Åtgärdar man inte de bristerna kommer det bli som i USA. Kvittar hur många de avrättar eller sätter in på 300+ år, kriminaliteten kommer fortsatt vara hög.
Citera
2026-03-14, 18:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Över hälften av alla kvinnor har våldtäktsfantasier.
Citera
2026-03-14, 18:32
Medlem
Citat:
Jag förstår din vilja att se världen i svart/vitt. Den goda och den onda sidan.

Vänsterväljare identifierar sig inte med kriminella men de verkar vara intresserade av att allt det här med att sätta barn i fängelse inte spårar ur och blir som i tex USA.

Jag tror på hårdare straff men jag tror samtidigt att den kriminaliteten vi ser nu är konsekvensen av ett samhälle med stora brister. Åtgärdar man inte de bristerna kommer det bli som i USA. Kvittar hur många de avrättar eller sätter in på 300+ år, kriminaliteten kommer fortsatt vara hög.

Jo en del personer når man inte med straff.

Fast det blir som en markering ,vi tycker inte man ska göra brott mot kvinnor.

Så många kommer inte göra brott eftersom de är inte tillräckligt lönsamt för dem ,de väger för och emot.

Jag har en känsla av att våldtäkter minskar i Sverige ,eftersom personer vill inte tillbringa 5 år i fängelse ,bara för att ge uttryck för en hatkänsla. Fast det finns fortfarande personer som inte kan styra sina känslor eller inte vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in