2016-02-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkdays
Jag brukar lösa det genom att "lägga upp ett lån hos mig själv" som betalas med en stående överföring. Då får jag de 4%en i ränta av mig själv och skulle nånting mot förmodan gå galet i framtiden är det svårt att hitta en lika sympatisk borgenär

Det där var smart
Kommer nog införa detta på mitt nästa bilköp, casha den och sedan betala "tillbaka" till mig skälv med en ränta på 4-5%

Tackar för tipset, aldrig tänkt på det tidigare!
Citera
2016-02-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Använder sällan mitt kort, rullar med kontanter.

Kontanter, vad är det..?
Citera
2016-10-20, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Det där var smart
Kommer nog införa detta på mitt nästa bilköp, casha den och sedan betala "tillbaka" till mig skälv med en ränta på 4-5%

Tackar för tipset, aldrig tänkt på det tidigare!

Precis så jag tänkt lägga upp min ekonomi framöver. Bygger buffert just nu. Sen när bufferten finns på plats och t.ex. tv'n pajar. Lånar jag till den krediten av mig själv.
Citera
2016-10-20, 10:40
Medlem
skippers avatar
Jag gör alla mina vardagsköp med Norwegianbank. Det rullar mellan 30'-40' tusen i månaden. Jag får fakturan mitt i månaden och betalar alltid hela.

Kostar ingenting och ger några promille poäng, iaf någon resa till Barcelona då och då. Funkar för mig. Men jag har ett rätt fett konto så jag upplever egentligen inte att jag handlar på kredit, för pengarna finns ju liksom. Svårt att formulera egentligen men jag tycker inte att jag är i skuld under kredittiden på kortet.

I skuld står jag mot banken där bostadslånet ligger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in