Citat:
Ursprungligen postat av
PolitisktKlarsynt
Om jag inte minns helt fel så var det jag som nämnde det, i inlägget du citerade.
Dessutom nämnde jag att det är väldigt snällt av alla kortföretag att erbjuda heeelt gratis resor, till europa eller rent av afrika eller asien, och det är ju fint att du verkar hålla med mig om det!
Men är du också lite förvånad över att företag är så himla snälla? Snällare än vanligt folk rent av, för jag blir då inte bjuden på gratis resor av vanligt hederligt folk ens en gång! Inte ens kristna vänner till mig bjuder mig på gratis resor, och de är ändå riktigt goda människor och helt emot girighet (som de anser är en synd)! Kortföretag måste vara snällast i hela världen, de borde helgonförklaras!
Att företag anklagas för att alltid (högst girigt) ha det där som kallas "vinstsyften" är uppenbarligen en ondskefull lögn!
Din ekonomi är nog inte i balans
Att jag där 30 öre billigare bensin var gång jag tankar är ju bra för jag hade tankat samma antal liter i alla fall.
Samma att jag får en hundring rabbat när jag tvättar bilen.
Resa till Thailand gör familjen vart år, fint att få 1% tillbaka på den kostnaden.
När jag servar bilen, köper mat, köper ny gräsklippare, köper öl på puben då får jag alltid det 1% billigare än dig, utöver det så är kortet helt gratis.
Du lånar alltså pengar helt gratis i 30-45 dagar, man måste vara bra oekonomisk om man tackar nej till ett sådant erbjudande.